Adrian Newey, a McLaren-istálló technikai igazgatója azon hezitál, hogy folytassa-e munkáját a wokingiaknál, vagy sem. "Jövő júliusban lejár a szerződésem, és még nem tudom, mihez kezdek azután. Még nem döntöttem el, mit csinálok, és most nem is gondolkodom ezen, mert a jövő évi autó tervezésével vagyok elfoglalva. Legkorábban a tavasszal térhetünk vissza erre a kérdésre" javasolta a 45 éves Newey.
A szakember 1987-ben mutatkozott be a Formula–1-ben, a Leyton House-nál és a Williamsnél is dolgozott, mielőtt 1997-ben a McLarenhez szerződött. Az első McLarenjét 1991-ben tervezte, és bár azzal Nigel Mansell még lecsúszott a vb-címről, 1992-ben fölényesen megnyerte a bajnokságot. Rá egy évre Alain Prost bizonyult legyőzhetetlennek, majd Ayrton Senna is a Williamshez került. Ám a brazil 1994-ben bekövetkezett halála után Newey pályafutása mélypontjához jutott, mert a bolognai ügyész eljárást indított ellene gondatlanságból elkövetett emberölés miatt. Hosszú tárgyalássorozat után felmentették Neweyt és a további vádlottakat, igaz, nemrég semmisnek ítélték a korábbi határozatot.
Neweyt megviselte a McLaren idei gyengélkedése
Autóival a Williamsnél Damon Hill, majd Jacques Villeneuve is világbajnok lett, aztán a McLarennél Mika Häkkinen nyerte meg kétszer is a sorozatot, Kimi Räikkönen pedig közel került a végső sikerhez. Ám az idén nem muzsikál valami jól a McLaren, az elmúlt napokban Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója azt mondta, Newey csalódást okozott az idei autóval. A tervezőmérnök korábban arról beszélt, hogy ha megunja a Formula–1-et, szívesen tervezne nagy versenyvitorlásokat, amelyekkel az Amerika-kupán indulnak a csapatok. Közben Jarno Trulliról is elkezdtek pletykálni. Amint Ralf Schumacher megegyezett a Toyotával, azt találgatják, ki lesz a csapattársa a következő szezonban. A kölni csapat ugyanis 2005-re már komoly terveket tűzött ki, és ehhez két erős pilótára is szüksége lesz. Trulli pedig állítólag képtelen megegyezni a Renault-val a folytatásról – érdekes a helyzet, hiszen Flavio Briatore egy személyben a csapat vezetője és az olasz menedzsere is, mégis holtpontra jutott –, és ha valaki túl sok pénzt akar jelenlegi munkaadójától, akkor képbe kerül a Toyota, amely kis túlzással bármennyit hajlandó kifizetni a siker érdekében. Trulli tehát kiköthet a Toyotánál, a Renault-nak pedig lehet, hogy másik pilótát kell keresnie. Mark Webber részben a franciák tulajdona, de az ausztrál lélekben (és talán nem csak lélekben) már elkötelezte magát a Williamshez. Ott van még a Williamsnél is emlegetett Giancarlo Fisichella, Nick Heidfeld duó, sőt a képbe kerülhetnek a Renault nevelőprogramjának tanoncai, mint Franck Montagny vagy Heikki Kovalainen.