Célegyenesébe érkezett a rali országos bajnokság. Ma délután a prológgal elkezdődik az idényzáró viadal (igaz, a salakpályás körverseny eredménye még nem számít bele a végeredménybe), amelyen a végén magyar bajnokot avatnak.
Turi Tamás mindennél jobban szeretné megszerezni pályafutása elsô abszolút bajnoki címét (Fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás mindennél jobban szeretné megszerezni pályafutása elsô abszolút bajnoki címét (Fotó: Meggyesi Bálint)
Matematikailag négyen esélyesek a végső sikerre, de az tagadhatatlan, hogy közülük Turi Tamás van lépéselőnyben. Ô akkor is bajnok lehet, ha csupán a második helyen végez valamelyik riválisa mögött. Persze nem ez a célja. "Nincs igazán kidolgozott taktikánk, minden mozdulatunkra oda kell figyelnünk, különös tekintettel a defektveszélyes helyzetekre - mondta Turi. - Ha pontosak leszünk, akkor gyorsak is. Egyelőre próbálok nem foglalkozni azzal, hogy a lélektani előny a miénk, tennünk kell a dolgunkat, ahogyan eddig is, és ha az autóval is minden rendben lesz, akkor nem panaszkodom majd a verseny végén. Tegnap beállítottuk a Skodát, bár szakadó esőben ez nem volt túl könnyű, úgyhogy néhány dolgon majd még változtatni kell. De minden a tervek szerint halad, és mindennél jobban szeretnék bajnok lenni."
Persze ehhez lesz egy-két szavuk a többieknek is, hiszen például Benik Balázs sem feltartott kézzel érkezik a borsodi megméretésre. Főleg azután nem, hogy tavaly milyen szép emlékekkel távozott az idényzáróról: azon tette biztossá abszolút bajnoki címét. Most nehezebb helyzetben van, mindenképpen győznie kellene ahhoz, hogy egyáltalán számolgathasson. "Tegnap teszteltük a versenyautót, igaz, esőben, a futamra meg nem mondanak vizet, de azért így is előre tudtunk lépni - kezdte Benik. - Ugyanazt a Focust kaptuk erre a versenyre, mint a szardíniai vébéfutamra, és egyelőre jónak tűnik. Az esélyekkel kapcsolatban nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni, mi mindenesetre próbáljuk a maximumot nyújtani. Napok óta másra sem tudok gondolni, mint hogy meg kell nyernünk ezt a versenyt. Ennél többet ugyanis nem tehetek a bajnoki címem megvédése érdekében. Nehezíti a helyzetet, hogy hiába nyerek, ha Turi a második, akkor is ő a bajnok." Benikhez hasonló cipőben jár Aschenbrenner György is, aki az összpontszámot tekintve a legelőkelőbb helyen áll az összetettben, ám a mínuszolást is figyelembe véve már "csak" a harmadik. Ô bukott tehát a legtöbbet azon, hogy egy futam eredményét "dobni" kell - ráadásul az idénynyitón eltiltás miatt nem állhatott rajthoz, úgyhogy neki rögtön két verseny mínusza van. "Megpróbáltunk a lehető legjobban felkészülni, aztán majd meglátjuk - így Aschenbrenner. - A futóművet beállítottuk, amennyire jól csak tudtuk, és őszintén szólva nem tudom, hogy a vizes vagy a száraz pálya feküdne nekünk jobban. Persze, az esős időjárás mindenképp sokkal veszélyesebb. Az idény eddigi részében autózhattuk a saját tempónkat, nem volt kötelező nyernünk, most azonban ha nem győzünk, semmi esélyünk. Úgyhogy megpróbálunk gyorsan menni." A küzdő felek közül a pontszáma alapján talán Herczig Norbertnek van a legkevesebb sansza a végső sikerre, de mivel technikai sportról van szó - bármi megtörténhet. A pilóta az idén először vezet World Rally Cart, kihagyta az első két versenyt, aratott két futamgyőzelmet, úgyhogy kijutott neki a jóból. És most a bajnoki címért küzd. Ennél jobb debütálást nehéz lenne elképzelni. "Nagyon várjuk már a versenyt, mert régen ültünk legutóbb a Skodában - vallotta be Herczig. - A tréning során pocsék volt az idő, de ha a hét végén is esni fog, akkor minden rendben. Ha nem, akkor valószínűleg egy kicsit lassúra írtuk az itinert. Az autó tökéletes állapotban van, a futóművön némi felújítást végeztek a szerelők, úgyhogy várjuk a rajtot. Az esélyünk a bajnoki címre csupán matematikai, én megpróbálok nem foglalkozni ezzel a verseny során. Szeretnék egy jót autózni." Hogy ki lesz a befutó négyük közül? Talán csak az égiek tudják. Az azonban egészen biztos, hogy hatalmas küzdelem várható a hét végén Borsodban, hiszen óriási a tét.