A Williams-BMW és a Toyota versenyautóit kizárták a Kanadai Nagydíjról, mert a verseny utáni vizsgálatok során kiderült, hogy nem feleltek meg a technikai előírásoknak.
Juan Pablo Montoya "csak" az ötödik helyét veszítette el
Juan Pablo Montoya "csak" az ötödik helyét veszítette el
A versenybíróság szerint a két csapat olyan fékrendszereket használt, amelyek a szabályok által meg nem engedett módon hűtik a fékeket, amely a montreáli Gilles Villeneuve pályán kulcsfontosságú tényező. Sam Michael, a Williams csapat technikai igazgatója elfogadta a döntést. "A versenybírák szerint Juan Pablo Montoya, és Ralf Schumacher fékeinek hűtésére szolgáló légcsatorna nem felel meg az előírásoknak. Hibát követtünk el, bár nem szándékosan. A változtatás sem pozitív, sem negatív módon nem volt hatással a teljesítményre, mert a beömlő mérete nem volt nagyobb a változtatás után, de mivel a kialakítása nem felelt meg a szabályoknak, elfogadjuk a döntést." – mondta Michael. Mike Gascoyne, a Toyota technikai igazagtója is beismerte hibájukat, ugyanakkor hozzátette, hogy véleménye szerint a változtatás után is a szabályok engedte határon belül maradtak.
A versenyen második helyen célba ért Ralf Schumacher már kevésbé bizonyult toleránsnak: "Frank Williams felhívott és bocsánatot kért, de ezzel nem sokra megyek. Miért nekem kell bűnhődnöm a csapat hibája miatt? - dühöngött. Csapattársa, Juan Pablo Montoya belátóbb volt: "Egy ilyen véletlen hiba előfordul, nincs mit tenni, dolgozni kell tovább." A döntés ellen egyébként egyik csapat sem fellebbezett. A Williams elfogadta, a Toyota pedig lekéste a benyújtás határidejét...
Timo Glocknak már a verseny előtt is volt oka az örömre...
Ezzel változott a verseny végeredménye is: a második, ötödik, nyolcadik, illetve tizedik helyen célba ért Ralf Schumacher, Montoya, da Matta és Panis helyezését törölték, így a Ferrari ismét kettős győzelmet aratott, és Jenson Button újra a dobogón találta magát. Giancarlo Fisichella a számára szenzációs negyedik helyre került a Sauberrel, ám a legboldogabb vélhetően nem ő, hanem a Jordan csapat, azon belül is Timo Glock volt. A Giorgio Pantano helyére beugrott német fiatalember élete első versenyén pontot szerzett, sőt mindjárt kettőt is! Hogy jobban megértsük, mit érezhet most a németek újdonsült tehetsége, felidézzük, mit mondott a verseny előtt arra a kérdésre, hogy a célba érés-e számára a legoptimistább várakozás: "Nem, a legoptimálisabb eset az lenne, ha pontot szereznék, de reálisan az a célom, hogy célba érjek, és hogy a csapattársam, Nick Heidfeld közelében maradjak." Nos, az eredmények tükrében vélhetően alig van most boldogabb ember Timo Glocknál.
A 70 körös (305.270 km) verseny módosított végeredménye:
1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone)
1:28:24.803 (átlag: 207.165 km/óra)
2. Barrichello (brazil, Ferrari, B)
5.108 mp h.
3. Button (brit, BAR-Honda, Michelin)
20.409 mp h.
4. Fisichella (olasz, Sauber-Petronas, B)
1 k. h.
5. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M)
1 k. h.
6. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M)
1 k. h.
7. Glock (német, Jordan-Ford, B)
2 k. h.
8. Heidfeld (német, Jordan-Ford, B)
2 k. h.
9. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M)
3 k. h.
10. Baumgartner (magyar, Minardi-Cosworth, B)
4 k. h.
Feladta:
Trulli (olasz, Renault, M, műszaki hiba)
0 megtett kör után
Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M, felfüggesztés)