Baumgartner Zsolt ma utazik el Bahreinbe, ahol a Formula1 történetében először tartanak futamot. A magyar versenyző egy hetet töltött itthon, és kedden a Minardi-istálló tagjaival együtt repül Szahírba.
Baumgartner szerint az idôjárás döntô szerepet játszik majd a bahreini viadal végkimenetelében – a csapatok a homoktól tartanak
Baumgartner szerint az idôjárás döntô szerepet játszik majd a bahreini viadal végkimenetelében – a csapatok a homoktól tartanak
A viadal legnagyobb nehézségét várhatóan az időjárás jelenti majd, mivel az aszfaltcsík a sivatag közepén épült, így egy kisebb szélfuvallat is gondot okozhat. Ha az autók beszívják a homokot, annak beláthatatlan következményei lesznek. A száguldó cirkusz első magyar tagját azonban nemcsak a hét végi nagydíjról, hanem az utóbbi időben felröppent pletykákról is kérdeztük, amelyek arról szólnak, hogy Jos Verstappen esetleg felváltaná őt az idény közben. A holland lapok szerint ugyanis Verstappen és a Minardi új főszponzora, a Wilux nagyon jó kapcsolatot ápol egymással, igaz, más források szerint a pilóta és a cég menedzsmentje csúnyán összeveszett. – A Formula–1 világában ötpercenként röppenek fel pletykák, amelyeknek nagy része nem igaz, úgyhogy nem is foglalkozom velük – mondta Baumgartner. – Ami biztos, hogy a szerződésem a teljes idényre szól, ráadásul az én menedzsmentem valóban kiváló kapcsolatokat ápol az új főtámogatóval. – Folytassuk egy másik pletykával! A hírek szerint a száguldó cirkusz pilótái terrortámadástól tartanak Bahreinben. Mennyire volt ez érezhető a legutóbbi viadal helyszínén a boxutcában? – Szerintem ezt a témát is felfújták egy kicsit az újságírók. Lehet, hogy felvetődött témaként, főleg a madridi események után, de szerintem a pilótákat pillanatnyilag jobban foglalkoztatja, hogy mit kezdenek majd a homokkal, ha feltámad a szél, mint a terrortámadás gondolata. Utóbbi inkább a rendezők gondja, ha jól tudom, ők sokat foglalkoznak ezzel a kérdéssel. – Ön szerint származik előnye abból a Williamsnek, hogy a pilótái már köröztek Bahreinben? – Néhány nagycsapatot ez biztos bosszant, de szerintem egy-két körből nem lehet túl sok következtetést levonni. Biztos vagyok benne, hogy nem versenykörülmények között autóztak a williamsesek. Talán a váltóáttételről van már némi fogalmuk, de ennél előrébb nem juthattak. – Azt már tudja, hogy az ön csapata mit változtatott a legutóbbi viadal óta? – Kedden találkozom a mérnökömmel, akkor beszélünk meg mindent. A csapat egy része egyébként már Bahreinben van, csak a csapatfőnök, Paul Stoddart, a mérnökök és a pilóták utaznak együtt kedden. – Gondolom, a Minardi-csapat is megpróbált valami megoldást találni a por ellen. – Ha szeles idő lesz, akkor valóban gondot okozhatnak a levegőben szálló homokszemek. A csapatok megpróbálták extra védelemmel ellátni a levegőbeömlőket, ezek után remélem, nem lehet gond a megbízhatósággal. A tervünk ugyanis most is az, hogy célba érjünk. – Előnyt jelent, hogy a szahíri pályát nemcsak önök nem ismerik, hanem a többiek sem? – Nem lehetnek hiú reményeink, az erőviszonyok így is megmutatkoznak majd. A profi pilóták hamar megtanulják a pályát, de az utóbbi két futamon nekünk, újoncoknak sem volt ezzel gondunk. A bahreini futam afféle vakrepülés lesz, mivel senki sem tudhatja előre, hogyan alakulnak a dolgok az időjárással és a homokkal.