Hiányzol, Janika! Janika, viszszavárunk! A felirat a versenyiroda falán és városszerte, ahol ralisok megfordultak, arról tanúskodik, hogy a szurkolók és a rendezők sem feledkeztek meg a hatszoros abszolút bajnokról, aki anyagi okok miatt kihagyja az idényt.
Nem csoda, hogy Miskolcon nem feledték ifjabb Tóth Jánost, hiszen az utóbbi néhány évben egy kivételével az összes versenyen ő ünnepelhetett a dobogó felső fokán a borsodi megyeszékhelyen. Azt a kakukktojásfutamot pedig Kiss Ferenc nyerte meg, aki most szintén anyagi okok miatt nem lehet itt, Miskolcon. No de beszéljünk már azokról, akik elrajtoltak a 11. Vredestein-ralin, hiszen az indulók között is van jó néhány briliánsan tehetséges pilóta, aki nemcsak ügyesen forgatja a kormányt, de emberséges is, és erről a miskolci salakmotorpályán tartott prológon is meggyőződhettünk. A "Ralisok a lurkókért" kezdeményezés keretében 11 versenyző és három csapatfőnök, valamint a raliszakág-vezető játékokat és különböző ajándékokat nyújtott át az itteni kórház gyermekosztálya képviselőinek.
Turi Tamás pénteken nagy csatában megnyerte a prológot, de a java még csak ezután következik (Fotó: Meggyesi Bálint)
A tervek szerint az ajándékozást minden versenyhelyszínen megismétlik majd, sőt, a karácsonykor, Mikuláskor és gyermeknapkor is kiválasztanak egy-egy kórházat, amelynek kis betegeit meglepik valamivel. Természetesen nem az ajándékok átadása volt a nap fő eseménye, nem ezért gyűltek össze több ezren a szépen felújított salakpályán, hanem a látványos párharcok miatt. Ritkán fordul elő a raliban, hogy a versenyzők ne a stopperrel, hanem egymással küzdjenek, és bár a verseny végeredményébe nem számít bele a prológon elért időeredmény, azért presztízsokokból mindenki számára fontos a győzelem.
Szavazás
---- Az izgalmak fokozása érdekében fordított sorrendben gurultak a vörös salakra a pilóták. Az első nagyobb ujjongás a ladás Balázs "Öcsit" fogadta, aki az utóbbi években látványos vezetési stílusával hívta fel magára a figyelmet. Látványban most sem volt hiány, szinte egyetlen másodperc sem volt, amikor Balázs ne keresztbe ment volna a pályán. A közönség meg is hálálta a nem mindennapi látványosságot, amerre elhaladt, fülsiketítő dudaszó kísérte. A legnagyobb érdeklődés azonban természetesen ezúttal is a legjobbak produkcióját övezte: ahogy következtek az erősebb autók, úgy forrósodott fel a hangulat. A World Rally Carok láttán már tombolt a miskolci ovál közönsége: Szabó Gergő és az ezúttal egy Corollát bevető ifjabb Angyalfi Károly párharcát előbbi nyerte meg, de nem ez volt a fő műsorszám. Az a végén következett Benik Balázs és Turi Tamás főszereplésével. A bajnoki címvédő fordos pilótának ez jó alkalom lett volna, hogy viszszavágjon az egri győztes Turinak, és sokáig úgy tűnt, sikerül is neki – mintha egy leheletnyi előnye lett volna –, a hajrá azonban az Octaviát kormányozó Turinak sikerült jobban. Ha csak hat tizedmásodperccel is, de megelőzte a bajnokot. Persze, ez még nem jelent semmit, sehová sem számít, azt azonban mindenesetre jól mutatja, hogy a hét végén ismét parázs csatára számíthatunk. Nem csak kettejük között, mert most már Szabónak és Angyalfinak is feltett szándéka, hogy a dobogós helyezések valamelyikéért (lehetőleg a pódium felső fokáért) harcoljon. A prológon egyébként az A8-as kategóriában az eltiltása után visszatérő Aschenbrenner "Asi" György, az N-csoportban Hideg Krisztián, az idén életre hívott Szuper1600 géposztályban pedig Bútor Róbert volt a leggyorsabb. Folytatás szombaton – immár élesben. ---- 11. Vredestein-rali, az ob 2. futama, Miskolc Abszolút sorrend (nem hivatalos): 1. Turi Tamás, Kerék István (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 1:19.1, 2. Benik, Doromby (OMB Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 1:19.7, 3. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:21.9, 4. Aschenbrenner, Percze (Asi Rally Club, Mitsubshi Lancer Evo6), 5. Hankó, Szántó (Tre-Car Motorsport, Mitsubishi Lancer Evo7) 1:22.4, 6. Hideg, Szenner (Hideg Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 1:22.6