Pocsékul aludt. A lazaságáról ismert pilóta ezúttal tényleg ideges volt. Nem csoda, hiszen az idényzáró futamon az abszolút bajnoki cím a tét, aminek ő az egyik legfőbb esélyese. Az sem nyugtatta meg, hogy a pénteki bemelegítést, a miskolci salakmotorpályán megtartott prológot megnyerte - Turi Tamás feszülten állt oda a 4. SZK Transport-rali rajtjához.
Aschenbrenner már az elején kiszállt
A verseny előtt matematikailag négy pilóta volt esélyes a bajnoki címre, a második gyorsasági szakasz után azonban ez a szám háromra csökkent. Történt ugyanis, hogy Aschenbrenner György kiütötte a futóművet a Mitsubishije alól, így ő idő előtt kiszállt a küzdelemből. "Nem tudom pontosan, mi történt - mondta a pilóta. - Úgy éreztem, mintha kihúzták volna alólam az utat, utóbb a nézők mondták, hogy a Lancer jobb hátulja furcsán viselkedett. A lényeg az, hogy keresztbe állt az autó, a jobb hátuljával megütöttünk egy villanyoszlopot, majd átcsúsztunk az út másik oldalára, ott meg egy másik oszlop lerombolta az elejét. Kiszakadt a futómű, lehetetlen lett volna továbbmenni. Szerintem az alapvető baj az volt, hogy az első szakasz nagyon tetszett, utána gyorsítottam, de nem kellett volna. Miután azonban nyerni akartam, másnak nem lett volna értelme."
Ha így halad, Turi Tamás vasárnap már gyôzelmi lakomát is tarthat, méghozzá karrierje elsô abszolút magyar bajnoki címe alkalmából (Fotó: Meggyesi Bálint)
Asi mögött közvetlenül Turi Tamás rajtolt, így ő ért oda először a baleset helyszínére. Az úton annyi ember tolongott, hogy Turi először nem is látta az autót. Nyomta a dudát, próbált haladni, akkor vette észre, hogy a Mitsubishi keresztben áll az úton. Turiék megálltak megkérdezni, mi történt, majd a következő rádiós ponton megint megálltak, és jelentették az esetet. Ezzel majd’ másfél percet veszítettek, ám a felügyelő testület ugyanazt az időeredményt állapította meg számukra, amit a szakaszt zavartalan körülmények között teljesítő Benik Balázs ért el. Utóbb egyébként kiderült, hogy teljesen egzakt volt a döntés, hiszen a következő körben Turi egy tizeddel még gyorsabb is volt ugyanezen a szakaszon. Ráadásul így Aschenbrenner balesete nem csökkentette Turi esélyeit a bajnoki címre. ---- Merthogy az elveszített másfél perccel a harmadik helyre csúszott volna vissza a skodás sofőr, az pedig nem lett volna elég számára az üdvösséghez. Ha ugyanis Benik Balázs nyer, és Turi csak harmadik, az előbbi pilóta megvédi a címét. A megállapított idővel (ez egyébként bevett szokás például a világbajnokságon) Turi meg tudta tartani vezető pozícióját, sőt, a nap folyamán öszszesen négy részsikert aratott, és ezzel a végére 21 másodpercesre növelte az előnyét. "A kocsival szerencsére minden rendben van, és az időeredményekre sem lehet panaszom - mondta Turi. - Jól állunk, nem kell ész nélkül közlekedni a záró napon." Benik tehát a második (azt mondja, nem kockáztat, mert a címvédésre viszonylag kevés esélye van, de ha hibázik, a negyedik helyre is visszacsúszhat), mögötte pedig Herczig Norbert következik, akinek remekül kezdődött a nap, ám balszerencsésen folytatódott. Eltört az Octavia kipufogócsonkja, ettől a kocsi teljesen erőtlen lett. A szervizcsapat rohammunkában meghegesztette a sérült alkatrészt, ám a szerelés miatt Herczig öt percet késett a negyedik gyorsasági rajtjától, így ötven másodperc büntetést kapott. A WRC-k közül a fent említett három pilótán kívül már csak Michna Ottó van versenyben (ifjabb Angyalfi Károly elrajtolni sem tudott, a Szabó Gergőtől bérelt Focusnak ugyanis elromlott a váltóelektronikája), aki jelenleg az abszolút ötödik, mivel az N-csoportban már korábban bajnoki címet szerző Spitzmüller Csaba elé furakodott.
Spitzmüller Csaba örömautózása
Pedig a Mitsubishi sofőrjének lidércesen indult a napja: a szervizből kifelé jövet bal hátsó defektet kapott, a pótkerék viszont más forgásirányú volt, ráadásul kopott. Spitzmüller egész nap csúszkált, a második gyorson a kocsi jobb oldalával elsodort egy elsőbbségadás kötelező táblát, de végül is toronymagasan vezeti a kategória küzdelmeit. Afféle örömautózás ez, főleg úgy, hogy az ellenfeleknek is van gondja bőven. Hideg Krisztián a harmadik szakaszon defektet kapott, majd a váltója elkezdte kidobálni az ötödik fokozatot, ami nagy tempónál nem túl szerencsés. Mögötte három tizedmásodperccel (!) lemaradva Markovics György foglalja el a harmadik pozíciót. A hazai pályákon közlekedő pilóta elkövetett egy apró hibát: mindamellett, hogy rendkívül látványosan autózott, egy perccel korábban érkezett az egyik rajthoz, emiatt büntetést kapott. A Szuper1600-as géposztályban Kakuszi Zsolt pályafutása legjobb abszolút pozícióját foglalja el (6.), nem csoda, hogy áradozott a napról. A pályák tetszenek neki, simán veri az ellenfeleit - Keller Péter a második, Ollé Sándor a harmadik -, és ha így folytatja, övé lesz a bajnoki ezüst. ---- Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Turi Tamás, Kerék István (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 38:48.1, 2. Benik, Rácz (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 21.5 mp h., 3. Herczig, Tóth I. (Herczig Autósport, Skoda Octavia WRC) 1:53.2 p h., 4. Spitzmüller, Bahor (Pacotti Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 2:33.6 p h., 5. Michna, Zsíros (Bajai ASE, Hyundai Accent WRC) 3:25.9 p h., 6. Kakuszi Zs., Kakuszi Cs. (VW Maxx Rally Team, Volkswagen Polo S1600) 3:39.5 p h.
Csetepaté az egyik szakaszon A rendezők és a nézők szóváltásba keveredtek a hatodik gyorsasági szakasz előtt Szemerénél, és egy ittas társaság üvegekkel dobálta meg a biztonsági őröket. Ezután a csetepaté tettlegességig fajult, aminek rendőri intézkedés vetett véget. A verseny lebonyolítását a kellemetlen affér nem befolyásolta, a rendőrség vizsgálja az ügyet.