Új verseny, új pályák, új kihívások - a Szardínia-rali azonban nemcsak emiatt érdekli a magyar szurkolókat, hanem azért is, mert két magyar pilóta is ott lesz a pénteki rajtnál. A tavalyi abszolút bajnok Benik Balázs és a Szuper1600-as géposztály címvédője, Bútor Róbert. Nekik is köszönhető, hogy erre a világbajnoki futamra a rengeteg magyar szurkoló mellett jó néhány első osztályú magyar versenyző is elutazik.
Bútor Róbert (kis képünkön) nem a megszokott navigátorával, hanem Táborszki Attilával indul élete elsô világbajnoki futamán, Szardínián
Bútor Róbert (kis képünkön) nem a megszokott navigátorával, hanem Táborszki Attilával indul élete elsô világbajnoki futamán, Szardínián
Bútor Róbertnek nagy álma válik valóra azzal, hogy rajthoz áll a hét végi Szardínia-ralin, amely az idén először szerepel a világbajnokság programjában, méghozzá a San Remo-rali helyén. Az F2-es kategóriában négy, a hazánkban idén először kiírt Szuper1600-as kategóriában egy bajnoki címet szerző pilóta évek óta készül élete első vb-fellépésére, és most végre eljött a pillanat. A kis piros Citroen Saxo ott lesz a verseny pénteki rajtjánál. Ugyanúgy a PH Sport szervizeli majd, mint az idény eddigi részében, és viszonyítási alapja is lesz Bútornak (aki ezúttal nem megszokott navigátorával, Tóth Vilmossal, hanem Táborszki Attilával száll harcba a minél jobb helyezésért), hiszen a csapat színeiben rajthoz áll a franciák legújabb üdvöskéje, Guerlain Chicherit is. Persze, a csapat nem tehet különbséget a két pilótája között, azt azonban sohasem titkolta a csapatfőnök, hogy azért kedveli Bútort, mert odafigyel a Saxóra, és ha nem muszáj, akkor nem "gyilkolja szét", nem úgy, mint Chicherit. A szimpatikus magyar versenyző egyébként korábban rajthoz állt már néhány nemzetközi versenyen, és azokon egyáltalán nem vallott szégyent, sőt… Persze, egy világbajnoki futam azért más, és Bútornak sincsenek vérmes reményei, egyszerűen csak célba szeretne érni. Ha ez sikerül, számára az már fél siker. Ugyanígy van ezzel Benik Balázs is, akit igazán megleptek az első napi tesztek. A viadal előtt ugyanis olyan információk jutottak el hozzá, hogy jó minőségű, murvás utak lesznek Szardínián, ehhez képest nagyon technikás, keskeny pályákkal találta szembe magát. Ez nem jelenti azt, hogy nem tetszenek neki az utak… A törökországihoz hasonlította a pályákat, és neki jól ment az a verseny - a 13. helyen ért célba rajta. Benik azt mondja, a két pályabejárási lehetőség semmire sem elég (legalábbis annak, aki nincs ehhez hozzászokva), pontosabban legfeljebb arra, hogy végigtaláljon az ember a pályán. Benik nem szeretne jósolgatni, nem határozta meg előre, hogy körülbelül hol szeretne végezni, szerinte ha célba ér, akkor az eredmények sem lehetnek túl rosszak. S hogy milyen autót kap? Az már biztos, hogy egy 2002-es fejlesztésekkel ellátott 2001-es Ford Focust, de azt mondja, ez egyáltalán nem jelent számára gondot.