A Brit Nagydíjon hatalmasat bukó Jarno Trulli már Németországban visszatér a Formula1-es versenypályára, ám az Egyesült Államokban két csigolyáját is eltörő Ralf Schumachernek legalább a Magyar Nagydíjig várnia kell erre.
Sőt, Ralfnak Sid Watkins, az F1 főorvosa azt tanácsolja, várjon még, mert az életét kockáztatja az elhamarkodott visszatéréssel. A Francia és a Brit GP-től már távol maradó Ralf Hockenheimben sem állhat rajthoz, de menedzsere és a Williams-istálló elsősorban anyagi okokból azt akarja, hogy ha lehet, Mogyoródon már üljön be a kék-fehér gépbe. A távolléte miatt ugyanis számos reklámrendezvényt le kell mondania a csapatnak. Watkins azonban arra figyelmeztette a pilótát és istállóját, ha sietnek, számos mellékhatást kockáztatnak – az első orvosi jelentések után ezért is szóltak úgy a hírek, hogy az idén már nem versenyezhet a német.
Felipe Massa a hét végén látványos F1-es ízelítôt adott a sanghaji közönségnek Sauber-Petronasával
"Ralfnak biztosnak kell lennie benne, hogy jól van, mert csak ezzel zárhatja ki a súlyos következményeket. Különben ugyanis második behatás veszélye fenyegetne, amelynek következménye ilyen fiatal szervezetben agykárosodás, esetleg halál lehet. Ralfnak az indianapolisi balesete előtt kilenc hónappal, tavaly szeptemberben Monzában volt nagy ütközése, akkori agyrázkódása miatt az Olasz GP-t ki is hagyta. Ha nem vigyáz, úgy jár, mint azok az ökölvívók, akik egy kiütéses vereség után siettetik a ringbe való visszatérést, és ezzel nemcsak a pályafutásukat teszik tönkre, hanem az életüket is" – mondta Watkins. Ralfot az előző két versenyen Marc Gené, a Williams spanyol tesztpilótája helyettesítette, ám nem tudott pontot szerezni, ezért a gárda most a másik tesztelőhöz, a brazil Antonio Pizzoniához fordul. Michael Schumacher egyedül képviseli a Schumacher családot, a hazai versenyén a hatszoros világbajnok a Ferrarival megnyerheti az idei konstruktőr-világbajnoki címet. "Már a pályán hatalmas bulit csapnánk. Azt hiszem, elkerülhetetlen a csapat végső sikere, előbb vagy utóbb biztosan bebiztosítjuk az elsőséget. Remélem, hogy most, a hazai versenyemen sikerül" – bizakodik a német sztár. A Ferrari tizenegy verseny után 95 ponttal előzi meg a második helyen álló Renault-istállót, és ha Schumi és Rubens Barrichello legalább 13 ponttal többet szerez, mint a francia team, eldől a vb-cím sorsa. A Renault-csapat számíthat Jarno Trullira, az olasznak eszébe sem jut, hogy kihagyjon akár egy versenyt is. "A silverstone-i baleset után azonnal jól éreztem magam, az autó és a pálya magas biztonsági fokának köszönhetően a Német Nagydíjra készülhetek. Remélem, Hockenheimben jobb hétvégénk lesz, mint Silverstone-ban volt, a pálya legalábbis nagyon fekszik nekem, tavaly itt értem el első dobogós eredményemet a Renault-csapattal" – fogalmazott Trulli. A Sauber-istálló kínai show-műsorral készült a Német Nagydíjra, Sanghaj utcáin Felipe Massa és Neel Jani száguldozott a Sauber-Petronasszal. A három kilométeres pályán több mint 300 kilométer per órás sebességgel repesztettek a versenyzők, akik a szeptember 26-i Kínai Nagydíjat népszerűsítették a helyiek körében (a programot a német túraautó-bajnokság nem hivatalos versenye tette teljessé). "Büszke vagyok, hogy megmutathattam a szimpatikus kínai embereknek, mi is az a Formula–1. Remélem, elragadta őket a sebesség és a kocsi hangja, amely jellemzi a szakágunkat" – mondta Massa. A Sauber és a Renault volt az a két csapat, amely a Brit Nagydíj hetén nem vett részt a londoni bemutatón, a francia istálló szeptemberben Lyon utcáin pótolja a show-t.