Eddig nem tapasztalt mélységbe süllyedt a Formula-1 az Olasz Nagydíj óta, a Ford bejelentésével, hogy az idény végén kivonja a Jaguar-csapatot az F1-ből és áruba bocsátja a Cosworth-motorgyárat.
Barrichello (balra) és Schumacher nem a kínai újságírókon nevetett, azt a kérdést, hogy Schumi és a csapat világbajnok lehet-e Sanghajban, igyekeztek „fapofával” fogadni
Barrichello (balra) és Schumacher nem a kínai újságírókon nevetett, azt a kérdést, hogy Schumi és a csapat világbajnok lehet-e Sanghajban, igyekeztek „fapofával” fogadni
Ez alapjaiban rázta meg a száguldó cirkuszt, amelynek szereplői évek óta tisztában vannak vele, hogy túl drága lett a sportág. Bár a Formula-3000-es nemzetközi sorozatban évek óta élcsapatként szereplő Arden-istálló érdeklődik a Jaguar iránt, cseppet sem biztos, hogy az együttes valamilyen formában mégis elindul a 2005-ös idényben. Ez pedig a mezőny 18 tagúra zsugorodását jelentené, ami ellen már vannak javaslatok, elég csak Bernie Ecclestone háromautós csapatokra vonatkozó ötletét említeni. A problémák nem egyszerűek, de talán erre a hétvégére sikerül majd elfeledni őket. Sanghajban ugyanis olyan versenypálya várja a mezőnyt, amilyet még nem látott a világ: a 325 millió dollárból megépített, 150 ezer ember befogadására képes komplexum már a XXII. századot idézi. Az inkább űrközponthoz hasonlítható létesítménybe a jegyek 370 és 3700 jen (45 és 450 dollár) között voltak kaphatóak, és ahhoz képest, hogy egy kínai éves átlagkeresete ezer dollár, már egy hónapja elkelt az összes tikett. A belépők nagy részét helyi vállalatok vásárolták fel, de néhány feketeárusnak is jutott belőlük - manapság már tízezer jenbe kerül a 3700 jenes jegy. Az évek óta tervezett versenynek otthont adó pályát a német Hermann Tilke tervezte, akárcsak a Malajziai és a Bahreini GP helyszínét. A pilóták és a szakértők szerint számos előzési lehetőség adódik majd a ring különböző pontjain, és ennek köszönhetően igen jó verseny kerekedhet a sanghajiból. Ha pedig jó és színvonalas a futam, a világ legnépesebb országában is megszerethetik a Formula-1-et, amely ezáltal jelentős piacot szerezhet. A világbajnoki címek sorsát már rég eldöntötte a Ferrari-istálló, a csapat a Hungaroringen, Michael Schumacher Spa-Francorchamps-ban tette biztossá a maga végső elsőségét. "Nagyon jó, hogy az utolsó versenyeken már nincs rajtunk nyomás. Ideális a helyzet" - vélekedik Schumi, aki csapattársával, Rubens Barrichellóval igen jó hangulatú sajtótájékoztatót tartott szerdán Sanghajban. A hangulatot persze még oldottabbá tette néhány, kínai újságíró által feltett kérdés, mint hogy megnyerheti-e a vb-t a Ferrari és Schumacher Kínában, és hogy vajon babonából öltözik-e minden ferraris vörösbe? Az esemény végkövetkeztetése az volt, hogy a szín összeköti Kínát a Ferrarival, tehát minden kínai szurkoljon a Scuderiának! "Monzában megéreztem a győzelem ízét, és elmondhatom, hogy most az a legfontosabb számomra, hogy az utolsó három versenyből a lehető legtöbbet megnyerjem" - mondta Barrichello. Nem kérdés, hogy mint a többi viadalon, ezúttal is a Schumi, Rubinho duó a legesélyesebb a győzelemre. Nagy figyelem fordul még a Jaguarra is, amelynek el kell adnia magát, és ennek érdekében már jó néhány 2005-ös fejlesztésű alkatrészt is bevet Kínában. Ralf Schumacher és Jacques Villeneuve is kiemelt szerepet kap, a Williams németje hat futam után tér vissza, míg a Renault-nál lehetőséget kapó kanadai egy év kihagyás után indul újra F1-es viadalon. "Élvezni akarom a versenyzést, de tudom, hogy kemény feladat vár rám. A kínai futamot két nézőpontból közelíthetem meg: az egyik, hogy itt még senki sem versenyzett, ezért mindenki azonos feltételekkel indul. A másik viszont, hogy az ismeretlen pályákon mindig annak van előnye, aki jól ismeri az autóját. Ilyen helyzetben sokkal könnyebb megtanulni a pályát. Ennek ellenére bizakodó vagyok" - mondta Villeneuve. ---- P ---- A