Persze józan ésszel gondolkodva a pilóta is tudta, hogy hatalmas az előnye, de igazán csak akkor merte elengedni magát, amikor átgurult az Octavia WRC-vel a céldobogón.
Turi vasárnap már egyáltalán nem kockáztatott (jelzés értékű, hogy a hatból három gyorsaságit így is megnyert), használt gumikkal autózott, de arra azért figyelt, hogy ne legyen túlságosan is óvatos, mert abból mindig baj van. "Hogy sima győzelem volt? Hát én egyáltalán nem éreztem annak! Az első nap szerencsénk volt a gumiválasztással, de végig nagyon észnél kellett lenni" – mondta a célban az immár 40 pontos Turi, aki a két futamgyőzelmével jókora előnyt gyűjtött a vetélytársakkal szemben.
---- Miközben Turi viszonylag nyugodtan autózhatott a záró napon, mögötte késhegyre menő csata dúlt. Hárman voltak öt másodpercen belül – ifjabb Angyalfi Károly, Aschenbrenner György, valamint Szabó Gergő –, és mindannyian az abszolút második helyre pályáztak. Az utolsó gyorsasági szakasz rajtja előtt a feszültség az egekig korbácsolódott – hát még a végén! Először Angyalfi ment végig a gyorsasági szakaszon – az ideje 4:57.1. Nem rossz, konkrétan két tizeddel gyorsabb Turinál. Következett Szabó Gergő, aki még ebből is faragott majdnem négy másodpercet (4:53.4). Akkor már csapatfőnökök és párosok egyaránt ott toporogtak a táblánál, ahová az eredményeket írják. A másodpercek óráknak tűntek, pedig Aschenbrenner viszonylag hamar befutott, az ideje: 4:50.5! És ez nemcsak szakaszgyőzelmet jelentett, hanem az abszolút második helyet is – pedig a nap elején még csak az ötödik volt. De a mögötte jövőknek is volt okuk örömre. Angyalfinak azért, mert sikerült visszaszereznie azt a körülbelül száz lóerőt, amely a turbóprobléma miatt szombaton hiányzott, Szabónak pedig azért, mert feljött a második helyre az összetettben. ---- Nemcsak a második helyért dúlt azonban parázs csata, hanem az ötödikért is, egészen az utolsó pillanatig. A vége az lett, hogy Spitzmüller Csaba egy tizedmásodperccel (!) megelőzte a bajnoki címvédő Benik Balázst. Ez egyrészt azért érdekes, mert előbbi pilóta egy N-csoportos Mitsubshit irányít, utóbbi pedig egy Ford Focus WRC-t, másrészt pedig viszonylag ritkán fordul elő, hogy 130 gyorsasági kilométer után egy tizedmásodperc legyen a különbség két élpilóta között. Tudják, milyen kevés az? Körülbelül negyven-ötven centinyi előnyt jelent…
Szóval Spitzmüller ünnepelt, még akkor is, ha az abszolút második helyről visszacsúszott az ötödikre (várható volt, hogy így lesz, mivel a felszáradt pályán jobban kijönnek a lóerőkülönbségek), Benik pedig ismét megállapíthatta: a Miskolc környéki pályák nem tartoznak a kedvencei közé. A bajnok kockáztatni akart, de megint eltaktikázta magát: rosszul választott gumit, és ez lett a veszte. ---- Az N-csoportban Spitzmüllert a dobogón Elek István és Hideg Krisztián követi. Előbbi idegeit a harminc másodperces büntetése borzolta az (állítólag elhagyta az etapútvonalat, miközben kereket cserélt, és nem ugyanott tért
vissza), utóbbinak pedig az jelentett bosszúságot, hogy az autója leállt a gyorsasági szakaszon. A büntetést valószínűleg eltörlik, és Hideg is beért a célba, úgyhogy végül is mindketten vidám hangulatban zárták a napot.
A Szuper1600-as géposztályban Bútor Róbertnek nem volt ellenfele: ez már az első napon kiderült. A kis Citroen Saxót irányító pilóta nem élvezte különösebben a vezetést a könnyű autóval a sáros utakon (régen fordult elő vele ilyesmi), de a kategóriagyőzelem kárpótolja valamelyest. Mögötte Kakuszi Zsolt érkezett, aki már háromszor tréningezett Miskolcon, de most először ért célba. Ô nagyon élvezte a száguldást, és a helyezésével is elégedett volt. ("Robit nem lehet utolérni" – mondta elismerően és nagyon sportszerűen vetélytársáról.)
Folytatás egy hónap múlva – Székesfehérváron. ---- Abszolút végeredmény (nem hivatalos): 1. Turi Tamás, Kerék István (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 1:09:57.3, 2. Aschenbrenner, Percze (Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:23.7 perc hátrány, 3. ifj. Angyalfi, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 1:26.0 p h., 4. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:27.7 p h., 5. Spitzmüller, Bahor (Pacotti Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 2:26.6 p h., 6. Benik, Doromby (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 2:26.7 p h.
A bajnokság állása (nem hivatalos): 1. Turi Tamás, Kerék István 40 pont, 2. Szabó G., Kerék B. 22, 3. Benik, Doromby 21, 4. ifj. Angyalfi, Kazár 20, 5. Aschenbrenner, Percze 15, 6. Spitzmüller, Bahor 12
Következik (május 20–22.): Duna Alba-rali, Székesfehérvár