Mindenki egyvalamiért

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.10.21. 22:01
Címkék
Célegyenesébe érkezett a rali országos bajnokság. Ma délután a prológgal elkezdődik az idényzáró viadal (igaz, a salakpályás körverseny eredménye még nem számít bele a végeredménybe), amelyen a végén magyar bajnokot avatnak.
Turi Tamás mindennél jobban szeretné megszerezni pályafutása elsô abszolút bajnoki címét (Fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás mindennél jobban szeretné megszerezni pályafutása elsô abszolút bajnoki címét (Fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás mindennél jobban szeretné megszerezni pályafutása elsô abszolút bajnoki címét (Fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás mindennél jobban szeretné megszerezni pályafutása elsô abszolút bajnoki címét (Fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás mindennél jobban szeretné megszerezni pályafutása elsô abszolút bajnoki címét (Fotó: Meggyesi Bálint)
Turi Tamás mindennél jobban szeretné megszerezni pályafutása elsô abszolút bajnoki címét (Fotó: Meggyesi Bálint)
Matematikailag négyen esélyesek a végső sikerre, de az tagadhatatlan, hogy közülük Turi Tamás van lépéselőnyben. Ô akkor is bajnok lehet, ha csupán a második helyen végez valamelyik riválisa mögött. Persze nem ez a célja.
"Nincs igazán kidolgozott taktikánk, minden mozdulatunkra oda kell figyelnünk, különös tekintettel a defektveszélyes helyzetekre - mondta Turi. - Ha pontosak leszünk, akkor gyorsak is. Egyelőre próbálok nem foglalkozni azzal, hogy a lélektani előny a miénk, tennünk kell a dolgunkat, ahogyan eddig is, és ha az autóval is minden rendben lesz, akkor nem panaszkodom majd a verseny végén. Tegnap beállítottuk a Skodát, bár szakadó esőben ez nem volt túl könnyű, úgyhogy néhány dolgon majd még változtatni kell. De minden a tervek szerint halad, és mindennél jobban szeretnék bajnok lenni."

Persze ehhez lesz egy-két szavuk a többieknek is, hiszen például Benik Balázs sem feltartott kézzel érkezik a borsodi megméretésre. Főleg azután nem, hogy tavaly milyen szép emlékekkel távozott az idényzáróról: azon tette biztossá abszolút bajnoki címét. Most nehezebb helyzetben van, mindenképpen győznie kellene ahhoz, hogy egyáltalán számolgathasson.
"Tegnap teszteltük a versenyautót, igaz, esőben, a futamra meg nem mondanak vizet, de azért így is előre tudtunk lépni - kezdte Benik. - Ugyanazt a Focust kaptuk erre a versenyre, mint a szardíniai vébéfutamra, és egyelőre jónak tűnik. Az esélyekkel kapcsolatban nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni, mi mindenesetre próbáljuk a maximumot nyújtani. Napok óta másra sem tudok gondolni, mint hogy meg kell nyernünk ezt a versenyt. Ennél többet ugyanis nem tehetek a bajnoki címem megvédése érdekében. Nehezíti a helyzetet, hogy hiába nyerek, ha Turi a második, akkor is ő a bajnok."
Benikhez hasonló cipőben jár Aschenbrenner György is, aki az összpontszámot tekintve a legelőkelőbb helyen áll az összetettben, ám a mínuszolást is figyelembe véve már "csak" a harmadik. Ô bukott tehát a legtöbbet azon, hogy egy futam eredményét "dobni" kell - ráadásul az idénynyitón eltiltás miatt nem állhatott rajthoz, úgyhogy neki rögtön két verseny mínusza van.
"Megpróbáltunk a lehető legjobban felkészülni, aztán majd meglátjuk - így Aschenbrenner. - A futóművet beállítottuk, amennyire jól csak tudtuk, és őszintén szólva nem tudom, hogy a vizes vagy a száraz pálya feküdne nekünk jobban. Persze, az esős időjárás mindenképp sokkal veszélyesebb. Az idény eddigi részében autózhattuk a saját tempónkat, nem volt kötelező nyernünk, most azonban ha nem győzünk, semmi esélyünk. Úgyhogy megpróbálunk gyorsan menni."
A küzdő felek közül a pontszáma alapján talán Herczig Norbertnek van a legkevesebb sansza a végső sikerre, de mivel technikai sportról van szó - bármi megtörténhet. A pilóta az idén először vezet World Rally Cart, kihagyta az első két versenyt, aratott két futamgyőzelmet, úgyhogy kijutott neki a jóból. És most a bajnoki címért küzd. Ennél jobb debütálást nehéz lenne elképzelni.
"Nagyon várjuk már a versenyt, mert régen ültünk legutóbb a Skodában - vallotta be Herczig. - A tréning során pocsék volt az idő, de ha a hét végén is esni fog, akkor minden rendben. Ha nem, akkor valószínűleg egy kicsit lassúra írtuk az itinert. Az autó tökéletes állapotban van, a futóművön némi felújítást végeztek a szerelők, úgyhogy várjuk a rajtot. Az esélyünk a bajnoki címre csupán matematikai, én megpróbálok nem foglalkozni ezzel a verseny során. Szeretnék egy jót autózni."
Hogy ki lesz a befutó négyük közül? Talán csak az égiek tudják. Az azonban egészen biztos, hogy hatalmas küzdelem várható a hét végén Borsodban, hiszen óriási a tét.
Kilométerről kilométerre
Időell.HelyszínTáv Első
(km)autó
2004. október 22. (péntek)
Prológ:Miskolc, salakstadion16.30
2004. október 23. (szombat)
RajtDisznókő, szőlőbirtok8.30
Gy. 1.Fony–Óhuta10.919.57
Gy. 2.Erdőbénye–Aranyospuszta9.4510.40
Gy. 3.Hernádvécse–Kányi elág.18.3311.27
Gy. 4.Fony–Óhuta10.9113.32
Gy. 5.Erdőbénye–Aranyospuszta9.4514.15
Gy. 6.Hernádvécse–Kányi elág.18.3311.27
CélDisznókő, szőlőbirtok17.25
2004. október 24. (vasárnap)
RajtDisznókő, szőlőbirtok8.00
Gy. 7.Kéked–Hollóháza6.049.32
Gy. 8.Hernádvécse–Kányi elág.18.3310.40
Gy. 9.Kéked–Hollóháza6.0412.33
CélDisznókő, szőlőbirtok14.45
---- A ---- 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik