A Ferrari a hét végén világbajnok lehet, míg az egyéni pontversenyben vezető Michael Schumacher idei 12. győzelmét aratva új rekordot állíthat fel. A hét végén várhatóan szünetelni fognak a Jenson Button körüli viták, a BAR-t ugyanis valósággal helyre zökkentette az FIA keddi ítélete, amely szerint nem használhatja a Német Nagydíjon leleplezett elektronikus forgatónyomaték-kiegyenlítő rendszerét. Már Dave Richards csapatfőnök is belátja, hogy a Hungaroringgel kell foglalkozni. "Az elmúlt napok eseményei váratlanul értek minket, nagyon megviselték a csapatot. Ám a fiúk gyorsan túltették magukat az eseményeken, és a felkészülésünk már a megszokott módon zajlik. Az a legfontosabb, hogy mind Magyarországon, mind a többi versenyen odafigyeljünk a pályán zajló eseményekre. Természetesen a szerződéseket érintő ügyeket is kézben tartjuk majd, de ennek nem szabad visszavetnie minket, vasárnap a dobogón akarjuk látni valamelyik pilótánkat. Németországot emelkedett hangulatban hagytuk el, ezt éreznünk kell a Hungaroringen is" - mondta Richards. Button sem beszélt már az átigazolási ügyről. "Hasonlóan jó szereplésre számítok, mint Németországban, hiszen az autónak nagyon fekszik a Hungaroring. A hosszú szünet után nagyon várom a vezetést, és hogy újabb sikert érjek el a csapattal. Budapestet imádom, az itteni szurkolók nagyon jó hangulatot szoktak teremteni" - fogalmazott Button, akinek csapattársa, Szato Takuma még nem versenyzett az újjáépített Hungaroringen, hiszen tavaly ilyenkor még a BAR tesztpilótája volt. "Tetszik az új pálya, a tavalyi átépítések után igen jó előzési lehetőségek vannak rajta" - állapította meg a japán. A Williams is lezárta szerdán a Button-ügyet, Sam Michael technikai igazgató elmondta, hogy az angol és jövőbeli grove-i csapattársa, Mark Webber teljesen egyenlő ellátásban fog részesülni. "Egyiküket sem helyezzük előtérbe, mindkettejük szerződésében benne van, hogy azokat az eszközöket kapják meg, amelyeket akarnak - magyarázta Michael, majd az autó új orráról beszélt, amelyet először a Hungaroringen láthatunk. - Négy-öt helyen elrontottuk az autó tervezését, és ezeket a hibákat helyre kell hozni, hogy behozzuk a lemaradásunkat a Ferrarihoz képest. Az új elemet most be tudjuk vetni, de a többi módosításra várhatóan a következő idényig várni kell."
Jarno Trulli (jobbra) már bejelentette, hogy szakít a Renault-val, de azt még nem közölte hivatalosan, hogy hol folytatja pályafutását
A csapat pilótái közül a tavalyi versenyt a harmadik helyen záró Juan Pablo Montoya elárulta, hogy neki Budapest sokkal közelebb áll a szívéhez, mint maga a pálya. "Imádok idejönni, mert nagyon érdekes, izgalmas város Budapest. A Hungaroring - hogy finoman fogalmazzak - nem tartozik a kedvenceim közé, de azért a tavalyi módosítások után sokkal elviselhetőbb, mint korábban, amikor teljesen élvezhetetlen volt" - fejtette ki véleményét a kolumbiai. A Ralf Schumachert helyettesítő Antonio Pizzonia Formula-3000-es pilótaként versenyzett már a Hungaroringen, amelyből leginkább a hőség maradt számára emlékezetes. A brazil elárulta, hogy a nyári szünetben a hazájában nyaralt, és a mogyoródi meleg miatt minden nap a legnagyobb kánikulában edzett. Jarno Trulli is ismert kemény edzési szokásairól, a maratoni távot az utóbbi években többször teljesítő olasz a Magyar Nagydíjra is alaposan felkészült. A pletykák szerint számára nem csak a versenyzésből áll majd a hétvége, állítólag a héten aláírta 2005-ös idényre szóló szerződését a Toyotával, és könnyen lehet, hogy a Hungaroringen jelenti be ezt a csapat. Ám az sem lenne meglepő, ha elmaradna a bejelentés, hiszen a Ralffal kötött szerződés nyilvánossá tételével is heteket vártak a kölniek. A Toyotánál maradva, a csapat Cristiano da Matta szabadságolása után Ricardo Zontát szerepelteti a versenyen Olivier Panis mellett, a tesztpilótai teendőket a pénteki szabadedzéseken az ausztrál Ryan Briscoe látja majd el. Da Matta otthon is maradt Brazíliában, ahol azon töpreng, mit is hoz majd neki a jövő. Végül ejtsünk szót az időjárásról, amely az előző évekhez képest jóval hűvösebb lehet. Egyes jelentések szerint pénteken és szombaton, mások szerint pénteken és vasárnap esőfelhők gyülekezhetnek a pálya fölé. Még sohasem volt esős Magyar Nagydíj, az eddigi 18 hazai verseny egyaránt száraz időben zajlott. Ha igaza van a vasárnapi csapadékot jósolóknak, az utóbbi évek egyik legizgalmasabb versenye lehet a 19. Magyar GP. ---- I ---- B