A hét végi miskolci ob-futam egyik figyelemre méltó eredménye a Spiztmüller Csaba, Bahor Bea kettős nevéhez fűződik. A duó megnyerte kategóriája (N-csoport) küzdelmét, az első nap után a második helyen állt az abszolútban, a végén pedig ötödikként zárt, de egy tizeddel a bajnoki címvédő Benik Balázs előtt. Ráadásul ez már az idei második kategóriagyőzelmük volt Spitzmülleréknek, úgyhogy százszázalékos teljesítménnyel vezetik a bajnokságot.
Spitzmüller Csaba címvédésre készül az N-csoportban (Fotó: Meggyesi Bálint)
Spitzmüller Csaba címvédésre készül az N-csoportban (Fotó: Meggyesi Bálint)
– Féltem az idénynyitótól, nagyon nyomasztott, hogy bajnokként kell odaállnom a rajthoz – mondta Spitzmüller. – Furcsa, de most értettem meg igazán, mekkora a különbség, ha az esélytelenek nyugalmával állsz rajthoz vagy pedig bajnokként. – Ez az érzés változott valamit az elmúlt hetekben? – Talán az egri első gyorsasági szakasz után szűnt meg. Végignéztem az időeredményeket, és megnyugodtam egy kicsit, bár most is azt mondom, legalább négy-öt esélyese van ennek a bajnoki címnek. – Miskolcon pokoli gyors volt. Menet közben érezte ezt? – Nem. Sőt az első szakasz után még mondtam is Beának, hogy szerintem nem mentünk jól. Alig hittem a szememnek az eredmények láttán.
– Ritkán fordul elő, hogy egy N-csoportos autóval valaki megelőzze a WRC-ket. Ha más tette volna ugyanezt, talán rásütötték volna a bélyeget: "csaló". Önnel kapcsolatban azonban egyetlen ilyen megjegyzést sem hallottam. – Aki ismer, tudja, hogy inkább vagyok becsületesen harmadik, mint csalással első. Tavaly, amikor az a sok AC-gondunk volt, többen javasolták, hogy csináljam meg belülről kapcsolhatóra, mert úgy nem veszítenék két-három percet azzal, hogy kiszállok, átdugom satöbbi. De eszembe sem jutott, mert ez a mi kategóriánkban tilos. A hét végi sikert is annak köszönhetem, hogy sokat autózom hóban és vizen, hogy szeretem a csúszós aszfaltot. A záró napra azonban felszáradt a pálya, csoda lett volna, ha tartani tudjuk a helyezésünket. Nem is tudtuk. – Manapság egyre többen választanak női navigátort – ön is. – Beával régen barátok vagyunk, sokszor jött velem tréningezni akkor is, amikor még nem versenyeztünk együtt. Nem kellett kinevelnem, már akkor tudta, hogy milyen itinert diktálok, amikor beült mellém. – Igaz, hogy a nők precízebbek, mint a férfiak? – Precízek, az biztos – meg makacsok és borzasztó akarnokok. De mindez rendkívül hasznos ebben a sportágban. No és nem utolsósorban a lányok könnyebbek, mint a férfiak, ami szintén sokat számít a versenypályán. Ja és még valami: amikor diktálja nekem az itinert, akkor nem őt hallom beszélni – mint korábban a férfi kollégáit –, hanem szinte megjelenik előttem az út képe, azok a dolgok, amiket leírattam vele. Nem tudom, ez mennyire függ össze a nemek közötti különbséggel, de ha jól tudom, már orvosok is feszegették a témát. – Térjünk vissza a bajnoki küzdelmekre. Hogyan tovább? – Borzasztóan nehéz verseny következik, rossz minőségű murvás utakon – Fehérvár környékén. Sajnálom az autót, mert mindig szétszakad szegény, bár korántsem hajtom úgy, ahogyan szeretném. Persze oda is úgy megyünk, hogy győzni szeretnénk.