Mindketten az első győzelmükre hajtottak, mindketten Nissan Pick-Uppal, ráadásul csapattársakként. Reggel még Palik László vezetett majdnem hat perccel, de már a vasárnapi rajt előtt tudta: ez nem az ő napja lesz.
A Kis Sándor, Czeglédi Péter duó megszerezte elsô ob-futamgyôzelmét (Fotó: Mirkó István)
A Kis Sándor, Czeglédi Péter duó megszerezte elsô ob-futamgyôzelmét (Fotó: Mirkó István)
Keszthely környékén ugyanis szakadt az eső, és Palik nem különösebben szeret sárban autózni (az ő igazi kedvence a homok, de ha már az nincs, legalább száraz legyen az út). Nem volt tehát meglepő, hogy Kis Sándor viharos sebességgel csökkentette a hátrányát, az autókrosszos tapasztalatait felhasználva úgy közlekedett, hogy öröm volt nézni. És annyi második hely után megszerezte első győzelmét. "Az első sáros szakaszon utolértem és megelőztem Palik Lacit – mondta Kis. – Szűk volt az út és csúszott is, úgyhogy egy kicsit összeért a két autó, de nem lett belőle nagyobb sérülés. A tereprali minden szépségét felvonultatta ez a verseny, volt sár, por, gyors és technikás szakaszok – nagyon élveztem. Annak pedig különösen örülök, hogy a csapat két autója az első és a második helyen ért célba." Palik sem szomorkodott különösebben az ezüst miatt, azt mondta: Kis autója is eggyel fejlettebb az övénél, és maga a pilóta is eggyel magasabb szinten áll vezetéstechnikailag, mint ő. Paliknak egyébként ez az első dobogós helyezése a magyar bajnokságon.
A harmadik helyen Horváth Béla ért célba, ami szinte csodaszámba ment, mivel már vasárnap az első szelektív szakaszon eltört az első féltengelye, emiatt egész nap kétkerékhajtással volt kénytelen közlekedni. Az meg, ugye, a sárban nem túl kellemes, sőt… Horváthnak végig annyira kellett koncentrálnia, hogy a nap végén úgy érezte, mintha kimosták volna az agyát. Jó hír viszont, hogy úgy tűnik, a Mercedes GE végre "kinőtte a gyerekbetegségeit". A legjobb dízeles a negyedikként érkező Liszi László volt a strapabíró Mitsubishivel, mögötte Kristóf Márton végzett, akinek az autójában végre működött a kuplung és a méterszámláló (így azért sokkal könnyebb dolga volt), őt pedig Benyó Miklós követte, akinek a tapasztalata rengeteget jelentett a sáros pályákon. No meg az sem volt hátrány, hogy a sárban jóformán eltűntek a lóerőkülönbségek. A dízel Hyundai ugyanis köztudomásúan nem lóerőgyár… Az összetett pontversenyben továbbra is a Gál István, Oroszlán Tibor kettős vezet, amellyel kapcsolatban meg kell említeni, hogy az első napi tűzeset után (az egyik szelektív céljában percekig lángolt a Proto) másfél órás büntetéssel folytatta a viadalt, és bár nem szerzett pontot, a tízből hat szakaszt megnyert. Azért ez sem rossz! ---- B ---- A