Michael Schumacher zárt a Német Nagydíj pénteki szabadedzései összesített listájának élén, az idei tizenegyedik győzelmére hajtó Ferrari-pilóta 44 ezredmásodperccel előzte meg az őt két héttel ezelőtt Silverstone-ban is megszorongató Kimi Räikkönent.
Michael Schumacher ama kevesek egyike, akiknek nem kell foglalkozniuk azzal, melyik csapatban folytatják – nem is tudták megverni pénteken
Michael Schumacher ama kevesek egyike, akiknek nem kell foglalkozniuk azzal, melyik csapatban folytatják – nem is tudták megverni pénteken
Délelőtt még nem Schumi volt a legjobb, a német elé bejött Anthony Davidson, a BAR tesztpilótája. A brackleyi csapat számára egyébként is jelentős nap volt a pénteki, hiszen a Honda bejelentette: a 2007-es idény végéig meghosszabbította vele motorszállítási szerződését.
Az állandóság lehet a siker titka
Ezzel a nyilatkozattal kezdődött a nap Hockenheimben, a Honda a motorellátás mellett a kasztni tervezéséből és építéséből is kiveszi a részét a jövőben. "Öt év telt el azóta, hogy a Honda visszatért a Formula–1-be, és megkezdte jelenleg is tartó programját. Ebben az idényben jelentős javulást értünk el, és karnyújtásnyira kerültünk egyik legfőbb célunkhoz, a futamgyőzelemhez. Ahhoz, hogy ez a fejlődés folyamatos legyen és világbajnoki címet eredményezzen, hosszú távon kell együttműködnünk. Tudjuk, hogy a Hondának világszerte hatalmas rajongótábora van, támogatóinkat el akarjuk kényeztetni, és ehhez remek partnerünk van a BAR-istállóban" – mondta Ito Takanobu, a Honda igazgatója. A nap tehát kiválóan kezdődött a BAR és a Honda számára, a folytatás azonban nem volt valami fényes. A délutáni edzést ugyan Davidson mellett Jenson Button és Szato Takuma is az első hét között zárta, Button autója azonban leállt a pálya szélén. Az angol pilóta mögött tönkrement a motor, amelyet már nem tudtak megmenteni a mérnökök, ki kellett cserélni. Ezzel pedig együtt jár a tíz rajthelyes büntetés is, amely nem hiányzott a dobogóról három verseny óta leszoruló Buttonnak, akinek veszélybe kerülhet harmadik helye a vb-pontversenyben. ---- A Renault pilótái nem voltak valami gyorsak pénteken, de mindketten állították, hogy ezek az eredmények nem mérvadók a további két nap alakulását illetően. Jarno Trullinak, aki a Brit Nagydíjon történt hatalmas balesete után vállalta a versenyzést Németországban, a pályán történteken kívül is van miről beszélnie, mostanában ugyanis sokat hallani arról, hogy 2005-ben ő lesz Ralf Schumacher csapattársa a Toyotánál. "A Renault-nál részese voltam egy hosszú folyamatnak, amely során futamgyőzelemre képes autót fejlesztettünk ki, és nem akarom, hogy mások arassák le a babérokat helyettem. Ha lehetséges, a Renault-nál maradnék, mert nagyon jó a hangulat, de nem riadnék viszsza az új kihívástól sem. Végül is nem bánnám, ha máshol hasonló csapatépítésből vehetném ki a részem, hiszen nagyon jó érzés, ha az ember jelentős javulást ér el valamiben. Egyelőre tárgyalunk, a megbeszélések sajnos tovább húzódnak, mint korábban gondoltam, de ha eredményre jutunk, közölni fogom, hol versenyzek jövőre. Flavio Briatoréval egyébként már nincs miről beszélnem, nem ő dönt a sorsomról, hanem én" – fogalmazott roppant keményen jelenlegi csapatfőnökéről és menedzseréről az olasz pilóta, akinek szavaiból arra lehet következtetni, hogy a Toyota lesz a befutó a kegyeiért folyó versenyfutásban. A Renault-hoz pedig visszatérhet a 2001-ben, a csapat Benettonból való átalakulásakor elbocsátott Giancarlo Fisichella. A Toyota részéről Mike Gascoyne technikai igazgató már felkészült Trulli fogadására, a szakember az előző idény után hagyta el a Renault-t, tehát már dolgozott együtt az olasszal. "Nélküle nem lenne az a csapat a Renault, amilyen most, nélküle nem állna a konstruktőrök pontversenyének második helyén. Ha egy körről van szó, ő az egyik legjobb a mezőnyben, és ha egy csapanak nagy tervei vannak, mindennél fontosabb, hogy gyors pilótái legyenek. Ralf mellé olyan versenyzőt kell szereznünk, aki versenyre készteti őt a csapaton belül is, és emellett jóban is tud lenni vele" – mondta Gascoyne, arra utalva, hogy Juan Pablo Montoya az évek során kikészítette Ralfot a Williamsnél. Trulli viszont barátságos és közvetlen versenyző, akivel könnyen kijön az ember.
Leinders szponzora Brunit támadja
Ha már a pilótacseréknél tartunk, említsük meg a Minardi-csapatot, amelynek egyik főszponzora, a belga Wilux Gianmaria Brunit támadja. A fürdőszoba-felszerelést gyártó cég igazgatója azt szeretné, hogy Bas Leinders induljon a Belga GP-n, és ennek érdekében mindent el is követ. "Bruninak elment a kedve a versenyzéstől, olykor hihetetlen ürügyeket talál, csak hogy feladhassa a futamot" – mondta Ruud Wildschut, a Wilux igazgatója. Ha Leinderst versenyzési lehetőséghez akarják juttatni, az indulópénzét versenyről versenyre fizető Brunit kell kifúrniuk, mert Baumgartner Zsoltnak, aki már pontot is szerzett, az idény végéig szól a szerződése. Michael Schumacher jövője jelenleg 2006-ig biztos a Ferrarinál, a német így teljes figyelmét a futamra összpontosíthatja. "Nagyon jól sikerült ez a nap, minden tervezett munkát végre tudtunk hajtani, senki sem zavart a pályán, ráadásul már elsőre jól beállítottuk az autót. Minden pénteknek ilyennek kellene lennie, nyugodtan várhatjuk a szombatot és a vasárnapot" – értékelt Schumi, akit az a tény sem zavart, hogy még számos jegy gazdára vár Hockenheimben, ahol meglepően alacsony az érdeklődés. Úgy tűnik, a német szurkolókat is távol tartja a Ferrari egyeduralma, amely vasárnap a konstruktőr-világbajnoki cím megszerzését is eredményezheti. Ehhez a Scuderia pilótáinak tizenhárommal több pontot kell szerezniük, mint a renault-soknak. ----
52. Német Nagydíj, a pénteki szabadedzések összesített végeredménye
Helyezés/név (nemzetiség, csapat)
köridő
megtett kör
1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone)