Grönholm: gond nélkül

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.11.12. 21:58
Címkék
Drámaian kezdődött az Ausztrál Rali első teljes napja a Ford-istálló számára: az összetett ezüstre aspiráló Markko Märtin már azelőtt búcsúzott, mielőtt a verseny első gyorsasági szakasza egyáltalán elkezdődhetett volna. Az észt pilótának és a csapatnak egyébként sem volt nyugodt éjszakája, mivel a Focusban a csütörtök esti szuperspeciálison mindössze három henger működött. A reggeli tízperces szerviz kevés volt arra, hogy orvosolják a problémát, így Märtinnek idő előtt fel kellett adnia a küzdelmet. Ez egyben azt is jelentette, hogy Petter Solberg egy kicsit megnyugodhatott, hiszen bármi történik is a viadal hátralévő részében, a világbajnoki ezüstérem már az övé. A tavalyi világbajnok boldogsága azonban nem tartott sokáig: a negyedik gyorsasági szakaszon nekiment egy kisebb sziklának, amely eltörte a kormányösszekötőt, így ő is a pálya szélére kényszerült. (Hozzá kell tenni: csak ideiglenesen, hiszen az idén bevezetett szuperralinak köszönhetően versenyen kívül bár, de tovább száguldhat.)
Kétszeres világbajnokok egymás közt – a versenyben vezetô Grönholm (jobbra) a viadalon nem induló Sainzcal vitat meg valamit
Kétszeres világbajnokok egymás közt – a versenyben vezetô Grönholm (jobbra) a viadalon nem induló Sainzcal vitat meg valamit
Kétszeres világbajnokok egymás közt – a versenyben vezetô Grönholm (jobbra) a viadalon nem induló Sainzcal vitat meg valamit
Kétszeres világbajnokok egymás közt – a versenyben vezetô Grönholm (jobbra) a viadalon nem induló Sainzcal vitat meg valamit
Kétszeres világbajnokok egymás közt – a versenyben vezetô Grönholm (jobbra) a viadalon nem induló Sainzcal vitat meg valamit
Kétszeres világbajnokok egymás közt – a versenyben vezetô Grönholm (jobbra) a viadalon nem induló Sainzcal vitat meg valamit
Persze elsősorban nem a kiesők voltak az érdeklődés középpontjában. Annál inkább Marcus Grönholm, aki az eddig megtartott kilenc gyorsasági szakasz közül ötöt megnyert, és több mint húsz másodperces előnnyel vezet a versenyen. A finn pilóta korábban már háromszor nyert Ausztráliában (2000-2002), és bár még rengeteg van hátra a viadalból, most is jó esélye van a sikerre. "Az autó remekül működik, bizonyítva, hogy nem volt hiábavaló a csapat egész évben elvégzett munkája - mondta a kétszeres világbajnok Grönholm. - Természetesen jó lenne győzelemmel zárni az idényt, de korai még erről beszélni. Egyvalami azonban biztos: fölösleges kockázatot nem fogunk vállalni."
Grönholm mögött a második helyen a világbajnoki címet már korábban elhódító Sebastien Loeb autózik, aki a világbajnoki tabella éllovasaként, elsőként volt kénytelen végigmenni az első napi szakaszokon. Ez azt jelentette, hogy ő vállalta magára a "takarító" szerepét, bár ez az időeredményein egyáltalán nem látszott. A francia titán mögött a másik Peugeot-pilóta, Harri Rovanperä következik, aki végre jól érzi magát a 307-esben, és úgy megy alatta a kocsi, ahogyan azt mindig is szerette volna.
Az említett pilótákon kívül Francois Duval és Mikko Hirvonen fér még be a top ötbe, rajtuk kívül egy privát WRC-s pilóta, Anthony Warmbold és két N-csoportos versenyző, Alister McRae és Chris Atkinson foglalja el a pontszerző helyeket, utóbbi két pilóta Subaruval. Az N-esek közül (pardon, elegánsabb nevén: production car) tehát a "kis" McRae áll a legjobban, és jó esélye van a vb-cím megszerzésére, mivel a pontverseny éllovasa, Jani Paasonen pillanatnyilag "csak" harmadik.

Ausztrál Rali, a vb 16. futama, Perth
Abszolút sorrend 9 gyorsasági szakasz után: 1. Marcus Grönholm, Timo Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 1:15:43.6, 2. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 21.4 mp h., 3. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 307 WRC) 1:06.6 p h., 4. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 1:37.9 p h., 5. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) 3:21.2 p h., 6. Warmbold, Price (brit, Ford Focus WRC) 5:43.9 p h., 7. A. McRae, Senior (brit, Subaru Impreza) 6:09.7 p h., 8. Atkinson, Macneall (brit, Subaru Impreza) 6:20.9 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik