Petter Solberg zárta az élen az Új-Zéland-rali első napját, de az előnye elég karcsú volt a riválisaival szemben. A világbajnoki címvédőnek tehát tartania kellett a gyors ritmust, ugyanakkor nem volt szabad hibáznia. És a Subaru pilótája ennek szellemében cselekedett, így megtartotta vezető helyét az összetettben sőt, egy szakaszgyőzelmet is aratott.
A világbajnoki címvédô Petter Solbergnek nincs akkora fölénye, mint néhány hete Mexikóban, de tartja vezetô pozícióját
A világbajnoki címvédô Petter Solbergnek nincs akkora fölénye, mint néhány hete Mexikóban, de tartja vezetô pozícióját
Ez nem túl sok – mondhatnánk, de ha figyelembe vesszük, hogy általában a többi gyorsaságin is benne volt az első háromban, akkor megállapíthatjuk, hogy a norvégok első világbajnoka rendkívül megbízható teljesítményt nyújtott. A vezető pozíció önmagában is dicséretes, ám ha kiegészítjük azzal, hogy a csapattársa, Mikko Hirvonen mindössze a nyolcadik (három perccel lemaradva az éllovastól), akkor még inkább felértékelődik Solberg teljesítménye. A Mr. Hollywoodnak is becézett hirtelenszőke norvégot pénteken is egy Peugeot-pilóta üldözte megszállottan és szombaton is. Ám míg az első nap Harri Rovanperä lihegett a nyakán, a második napra a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm vette át ezt a szerepet. A fiatalabbik finn elkövetett néhány apróbb hibát, és az egyik körben rosszul választott gumit, ami elég volt ahhoz, hogy visszaessen a negyedik pozícióba. Grönholm ezzel szemben nagyon rákapcsolt: négy szakaszgyőzelmet aratott szombaton. A hátránya 20 másodperc Solberggel szemben, vagyis ha nincs a pénteki bukfenc (az egyik szakaszon fél percet veszített, amikor fejtetőre tette a 307 WRC-t), akkor ő vezetne. És várhatóan nem is fogja feltett kézzel várni a záró napot. Feltett szándéka ugyanis, hogy megszerzi a világbajnoki címet, márpedig akkor a lehető legtöbb pontot kell begyűjtenie. Csakhogy ehhez azért a riválisoknak is lesz egy-két szavuk. Nemcsak Solbergnek, hanem a finn mögött következő Markko Märtinnek is, akinek a hátránya mindössze négy másodperc Grönholmmal szemben. Az észt pilóta jelenleg holtversenyben vezeti az összetett pontversenyt Loebbel, de ha sikerül megtartania a pozícióját, vagy esetleg előrébb lépne (ez a terve!), akkor ő lehetne az egyedüli éllovas, hiszen a francia "csak" az ötödik. S hogy mi ennek az oka? Az, hogy a Citroen-pilótáknak még meg kell szokniuk az új Xsara WRC-t, amely egyelőre nem alkalmas arra, hogy a vezető pozícióért küzdjenek vele. Loeb az ötödik, de jó egy perccel marad le Solbergtől, míg csapattársa, Carlos Sainz hátránya még tőle is további egy perc. Az élen azonban kiélezett a küzdelem, nem kell tehát amiatt aggódni, hogy a pilóták esetleg "ráülnek" az eredményre a záró napon. A java ugyanis még hátravan! ---- E ----