Már nem kell számolni, csak nyomni a gázt

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.10.28. 22:20
Címkék
Kezdődhet az örömautózás! Azután, hogy két héttel ezelőtt Korzikán Sebastien Loeb megszerezte az egyéni világbajnoki címet, a Citroen pedig a gyártók trófeáját, a hét végi katalán viadalon már senkinek sem kell számolgatnia, senkinek sem kell a biztos pontszerzést előtérbe helyeznie a gyorsasággal szemben.
Mindenki tövig nyomhatja a gázpedált, úgyhogy vélhetően nem lesz unalmas a hét végi futam. A korzikai szűk, kanyargós utakkal szemben az itteni aszfaltos szakaszok szélesek, lehetőség van a kanyarok levágására, éppen ezért azonban a második körre már meglehetősen sok lesz a felhordás az úton, amivel számolniuk kell a pilótáknak.

Az idény végén visszavonuló Carlos Sainz gyôzelemmel szeretne elbúcsúzni a hazai közönségtôl
Az idény végén visszavonuló Carlos Sainz gyôzelemmel szeretne elbúcsúzni a hazai közönségtôl
Az idény végén visszavonuló Carlos Sainz gyôzelemmel szeretne elbúcsúzni a hazai közönségtôl
Ez lesz az utolsó aszfaltverseny az idén, és ez lesz az utolsó hazai viadala az idény végén visszavonuló Carlos Sainznak. A "Matador" érthetően szép búcsúra készül spanyol földön, és bár így is ő tartja a futamgyőzelmi rekordot, szeretné megtoldani még egy sikerrel. Sainz korábban kétszer nyerte meg a Katalán-ralit (1992, 1995), de az utóbbi években nem jött ki neki a lépés hazai közönség előtt.
Ha úgy adódik, bizonyára támogatja majd a siker elérésében újdonsült világbajnok csapattársa, Sebastien Loeb is, hiszen "az öreg róka" rengeteget segített már neki az idén, és egyáltalán azóta, amióta egy csapatban szerepelnek. Sainz egyértelműen igyekezett átadni tapasztalatait a fiatal franciának, és ő volt az első, aki gratulált neki a vb-trófeához. És végre Loeb is úgy autózhat, ahogy ő akar, nem kell mindenféle biztonsági utasításokat figyelembe vennie, úgyhogy vélhetően pokolian gyors lesz. Már tavaly is neki állt a zászló, ám akkor az aszfaltkirályként emlegetett Gilles Panizzi az utolsó gyorsasági szakaszon (jó gumiválasztásának köszönhetően) maga mögé utasította.
A Pegueot-nak egyébként nagyon jól ment az utóbbi években ezeken a pályákon - kétszer Panizzi nyert, egyszer pedig Didier Auriol -, igaz, azok a győzelmek még a 206 WRC-vel születtek. Most itt a lehetőség, hogy az oroszlános márka megszerezze első aszfaltsikerét a 307-essel. Persze, nem túl jó előjel, hogy a Peugeot első számú pilótája, Marcus Grönholm soha még csak dobogóra sem állhatott Spanyolországban - legjobb eredménye egy negyedik helyezés, még 2002-ből. A finnek kétszeres világbajnokával ellentétben csapattársa, Freddy Loix szereti a csúszós, piszkos katalán utakat.
A fordos pilóták rendkívül gyorsak voltak Korzikán, és tavaly Katalóniában is letették a névjegyüket: Francois Duval és Markko Märtin egyértelmű célja, hogy javítson tavalyi eredményén, ez azt jelentené, hogy mindketten dobogón végeznek.
Petter Solbergnek nem kell tovább rohannia Loeb után, hiszen a világbajnoki címre már semmiképpen sincs esélye, a második hely viszont biztosan megvan, úgyhogy a saját tempóját autózhatja a tavalyi világbajnok. Mégsem mondhatjuk egyértelműen, hogy a Subaru első számú pilótája esélyes lehet a végső sikerre, mivel a korábbi években egyáltalán nem ment neki ezeken a gyorsasági szakaszokon. Csapattársa, Mikko Hirvonen még nála is nehezebb helyzetben van, hiszen ő tavaly próbálhatta ki magát először a spanyol pályákon. Most is azzal a céllal vág neki a viadalnak, hogy tökéletesítse aszfalttechnikáját.
A Mitsubishi néhány futam kihagyása után visszatér a mezőnybe - a japán gyár arra akarja felhasználni ezt a versenyt, hogy felmérje, hol tart az autója a többi World Rally Carhoz viszonyítva. A Lancert az utóbbi két spanyol futam győztese, Gilles Panizzi vezeti - no meg Daniel Sola és Gianluigi Galli - igaz, a vehemens francia most nem bízik a győzelemben.
A Skoda szintén három pilótát állít csatasorba a hét végén. Toni Gardemeister és Armin Schwarz mellett Fabia WRC-t hajt a fiatal cseh tehetség, Jan Kopecky is, aki eddig csak a nemzeti bajnokságban próbálta ki magát az autóval.

Katalán-rali, a vb 15. futama, Lloret de Mar
A program. Össztáv: 1721.19 km (ebből a gyorsasági szakaszok hossza: 384.08 km). Péntek: 6 gyorsasági szakasz (115.04 km). Szombat: 8 (162.88). Vasárnap: 6 (106.16)
A vb állása. Pilóták: 1. Sebastien Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) 108 pont - már világbajnok, 2. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 78, 3. Märtin (észt, Ford Focus WRC) 69, 4. Sainz (spanyol, Citroen Xsara WRC) 67, 5. Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 54, 6. Duval (belga, Ford Focus WRC) 47. Gyártók: 1. Citroen 178 pont - már világbajnok, 2. Ford 127, 3. Subaru 108, 4. Peugeot 85, 5. Mitsubishi 17

Colin McRae tesztelte a Skodát

Colin McRae sohasem fordított teljesen hátat a rali-világbajnokságnak, bár ezt az esztendőt kihagyta. Az 1995-ben világbajnoki címet szerző skótnak jelenleg élő szerződése van a Dakar-ralira a Nissan-csapattal, ez azonban nem jelenti azt, hogy 2005-ben ne térhetne vissza a ralipályákra. McRae a hét elején Katalóniában két órán keresztül tesztelte a Skoda Fabia WRC-t. A skót a tréning után semmit sem mondott - legalábbis az újságíróknak biztosan nem.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik