Benik Balázst nem zavarta meg, hogy nem a megszokott Focusszal kellett versenyeznie – ô ezzel a géppel is megnyerte a presztízscsatát (Fotó: Laufer László)
Benik Balázst nem zavarta meg, hogy nem a megszokott Focusszal kellett versenyeznie – ô ezzel a géppel is megnyerte a presztízscsatát (Fotó: Laufer László)
Most akkor kinek is van esélye az első helyre?! Az Allianz-rali rajtja előtt szinte csak panaszt lehetett hallani azok szájából, akik esélyesek a futamgyőzelemre, és akár a bajnoki címre is. Szinte alig volt olyan World Rally Carral autózó páros, amelynek ne lett volna technikai gondja a rajt előtt. Herczig Norbert Skodájában két héttel ezelőtt felrobbant a motor, úgyhogy nem volt éppen nyugodt a felkészülése. Ifjabb Angyalfi Károlynak ugyancsak az erőforrással voltak gondjai, a Tagaiéktól bérelt Skodát csütörtökön rohamtempóban vitték vissza Budapestre, hogy "gatyába rázzák". Sikerült, Angyalfi ott lesz a rajtnál. Szabó Gergő ugyancsak motort cserélt (az újonnan érkezett Ford Focus, amely Pécsett debütál, hengerfejes lett), és ha ez még nem lett volna elég, pénteken is akadt egy kis problémája. Nem sokkal azután, hogy megtartották a hivatalos autóbemutatót, kiderült, hogy gond van az első differenciálmű egyik csapágyával. Szabó tartalék alkatrész híján nem tehet mást, elindul, aztán amíg bírja a gép, addig megy. De folytassuk a sort! Michna Ottó Hyundai Accentjében a váltó rakoncátlankodik - "kérés" nélkül váltogat, van, hogy menet közben négyes fokozatból egyesbe kapcsol, vagy fordítva. Megoldás egyelőre nincs. Turi Tamás sem volt túl nyugodt péntek délelőtt. A remek pilóta Octavia WRC-je egészen délután két óráig nem volt hajlandó menni. Pontosabban ment a nyomorult, csak éppen csigatempóban. A szervizcsapat kereste az okot, és végül kiderült: túl sok benzint kapott a motor. Miután a probléma megoldódott, mintha megtáltosodott volna a kocsi. Nagy ellenfele lehet a mecseki dombok között a tavalyi bajnok Benik Balázsnak, akinek mindenképpen nyernie kellene ahhoz, hogy legyen esélye a címvédésre. Az ő autójával eddig semmi gond sem volt, hacsak azt nem vesszük, hogy nem a megszokott Focust hozták neki erre a futamra, hanem eggyel korábbi fejlesztésűt, amelynek elméletileg új a motorja, gyakorlatilag azonban…
Nos, ennyit a topautósok gondjairól, és most néhány szó a péntek esti prológról, amely a hagyományoknak megfelelően nem számít bele a verseny végeredményébe, presztízsszempontból azonban nagy jelentősége volt. A Pécs Plaza parkolójában sötétedés után kerültek sorra a "nagyok", a nézők azonban kitartottak - és nem bánták meg. Bár estére eléggé hűvös lett, a pilóták által produkált "tűzijáték" (no és utána a valódi) megmelengette a szívüket. A körversenyen Benik Balázs volt a leggyorsabb, a lélektani előny tehát az övé, de ami ennél is nagyobb meglepetés, hogy mögötte három tizedmásodperc különbséggel Kakuszi Zsolt érkezett, akinek ez az eddigi legjobb abszolút helyezése. S hogy a kis Polóval a topautók előtt végzett, az igazán dicséretes. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára Aschenbrenner György állhatott. S hogy visszatérjünk még egy kicsit a gondokra: a prológon Turiéknak a kuplungjuk ment tönkre, Herczig autójában meg eltört a féltengely. Az esélyekről ezek után legfeljebb egy jósnő tudna okosat mondani…