Aki azt hitte, hogy a hatszoros bajnok ifjabb Tóth János távollétében (anyagi okok miatt kihagyja az idényt) kisebb lesz a csata az abszolút első helyért, az nagyot tévedett.
A címvédő Benik Balázs ugyanis színvonalas és rendkívül izgalmas küzdelmet vívott Turi Tamással az idénynyitó egri viadal első napján. Nemcsak az elenyésző időkülönbség (6.1 másodperc) jelzi jól a kiegyenlített küzdelmet, hanem az is, hogy a gyorsaságiszakasz-győzelmeken testvériesen, 3–3 arányban osztozott Benik és Turi."Tudtam, hogy szoros csata lesz, de engem ez motivál – mondta az élen álló Benik. – Nem volt könynyű nap, mert a pályák állapota a második körre nagyon megváltozott, a sok kavics miatt már nem lehetett ugyanazokon az íveken közlekedni, mint reggel. Az előnyöm nem sok, de élvezem a versenyt."Turinak ezt mondani sem kellett, az arcán látszott, hogy majd kicsattan az örömtől. A sok-sok ínséges év után végre egy tényleg versenyképes autóba ülhetett, és tessék, rögtön meghálálta a bizalmat. A Skoda Octavia ugyan még teljesen ismeretlen számára (összesen 15 kilométert tesztelte), de már most remek időket autózik vele. "Rögtön az első gyorsaságin elaludtam a rajtnál, úgyhogy négy másodpercet veszítettem – vallotta be Turi. – Az autó nagyon tetszik, bár elég sokat megy keresztben, szinte korláttól korlátig csúszik, alig lehet megzabolázni. A beállításokkal eddig nem törődtem, úgy megyek vele, ahogy idehozták, mert egyelőre csak barátkozunk egymással. Nem az a cél, hogy már az első futamon megelőzzük Beniket, de ha közel leszünk hozzá, nem fogunk fékezni, hogy magunk elé engedjük." ---- Ôk ketten vannak tehát közel a tűzhöz, mögöttük azonban eléggé lemaradnak az ellenfelek. A tavalyi bronzérmes Szabó Gergő a nap végére felküzdötte ugyan magát a harmadik pozícióba, de annyi gondja volt, hogy alig győzte sorolni. Az ALS ment tönkre az Octaviában, amitől aztán nem ment a turbó, a versenyprogram stb. A szervizcsapat stabilizálta a kocsit, de délután a helyi esztergályosnak is akadt munkája. Kicsit restellkedve azt mondta, sokba lesz a munka, mert szombat is van, meg nehéz is, amit csinált, majd kivágta az árat: 1600 forint. Nem tudhatta, hogy ezen a kocsin kis túlzással egy csavar többe kerül ennél…
Szóval Szabó a harmadik, a korábbi kétszeres abszolút bajnok meg a negyedik. Kiss Ferenc már reggel négy percet késett a rajttól, mert nem akart beindulni a Subaru (40 másodperc büntetés), majd elromlott az átbeszélő, úgyhogy Kiss nem hallotta a navigátorát. Mögöttük Vizin László következik, aki most ül először WRC-ben, és rendkívüli módon élvezi a Corolla nyújtotta örömöket. Azt mondja, sajnálja, hogy nem most fiatal, de persze, azért az a húsz év tapasztalat is rengeteget jelent, ami mögötte van. Látványosan, kiegyensúlyozottan közlekedik. A hatodik WRC-ben ülő Angyalfi Károly rengeteg időt veszített, amikor becsúszott az árokba a negyedik szakaszon, úgyhogy jelenleg "csak" a nyolcadik.
A legjobb nem WRC-s pilóta az idén először kiírt Szuper1600-as kategória éllovasa, Bútor Róbert (abszolút 6.). A kétkerék-hajtású autók versenyét az utóbbi három évben megnyerő Citroen-pilóta ezúttal sem adott esélyt az ellenfeleknek, mögötte több mint másfél perccel marad le a második helyezet, a másodosztályból felkerülő Keller Péter. A vadonatúj Ignist vezető pilótának saját bevallása szerint is van még tanulnivalója, ám ahhoz képest, hogy először versenyez ezzel a kocsival, igazán dicséretes a helyezése.
Az N-csoportban a bajnoki címvédő Spitzmüller Csaba "jóízűt" autózott, és az apró technikai gondok ellenére vezeti a kategória küzdelmeit, de nem lehet nyugodt, hiszen ott loholnak a nyomában az ifjú titánok. Közülük is a legjobb pozícióban a már gokartosnak is rendkívül tehetséges Magyar Miklós, akinek ez az első komoly raliversenye, és máris ezüstérmes pozícióban van. Pedig egyelőre még az is szokatlan számára, hogy vezetés közben folyamatosan beszél hozzá valaki (mármint a navigátor). Te jó ég, mi lesz, ha ez a 19 éves fiatalember tényleg belerázódik a raliba?!
Folytatás vasárnap 6 gyorsasági szakasszal. ---- Start Autó-rali, az ob 1. futama, Eger
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Benik Balázs, Doromby Zoltán (OMV Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 43:11.5, 2. Turi, Kerék I. (Turi Rally Team, Skoda Octavia WRC) 6.1 mp h., 3. Szabó G., Kerék I. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 1:37.5 p h., 4. Kiss F., Tábori (Replay SE, Subaru Impreza WRC) 1:50.3 p h., 5. Vizin, Tábori (Bajai ASE, Toyota Corolla WRC) 1:52.3 p h., 6. Bútor, Tóth V. (Citroen-Total Rally Team, Citroen Saxo S1600) 2:44.7 p h.
Vass Zoltán az abszolút hatodik helyről búcsúzott. Az utolsó előtti szakaszon a Nissan Almerával autózó kettős lecsúszott a pályáról – a navigátort, Takács Attilát megfigyelésre kórházba szállították.
Sárosi György csigolyasérüléssel került kórházba, miután Hondájával nekiment egy partoldalnak a nyitó szakaszon. A pilóta valószínűleg hétfőn hazamehet.
Elmaradt a szuperspeciális. A szombat késő délutánra szervezett körverseny elmaradt, mert a Töviskes-völgyben a korábbi esőzések miatt áll a víz, így nem lett volna biztonságos ott versenyezni.