Turi: pezsgőfürdő a Dobó téren

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2004.04.04. 22:42
Címkék
Turi Tamás nagyon megérdemelte már! Nemcsak a hét végén aratott futamgyőzelmet, hanem azt is, hogy végre egy ütőképes versenyautóba üljön és megmutathassa, mit tud valójában.
A hazai pályán versenyzô Turi Tamás négy évet várt pályafutása második abszolút futamgyôzelmére(Fotó: Meggyesi Bálint)
A hazai pályán versenyzô Turi Tamás négy évet várt pályafutása második abszolút futamgyôzelmére(Fotó: Meggyesi Bálint)
A hazai pályán versenyzô Turi Tamás négy évet várt pályafutása második abszolút futamgyôzelmére(Fotó: Meggyesi Bálint)
A hazai pályán versenyzô Turi Tamás négy évet várt pályafutása második abszolút futamgyôzelmére(Fotó: Meggyesi Bálint)
A hazai pályán versenyzô Turi Tamás négy évet várt pályafutása második abszolút futamgyôzelmére(Fotó: Meggyesi Bálint)
A hazai pályán versenyzô Turi Tamás négy évet várt pályafutása második abszolút futamgyôzelmére(Fotó: Meggyesi Bálint)
Nos, Egerben megmutatta – kapkodták is a fejüket az ellenfelek. A verseny 12 gyorsasági szakasza közül kilencet megnyert (vasárnap mind a hatot), egy kis pluszmunkát adva a navigátorának. Kerék István korábban még sohasem nyert szakaszt senkivel, így elhatározta, strigulázza a részsikereket. A végére kilenc kis pálcika gyűlt össze az itiner szélén. "Az első nap az ismerkedésé volt, hiszen a futam előtt mindössze tizenöt kilométert tudtam tesztelni a kocsival – mondta Turi. – Ráadásul ez a kocsi nagyon sokat megy keresztbe, eleinte többet volt elöl a hátulja, mint az eleje. A végére azért már kezdtem összebarátkozni a Skodával, amely ezen a rossz talajon kifogástalanul viselkedett. A futóműve sokkal jobb, mint a Corolláé volt, de a motorja talán egy kicsit gyengébb."
Turinak egyébként ez volt pályafutása második abszolút futamgyőzelme, az elsőt még 2000-ben aratta a Budapest-ralin. Ha így folytatja, valószínűleg nem kell négy évet várnia a következő sikerre.

A BAJNOK ÓVATOS ÉS SPORTSZERŰ VOLT

Turi elsősége egyben azt is jelenti, hogy a címvédő Benik Balázs a második helyre szorult. A fordos pilóta bevallotta, lehet, hogy többet is kockáztathatott volna, de egyfelől Turi hazai pályákon autózott, másrészt nem akart 15 helyett nulla ponttal távozni az idénynyitóról. Benik egyébként egy apróbb hibát is elkövetett: a vasárnapi harmadik szakasz utolsó jobbkanyarjában becsúszott az árokba és tolatnia kellett. Utóbb azonban nagyon sportszerűen azt mondta: szerinte nem ezen múlt a siker, Turi akkor is legyőzte volna, ha nincs ez a kis malőr, ugyanis ő tudott gyorsulni a második versenynapon, Benik viszont nem.
A dobogó harmadik fokáért legalább akkora küzdelem zajlott, mint az elsőért. Szabó Gergő és a korábbi kétszeres abszolút bajnok Kiss Ferenc csatájának az vetett véget, hogy utóbbi pilóta Subarujának hajtása bemondta az unalmast. A végére tehát Szabónak már nem volt kivel küzdenie, kockáztatni pedig nem lett volna értelme, előtte ugyanis nagyon messze volt a két éllovas. A skodás sofőr azonban egyáltalán nem csalódott a harmadik helye miatt, már csak azért sem, mert amenynyi technikai gondja volt szombaton, csoda, hogy egyáltalán a célig el tudta vinni az autóját.

