"Ezzel a kérdéssel nincs értelme foglalkozni. Először is még csak négy versenyen vagyunk túl, ráadásul szerintem ez egyszerűen lehetetlen. Itt a Formula–1-ről van szó, ahol mindegyik csapat hétről hétre a maximumot próbálja nyújtani. Minden futamon változnak a körülmények, és nem lehet előre megmondani, ki fog nyerni" – mondta a 35 éves német klasszis, akit egy győzelem választ el attól, hogy beállítsa Nigel Mansell 1992-es rekordját, aki öt diadallal kezdte a sorozatot.
Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója korábban azt tűzte ki célul erre az évadra, hogy minden futamot az olasz istálló nyerjen meg. A csapat "esze" ennek ellenére korábban hangsúlyozta, az abroncsok miatt a Német (július 25.) és a Magyar Nagydíjon (augusztus 15.) az ellenfelek az esélyesebbek.
A csapatfőnök Jean Todt a vetélytársak közül a BAR-istállótól tart a legjobban. Az apró termetű szakember ugyanis teljesen biztos abban, hogy a Honda nem elégszik meg a dobogó alsóbb fokaival, hanem a győzelemre hajt. És ebben segítségére lehet Jenson Button, akinek Formula–1-es pályafutása kiteljesedni látszik. Négy versenyen három dobogós helyezés – nem csoda, hogy Frank Williams erősen gondolkodik azon, hogy a távozó Juan Pablo Montoya autójába a fiatal brit pilótát ültesse. A Ferrari is figyeli Buttont, de egyelőre úgy tűnik, a vörösöknek nincs túl sok esélyük a megszerzésére, hiszen a Williamsnek hosszú távú opciós szerződése van az angol versenyzővel. (Emlékezetes, Button 2000-ben a Williamsnél kezdte pályafutását, úgy, hogy egy mindent eldöntő teszten legyőzte Bruno Junquierát.)
Miközben csapattársa szinte szárnyal, a másik BAR-pilóta, Szato Takuma eddigi legjobb eredménye egy ötödik helyezés. A csapatfőnök David Richards szerint a japán fiúnak (aki nem titkoltan a japán motorszállító, a Honda erős nyomására került az istállóhoz) eddig nem jött ki a lépés, de láthatjuk még őt a dobogón az idény további részében, mert a gyorsasága és az intelligenciája megvan hozzá.
Amint arról már korábban beszámoltunk, a nagycsapatok sürgetik a Nemzetközi Automobil-szövetséget, hogy hozzon világosabb, egyértelműbb szabályokat, mert így esetleges, milyen döntés születik például egy-egy előzés szabályosságának megítélésénél. A legutóbbi példa erre a hét végi viadalon történt, amikor Fernando Alonso megpróbálta megelőzni Ralf Schumachert belülről, aki becsukta a kaput – az ütközés vége az lett, hogy a német megpördült, a spanyol pedig ment tovább.