Ralf Schumachernek szinte mindenki nekiesett a Bahreini Nagydíj után. A Williams német pilótája összeütközött Szato Takumával, emiatt be kellett hajtania a boxba.
Ralf Schumacher gyorsan el akarja felejteni a Bahreini Nagydíjat, amelyet követôen nemcsak ellenfelei, hanem csapatának vezetôi is nekiestek
Ralf Schumacher gyorsan el akarja felejteni a Bahreini Nagydíjat, amelyet követôen nemcsak ellenfelei, hanem csapatának vezetôi is nekiestek
A második kerékcseréje során elütötte két szerelőjét, és még Giancarlo Fisichella is megpördült miatta. A versenybírák figyelmeztették a németet, szerintük ugyanis ő okozta az ütközést. Ha még egy ilyen eset történik, eltiltással is sújthatják. "Egymás mellett érkeztünk a kettes kanyarba, amikor ő becsukta a kaput. Nem tudtam hová menni, az egyik oldalon Ralf jött, a másikon pedig a magas rázókövek és a belőlük kiálló oszlop akadályoztak. Ralf nem hagyott nekem helyet, ezért ütköztünk össze. Amikor Coulthardot ugyanott előztem, én nem húztam rá a kocsit, mindketten elfértünk" – mondta Szato, míg Ralf szokásos versenybalesetnek vélte a történteket. "Túlságosan magabiztos volt, azt hitte, hogy visszaveheti a helyezését, amit elveszített, de nem volt hely kettőnknek" – vélekedett a német.
Ebben az esetben még csapata sem állt mellé, Patrick Head technikai igazgató nagyon dühös volt versenyzőjére. "Ralf nagyon gyatra volt ma. Szatóval ütközött, majd lassan jött vissza a boxba, és rengeteg időt vesztett. Nem jó ez így" – mondta dühösen Head. "Az utolsó két boxkiállásom nem sikerült valami jól, ráadásul Ralf is meglökött a harmincegyedik körben. Ha nem ütközöm vele, még a pontszerzés is elérhető lett volna" – állt be a Ralfot kritizálók sorába Fisichella, aki 11. lett Szahírban.Ralf Schumi ezek után csak annak örülhetett, hogy előrébb végzett csapattársánál, Juan Pablo Montoyánál, és hogy Michael Schumacher és Fernando Alonso mögött ő futotta a verseny harmadik leggyorsabb körét. Montoya az utolsó körökben váltó és hidraulika-hibák miatt visszaesett a harmadikról a 13. pozícióba, és alig tudott célba érni. "A Ferrarit még nem tudjuk legyőzni, de a Michelin gumisok közül mi vagyunk a leggyorsabbak, és ez biztató. Tíz körrel a vége előtt kényelmesen tartottam a harmadik helyemet, de elment a hetedik fokozatom. Utána egyre több sebességi fokozatot nem tudtam használni, és mire célba értem, teljesen tönkrement a kocsi. Nagy kár, hogy nem tudtam pontot szerezni" – nyilatkozta Montoya. A Ferrari fölénye Mario Theissen, a BMW sportigazgatója szerint is óriási. "Versenykörülmények között a Ferrari kiemelkedik a mezőnyből. Tavaly kellett néhány verseny, mire felnőttünk hozzá, reméljük, erre az idén is képesek leszünk. Ám nem szabad elmenni amellett, hogy az időjárás a Ferrari kezére játszott. Úgy vélem, jelenleg az a legfontosabb, hogy a gumik hogyan alkalmazkodnak a hőmérséklethez. A következő néhány viadalon még biztosan az időjárás dönti el a győzelmet" – fogalmazott Theissen. Sokan a 2002-es idényt emlegetik, amely során a Ferrari a 17-ből 15 futamot megnyert, kilencen ráadásul kettős diadalt aratott. "Tudjuk, hogy a vetélytársaink gyorsan fel fognak zárkózni. Ha felkészülünk, elkerülhetjük a tavalyihoz hasonló, szoros idényzárást" – nyilatkozta Michael Schumacher. A német számára a statisztikusok már garantálják a hetedik világbajnoki címet, hiszen még senki nem vesztette el a vb-pontversenyt azután, hogy az év első három versenyén diadalmaskodott (nyolcszor fordult elő, hogy az idény elején triplázó pilótáé lett a vb-trófea). A Ferrari ennek ellenére nem veszi biztosra vb-elsőségét, főleg úgy, hogy a maranellói istálló hibázni is tudott vasárnap Bahreinben: Rubens Barrichellót annak ellenére engedte elindulni az első boxkiállása során, hogy éppen beérkezett Jarno Trulli Renault-ja. A brazil feltartotta az olaszt, és ezért a versenybíróság 10 ezer dolláros büntetéssel sújtotta a csapatot. Vezetői hiba nem történt, ezért Barrichello megúszta. Kimi Räikkönen az eset idejében már nem volt versenyben, motorhiba miatt hét kör megtétele után feladta a viadalt. "A kocsi hirtelen elvesztette az erejét, és lángolni kezdett a motor. Többet nem mondhatok, és azt hiszem, nem is tehetek. Megpróbálom elfelejteni ezt a versenyt, és a szezon hátralévő részére összpontosítok" – mondta Räikkönen, akit állítólag a Ferrari mindenképpen meg akar szerezni a Michael Schumacher visszavonulása utáni időszakra. Räikkönennek ráadásul nem tetszik, hogy 2005-ben jön Montoya, és szívesen távozna Wokingból.