BÚTOR TÖVIG NYOMTA A GÁZPEDÁLT

A további két, versenyben maradó WRC következett a dobogósok után: elöl Vizin László, mögötte ifjabb Angyalfi Károly. Vizin nem taktikázott, egyszerűen csak élvezte a száguldást. Több mint húsz évet töltött el a versenypályákon, és nagyon sajnálja, hogy csak most próbált ki egy World Rally Cart. A Toyota, amely az utóbbi időben senki más irányítása alatt nem volt hajlandó célba érni (jó néhányan bérelték), most végre kegyes volt a pilótájához. Talán azért, mert "érezte", hogy Vizin mennyire élvezi a vele való autózást. Angyalfi a vasárnapot már csak tesztelésre használta – mindkét szervizelése után új beállításokat próbált ki –, de a rohanásnak nem is lett volna értelme, hiszen az első napi árokba csúszás megpecsételte a sorsát. Így is dicséretes, hogy a 13. helyről felzárkózott az ötödikre.
Az idén először kiírt Szuper1600-as kategóriában Bútor Róbertnek egyelőre a nyomába sem érhettek az üldözők (vagyis a két vadonatúj Suzuki Ignis). A hatalmas erőfölény már az első versenynapon megmutatkozott, a kérdés csak az volt, kienged-e a négyszeres F2-es bajnok a zárónapra. Nos, eszébe sem jutott! Inkább megnézte, hogy mekkora előnnyel képes nyerni. Utóbb kiderült: nem kevéssel. Semmi esetre sem dőlhet azonban hátra a székében az érces hangú Citroen Saxót irányító pilóta, mivel a suzukisok nagyon elszántak, és ha egy kicsit jobban összebarátkoznak a kocsikkal, akkor borsot törhetnek az orra alá. Keller Péternek egyelőre nemcsak a versenygéppel, az első osztályú mezőnnyel kapcsolatban sincs túl sok tapasztalata (ahhoz képest nagyon gyors), Ollé Sándornak pedig még át kell állítani az agyát a Subaruról a Suzukira, és akkor minden rendben lesz. Főleg, ha a következő versenynek már az első napján jók lesznek a beállítások, nem úgy, mint most.

BALESET, KISEBB ZÚZÓDÁSOKKAL

Az N-csoportban Spitzmüller Csaba "ráült" az eredményre. A címvédő az első nap végén már akkora fölénnyel vezetett, hogy nyugodtan autózhatott a saját tempójában. A gondot inkább az jelentette, hogy nem volt miért küzdeni, viszont a koncentráció egy pillanatra sem lankadhatott. Itt ugyanis elég egy apró hiba, és semmivé lesz az előny. Mögötte óriási, tizedmásodpercekre menő csatát vívott egymással az első osztály két újonca két Mitsubishivel. Magyar Miklós mindössze 19 éves, és korábban a gokartpályákon, valamint a gyorsasági autós szakágban bizonyított, Balázs Vilmos pedig a túrabajnokságban egy Ladával. Ez volt a debütáló viadaluk, és rögtön a kategória második helyéért küzdöttek egymással. Ennek a késhegyre menő küzdelemnek, ennek az idegőrlő csatának az lett a vége, hogy Magyar hibázott: az utolsó gyorsasági szakasz rajtja után másfél kilométerrel túl gyorsan érkezett az egyik kanyarba, lecsúszott az útról, és sajnos elsodort egy nézőt, aki a kanyar külső ívén, rossz helyen állt. Bár első ránézésre úgy tűnt, hogy nincs túl jól, utóbb kiderült, a szurkoló kisebb zúzódásokkal megúszta az esetet.
Ezután már nem volt más hátra, mint az ünneplés a Dobó téren: a szakadó esőben az első öt helyezett közös ünneplése során Turit pezsgőben fürdették a vetélytársak és a szurkolók.
Folytatás három hét múlva Miskolcon.

Start Autó-rali, az ob 1. futama, Eger
Abszolút végeredmény (nem hivatalos): 1. Turi Tamás, Kerék István (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 1:10:47.0, 2. Benik, Doromby (OMV Benik Rally Team, Ford Focus WRC) 15.3 mp h., 3. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 2:58.8 p h., 4. Vizin, Táborszki (Bajai ASE, Toyota Corolla WRC) 3:34.8 p h., 5. ifj. Angyalfi, Kazár (Pacotti Motorsport, Subaru Impreza WRC) 4:21.9 p h., 6. Bútor, Tóth V. (Citroen Total Rally Team, Citroen Saxo S1600) 4:47.7 p h.
Következik (április 23–25.): 11. Vredestein-rali, az ob 2. futama, Miskolc
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik