Turi Tamás esőmenő, valamint szerencsés és nagyon ügyes. Ezzel magyarázható, hogy az egri idénynyitót is megnyerő skodás pilóta elképesztő fölénynyel vezet az abszolútban az első nap végén.
Turi bevallotta, reggel izgult egy kicsit, amikor a szervizparkban egyre-másra kapta a híreket, hogy a gyorsasági szakaszokon esik az eső. Nehéz volt elképzelni, hiszen Miskolcon akkor még egy csepp sem esett. Végül azonban úgy határozott: vizes pályára való abroncsot választ – soha rosszabb döntést! Már az első körben fél perc előnyt gyűjtött, pedig saját bevallása szerint nem csinált semmi különöset, csak a saját tempóját autózta. Minden kifogástalanul ment, egészen addig, amíg a negyedik gyorsaságin telibe nem talált egy lassítót. Az út rendkívül sáros volt, a kocsi nem lassult, csak csúszott a traktorgumik felé. Az Octavia WRC eleje összetört, de Turiék ettől nemhogy megtorpantak volna, hanem estig még tovább növelték az előnyüket. "Hogy esőmenő vagyok-e? Nem hinném, bár az idő azt mutatja, hogy fekszenek nekünk a vizes pályák" – szerénykedett az éllovas, aki a szombati hatból öt szakaszt megnyert. ---- Turi már a három héttel ezelőtti viadalon is pokolian gyors volt: akkor száraz aszfalton, most vizesen bizonyított. A különbség annyi, hogy akkor és ott a bajnoki címvédő Benik Balázs szorosan ott loholt a nyakában. Most nem így történt, mivel a Focus WRC-t irányító pilótának egész nap gondjai voltak az autó beállításával. Reggel intermédia gumival ment száraz beállításokkal, délután meg vizes beállításokkal száraz pályákon. Szóval semmi sem stimmelt. Még így sem lett volna nagy a gond, csakhogy az utolsó szakaszon becsúszott egy defekt, amely miatt fél percet veszített, így pedig kevés esélye maradt a győzelemre. Azt mondja, az talán már az első körben elúszott. A dobogós helyezésre azonban még van sansza, hiszen a második és a hatodik helyezett között fél perc különbség sincs.
De ne ugorjunk át ezen ilyen hamar, hiszen a második helyen óriási meglepetésre egy N-csoportos autóval Spitzmüller Csaba áll. Olyat pedig, hogy egy "széria" Mitsubishi veri az A-csoportosokat, de nem csupán őket, hanem a WRC-ket is, ritkán látni a raliban. A pilóta se nagyon akarta elhinni, hogy így alakult, folyamatosan azt hajtogatta, biztos csak álmodik, de ha így is van, nemigen akar felébredni. Spitzmüller bevallotta, hogy navigátorával, Bahor Beával maguk is elgondolkodtak azon, miként lehetséges, hogy az abszolút második helyen tanyáznak, és végül arra jutottak, hogy az esős és a sáros utakon valószínűleg kevésbé dominál az erőkülönbség az autók között. Egyébként egész nap semmi gondjuk sem volt: egy lassú defektet kaptak, de a kereket nem kellett kicserélni a gyorsaságin, el tudtak evickélni vele a célig. ---- Amennyire nyugodtak lehetnek Turiék, annyira kell izgulnia Spitzmüllernek, hiszen mögötte mindössze öt másodperccel marad le az öregecske Corollát kormányozó ifjabb Angyalfi Károly. A fiatal pilóta, aki alig várja már, hogy megérkezzen a Skoda Octaviája, erre az egy versenyre bérelte ki a Toyotát, és bevallotta, nem számított rá, hogy ilyen jó lesz. Igaz, hogy tolja az elejét, igaz, hogy a végsebessége nem az igazi, de azért a harmadik hely nem olyan rossz.
Persze, Angyalfi sem mehet biztosra, őt Szabó Gergő üldözi elszántan. Szabónak ezen a napon nem volt túl nagy szerencséje: a reggeli esőben szárazgumit tett fel, a délutáni szárazra meg intermédiát, úgyhogy el is döntötte: inkább kaszinózni fog, de az időjóslással nem próbálkozik. Nem ez volt azonban az egyetlen gond, időnként a kormányszervó is megadta magát, úgyhogy a szimpatikus sofőr néhány gyorsaságin alaposan megizzadt az időeredményért. "Szoros a meccs, úgyhogy sietni kell, nem lehet hülyéskedni" – kommentálta a megszokott laza stílusában az eseményeket, és bizony a vicces megjegyzéseket nála komolyan kell venni, mert aki ismeri, tudja, hogy óriási tehetség, és nem ismer lehetetlent.
Az A8-as géposztályban Aschenbrenner György letöltötte eltiltását, és újra ott volt a rajtnál, nem volt viszont túl nagy szerencséje a visszatéréssel, hiszen az elmúlt négy év alatt összesen egyszer ment esőben, az sem most volt. Bevallotta, rutintalan volt a gumiválasztással és a beállításokkal is, ráadásul egy alkatrész meghibásodása miatt két gyorsasági szakaszon nem volt turbónyomás a kocsiban. Ez pedig jelentősen gye ---- De térjünk vissza még egy kicsit az N-csoportra, amelynek éllovasáról, Spitzmüller Csabáról már ejtettünk néhány szót. A kategóriában őt két nagy visszatérő, Elek István és Hideg Krisztián követi. Előbbi pilótának a harmadik gyorsaságin akadtak gondjai (háromszor megpördült), és ha ez még nem lenne elég, a kocsija 150 kilóval nehezebb, mint a vetélytársaké. Így is megelőzte azonban a súlyos jetski-balesetéből szerencsésen felépülő, és a gyorsaságából semmit sem veszítő Hideg Krisztiánt, akinek fékgondjai voltak. Pontosabban körülbelül a szakaszok felénél mindig "beesett" a fékpedál. Így pedig nem túl kellemes vizen autózni – de még szárazon se. Hideg ezen kívül harminc másodperc büntetést is kapott, mert éppen a fékek szerelése miatt három percet késett az egyik időellenőrzőről.
Az idén életre hívott Szuper1600-as géposztályban a forgatókönyv ugyanaz, mint a kategória elődjében, az F2-esben tavaly, tavalyelőtt és azelőtt. Vagyis Bútor Róbert és Tóth Vilmos hihetetlen fölénye tapasztalható. A piros Citroen pilótája ugyan szerénykedett, hogy ez nem az ő futamuk, meg hogy a fényes aszfalton nem könnyű ilyen könnyű autóval és nagy kerékkel menni, de a közönségnek tetszik, amit csinál, és az eredmények is azt mutatják, hogy hatékony. És ha ez még nem lenne elég, idézzünk egy mondatot a kategóriában második helyezett Kakuszi Zsolttól: "Robit lehetetlen utolérni, olyan, mint Janika…"
A pilóta a hatszoros abszolút bajnok ifjabb Tóthra utalt, és ha valakit hozzá hasonlítanak, az nem lehet túl rossz… ---- Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után (nem hivatalos): 1. Turi Tamás, Kerék István (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 38:33.1, 2. Spitzmüller, Bahor (Pacotti Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:09.1 p h., 3. ifj. Angyalfi, Kazár (Pacotti Motorsport, Toyota Corolla WRC) 1:14.9 p h., 4. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:18.0, 5. Aschenbrenner, Percze (Asi Rally Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:23.9 p h., 6. Benik, Doromby (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 1:36.9