Grönholm az új éllovas

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.05.16. 21:11
Címkék
Marcus Grönholm megszerezte idei első világbajnoki futamgyőzelmét, amely egyben az idén bemutatkozó Peugeot 307 WRC első sikere is volt.
A Grönholm (jobbra), Räutiäinen duó idei elsô gyôzelmét aratta
A Grönholm (jobbra), Räutiäinen duó idei elsô gyôzelmét aratta
A Grönholm (jobbra), Räutiäinen duó idei elsô gyôzelmét aratta
A Grönholm (jobbra), Räutiäinen duó idei elsô gyôzelmét aratta
A Grönholm (jobbra), Räutiäinen duó idei elsô gyôzelmét aratta
A Grönholm (jobbra), Räutiäinen duó idei elsô gyôzelmét aratta
És ez még nem minden, a kétszeres világbajnok finn átvette a vezetést az összetett pontversenyben is. Igaz, előnye mindössze egy pont Sebastien Loeb és kettő Markko Märtin előtt.
De térjünk vissza még egy kicsit a ciprusi viadalra, amely a magas hőmérséklet (30 Celsius-fok), a rendkívül defektveszélyes pályák és a por miatt a sorozat legnehezebb futamai közé tartozik. Grönholm nem halogatta sokáig a döntést a záró napon: ahhoz képest, hogy pénteken és szombaton összesen egy gyorsasági szakaszgyőzelmet szerzett, vasárnap nagyon bekezdett: megnyert három szakaszt, és 22 másodpercről majdnem egy percre növelte előnyét a második helyezett Loebbel szemben.
"Fantasztikus volt ez a verseny, és különlegessé teszi a sikert, hogy az új 307-essel értük el – mondta Grönholm. – Az autó versenyképes volt, és mi sem hibáztunk: az egész csapat megérdemelte ezt a győzelmet. Nagyon várom már az Akropolisz-ralit, amely hasonló típusú, s amelyre szintén nyerni megyünk."

A harmadik helyezett Märtin annak ellenére tartani tudta a pozícióját, hogy volt néhány apróbb technikai problémája. Szerencséjére azonban az egész hét végén gumigondokkal küszködő Carlos Sainz hátránya túl nagy volt – esélye sem lehetett arra, hogy a bronzos pozícióért küzdjön.
Érdekes megemlíteni, hogy a 17 szakaszgyőzelem közül tizenkettőt két pilóta – Sebastien Loeb és Petter Solberg – nyert meg egyenlő arányban. Hogy akkor a világbajnoki címvédő norvég miért nem állhatott a dobogóra? Az első napi technikai gondjai akadályozták meg ebben. Tetemes hátrányt szedett össze, úgyhogy a 11. helyről kellett megkezdenie a felzárkózást – a hatodik pozícióig jutott.
A gyártók pontversenyében továbbra is a Ford áll az élen, igaz, a Citroennek Loeb és Sainz révén sikerült két pontra megközelítenie. ---- C ---- A
Legfrissebb hírek

Hátsó füves futballmentő túra: ár ellen úszók találkozója

Minden más foci
34 perce

Zverev és Alcaraz elődöntős Cincinnatiben, Gauff kiesett

Tenisz
37 perce

Benczur Márton: Továbbra is küldetésünk, hogy a válogatottnak neveljünk játékosokat

Vízilabda
44 perce

Wojciech Golla: Ötven százalék az esélyünk a győzelemre

Labdarúgó NB I
55 perce

A legendák velünk élnek – 100 éves a Magyar Ökölvívók Szövetsége

Népsport
1 órája

Bravúr az AIK kiejtése: a győri csapat játéka felnőtt a nemzetközi színvonalhoz!

Európa-konferencialiga
2 órája

Újra él a nyugati bástya – Moncz Attila publicisztikája

Európa-konferencialiga
8 órája

Arany, ezüst, drágakő – Deák Zsigmond jegyzete

Labdarúgó NB I
8 órája
Ezek is érdekelhetik