Vasárnapra halasztották a szombati időmérő edzéseket Szuzukában, a 20. Japán Nagydíjon, miután a Ma-on vagy másik nevén 22-es szupertájfun heves esőzéseket és 160 kilométeres óránkénti sebességű szelet zúdított a vidékre. A döntést a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hozta meg. Ettől függetlenül két szabadedzést ma megrendeztek, s mindkettőn Michael Schumacher végzett az élen. A versenyzők rossz látási viszonyokra panaszkodtak, és nagyon tartanak a nagy sebességénél fellépő aquaplaning (vízen siklás) jelenségétől.
Harmadannyi kör, mint máskor
A 20. Japán Nagydíj további menetrendje (magyar idô szerint) Vasárnap: 2:00: hivatalos időmérő edzés (tv: RTL, ORF1); 7.30: a verseny (tv: RTL, ORF1, RTL Klub – élô, RTL Klub – 13.40, felvételrôl)
Jóllehet, az érdekes nevű, de annál veszélyesebb, Ma-onnak vagy 22-esnek nevezett tájfun komolyan fenyegeti a 20. Japán Nagydíj résztvevőit és nézőit (ily módon az üzleti terveket is), mindez pénteken még nem akadályozta meg a Formula-1-es pilótákat abban, hogy az igencsak mostoha, hideg, esős időjárás ellenére a szuzukai pályán száguldozzanak.
Persze az elvégzett munka mennyiségén meglátszott a "22-es" érezhető jelenléte, hiszen a versenyzők a két pénteki szabadedzésen körülbelül harmadannyi kört teljesítettek, mint általában egy napsütéses futamon.
A mindkét gyakorláson az élen végzett Michael Schumacher összesen tízszer tette meg az 5807 méteres távot (kilenc mért köre volt), de a többiek sem strapálták magukat halálra. A mérnökök persze igen, de így ők is jóval kevesebb információ birtokában kénytelenek megtalálni az optimális beállításokat, mint egy tájfunmentes nagydíjon.
Bridgestone-fölény
Michael Schumacher is prüszkölt a víztől Szuzukában (fotók: Reuters)
Az esőben és a hidegben a japán gyártású Bridgestone gumiabroncsok nagy fölénye érvényesült, ami nem Michael Schumacher első helyéből látszik, hanem abból, hogy a sauberes, olasz Giancarlo Fisichella végig stabilan tartotta a második pozíciót. Meg abból, hogy az első hét helyezett közül ötnek az autója Bridgestone-gumikon fut.
Talán a McLaren-Mercedes erejét mutatja, hogy a második szabadedzésen a Michelin-papucsokon guruló finn Kimi Räikkönen lett a harmadik (csapattársa, David Coulthard az ötödik), pedig ő sem strapálta agyon magát, hiszen ugyanúgy tíz kört tett meg a "szuzukai uszodában", mint a hétszeres világbajnok Schumi.
A Kínai Nagydíjon elkövetett sorozatos hibáit feledtetni igyekvő német így értékelte a napot: "Összességében érdekes volt egész nap esőben menni. Az időjárás miatt nem tudtunk annyi kört teljesíteni, amennyit szerettünk volna, de azért sikerült előbbre jutnunk az autó beállításával. Most semmi más dolgunk nincs, mint várni, meglátjuk, milyen idő lesz holnap. Egyébként szinte lehetetlen volt ma normálisan vezetni a pályán, és a körülmények egyre rosszabbak lettek. Ha holnap reggel nem tudunk kimenni a pályára, akkor majd focizom vagy triktrakot játszom."
Kimi Räikkönen McLaren-Mercedese erősnek tűnt
Kimi Räikkönen az állandóan változó körülményekről beszélt: "Egy csomó víz volt a pályán, így pedig nagyon nehéz megtalálni a jó beállítást. Mindazonáltal az eredmények kezdetnek nem rosszak, és biztató, hogy én voltam a leggyorsabb Michelin-pilóta. Most várnunk kell, javul-e az idő holnapig. Ki tudja, hogy a tájfun beharangozott érkezése hogyan befolyásolja majd a hétvégénket." David Coulthard azt bizonygatta, hogy az egész nem is volt olyan rossz, hiszen könnyen lehet, hogy holnap is ilyen idő lesz, ráadásul a pénteki napon sikerült elegendő adatot gyűjteniük a mérnököknek.
Baumgartner megpördült az esőben
A Minardi magyar pilótája, Baumgartner Zsolt mindkét szabadedzésen a mezőny végén végzett, neki azonban még a többieknél is nehezebb dolga volt, hiszen még soha nem versenyzett Szuzukában. Pedig a japán pálya vonalvezetése nem tartozik a könnyűek közé.
Baumgartner Zsolt még csak tanulja a pályát
"Kicsit szerencsétlenül jött ki ez a mai nap, mert ez az időjárás nem túl jó annak, aki éppen tanulja a pályát - panaszkodott Zsolt, aki 1,5-1,7 másodperccel maradt el a másik két Minardi-sofőrtől, a belga Leinderstől és az olasz Brunitól. - Az autó egyensúlya általában jó volt, de végig nagyon zavart ez a sok víz az aszfalton. Amikor a második tréningen megpördültem, akkor már egyre erősebben szakadt, és szinte lehetetlen volt versenytempóban körözni."
Jenson Button csak délelőtt vitézkedett
A 100. nagydíjfutamán részt vevő BAR-Honda csapat versenyzői közül a hazai pálya előnyét élvező Szato Takuma szerepelt a legjobban, 8. lett, míg az angol tesztpilóta, Anthony Davidson a 9. helyen zárt. Ő volt egyébként a legbuzgóbb ember a pályán, ugyanis 12-szer is körbement. A BAR másik angolja, Jenson Button Davidsonnal éppen ellentétes álláspontra helyezkedett: ő három kör erejéig tartózkodott az "autómosóban." A második gyakorláson emiatt csak Baumgartnert előzte meg, de délelőtt negyedik lett (1:49,937), így összességében a szerencsés 13. helyet csípte el.
20. Japán Nagydíj, Szuzuka. Az első két szabadedzés összesített eredménye: