Solberg melegített a legjobban

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.04.15. 20:36
Címkék
Ha pusztán az elmúlt néhány év statisztikáját nézzük, egyértelműen azt kell mondanunk: a Peugeot a hét végi Új-Zéland-rali legfőbb esélyese. A legutóbbi négy évben ugyanis kizárólag az oroszlános márka képviselői állhattak fel a dobogó legfelső fokára Aucklandben (háromszor Marcus Grönholm, egyszer Richard Burns)  az azonban még a 206 WRC-vel volt.
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
A bemelegítésen Petter Solbergnek nem akadt ellenfele
Az idén bevetett 307-esnek még vannak gyerekbetegségei, nem véletlen, hogy a kétszeres finn világbajnok Grönholm – aki egyébként az első számú kedvenc a franciáknál – legutóbb Mexikóban, szokásától eltérően, bírálta a kocsit.
Hogy akkor kik tartoznak a viadal fő esélyesei közé? Nos, nem kell sokat gondolkodni, elég, ha ránézünk az összetett ponttáblázatra. Az élen az észtek kiválósága, Markko Märtin áll, holtversenyben Sebastien Loebbel. Mindketten fiatalok, tettre készek, és éhesek a sikerre, ráadásul mindketten bizonyították már tehetségüket a murvás utakon.
Új-Zélandon ugyanis Mexikó után ismét murvás pályák várnak a mezőnyre: 23 gyorsasági szakaszon összesen 395.5 kilométert kell teljesíteni. Az útvonal nem sokat változott az elmúlt években, továbbra is az ország északi részén zajlik a küzdelem. Van egy új gyorsasági is, amely azért érdekes, mert Possum-szakasznak nevezték el a rendezők az új-zélandiak tavaly autóbalesetben elhunyt kiváló pilótája, Possum Bourne emlékére.
De térjünk vissza a fent említett két fiatalemberre! Egy évvel azután, hogy a Ford bemutatta a Focus harmadik fejlesztését, már itt a negyedik, amelyet Új-Zélandon vetnek be először, és amely a hírek szerint igencsak veszélyes ,,fegyver". Pedig már az elődje sem volt rossz, elég csak arra gondolunk, hogy súlyosabb technikai gond nélkül átvészelte például a legutóbbi mexikói futamot, amelyet Märtin meg is nyert. A Citroen is bizakodik, hiszen Loeb holtversenyben vezeti a bajnokságot, csapattársa, a négyszeres győztes Carlos Sainz pedig az új-zélandi verseny történetének legeredményesebb pilótája.
Szót kell még ejtenünk a Subaruról és a Mitsubishiről. Előbbi csapat bármikor képes lehet kiugró eredmény elérésére, hiszen soraiban tudhatja a világbajnoki címvédő Petter Solberget, utóbbinak azonban sajnos nincs túl sok esélye arra, hogy akár a dobogós helyek valamelyikéért is küzdjön.
Solberg a csütörtöki bemelegítésen máris bizonyított: a közönségszórakoztatónak szánt két szuperspeciális szakasz után vezeti a mezőnyt. Igaz, ez egyáltalán nem jelent semmit, hiszen a rövid körgyorsaságin csak néhány tizedmásodpercnyi előnyre tehetett szert. Az igazi küzdelemre péntekig még várni kell. ---- E ---- &
Legfrissebb hírek

Egy újonc és egy visszatérő a német válogatott keretében

Foci vb 2026
16 perce

Guirassy Haaland nyomában; a francia csapatok Flick mumusai?

Bajnokok Ligája
35 perce

Este és éjjel lennének a jövő évi vb-n az európai élcsapatok meccsei

Foci vb 2026
49 perce

Sikeres csúcstámadás Kassán

Minden más foci
1 órája

Szijjártó Péter: Négy konzul lesz jelen a Genk–Ferencváros helyszínén

Európa-liga
1 órája

Bujka Barbara edzősködik, viszont a játékkal sem hagyott fel     

Vízilabda
1 órája

Köteles László: Nem kontrákra kellene berendezkednie a Fradinak

Európa-liga
1 órája

BL-statisztikák: Erling Haaland klubokat szárnyal túl; Rasmus Höjlund is felszabadult a manchesteri „fogságból”

Bajnokok Ligája
2 órája
Ezek is érdekelhetik