Ralf Bahreinben tesztel

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.12.15. 20:20
Címkék
Ralf Schumacher kapta azt a megtiszteltető lehetőséget, hogy a Formula1-es pilóták közül elsőként körözhet az új bahreini Formula1-es pályán. A Williams-istálló német pilótája, aki a múlt héten ételmérgezés miatt gyengélkedett, hétfőn ült repülőre, hogy a szigetországba utazzon.
Ralf Schumacher tesztelheti elsôként a Formula–1-es pilóták közül az új bahreini pályát – igaz, egyelôre csak utcai autóval (Fotó: Czagány Balázs)
Ralf Schumacher tesztelheti elsôként a Formula–1-es pilóták közül az új bahreini pályát – igaz, egyelôre csak utcai autóval (Fotó: Czagány Balázs)
Ralf Schumacher tesztelheti elsôként a Formula–1-es pilóták közül az új bahreini pályát – igaz, egyelôre csak utcai autóval (Fotó: Czagány Balázs)
Ralf Schumacher tesztelheti elsôként a Formula–1-es pilóták közül az új bahreini pályát – igaz, egyelôre csak utcai autóval (Fotó: Czagány Balázs)
Ralf Schumacher tesztelheti elsôként a Formula–1-es pilóták közül az új bahreini pályát – igaz, egyelôre csak utcai autóval (Fotó: Czagány Balázs)
Ralf Schumacher tesztelheti elsôként a Formula–1-es pilóták közül az új bahreini pályát – igaz, egyelôre csak utcai autóval (Fotó: Czagány Balázs)
A miniállamban azonban nem Formula–1-es négykerekűvel rója majd a köröket, hanem egy utcai BMW X5-össel száguld, az éles bevetésre, akárcsak a többieknek, neki is várnia kell áprilisig. "Fantasztikus, ahogy a Formula–1 terjeszkedik a világban, és felfedezi az egzotikus tájakat. Sokan mondták, hogy csodálatosak lesznek a bahreini pálya építményei, és nagyon várom, hogy saját szememmel is lássam, hogyan születik meg egy új aszfaltcsík” – nyilatkozta Ralf Schumi, aki a körözés után azonnal egy közeli gokartpályára megy, ott kerékcsereversenyen vesz részt.
A viadalon az újságírók és a pályaigazgatóság tagjai mérik össze gyorsaságukat egy Williams FW24-BMW-n. Az 5411 méteres pálya köré 50 ezer ember befogadására alkalmas lelátókat építenek, a ring karakterében talán az A1-Ringre hasonlít leginkább, igaz, ez hosszabb és nincsenek olyan meredek emelkedők és lejtők rajta.
A Brit Nagydíjnak otthont adó Silverstone-ban is építkeznek, és bár a pályavonal változatlan marad, a 2004-es viadal után teljesen új boxépület készül. Andrew Waller, a ring tulajdonosa elmondta, lassan sikerül előteremteni a munkálatokhoz szükséges pénzt, és a kormány támogatásával elkészül a régóta áhított, új épület.
Jos Verstappen mindenképpen szeretne még ott lenni a jelenlegi boxutcában, ezért mindent megtesz, hogy versenyzői szerződést kapjon a 2004-es idényre. Az 1994-ben a Formula–1-be érkező, és azóta a Benettonnál, a Simteknél, a Footworknál, a Tyrrellnél, a Stewartnál és az Arrowsnál is megforduló holland az idén a Minardinál versenyzett, és bár a szezon végén eljött az olaszoktól, szívesen visszamenne. Ám azt sem bánná, ha a Jordan-istállónál kötne ki. "A héten leül a Jordan képviselőivel, akikkel már az Olasz Nagydíjon is találkozott. Lehet, hogy gyorsan sikerül megegyezni, de az sem kizárt, hogy január közepéig eltart az ügy” – mondta Raymond Vermeulen, Verstappen szponzori szerződésekkel foglalkozó képviselője. A Jordan és a Minardi is egy pilótát nevezett meg eddig, és amíg utóbbinál bombabiztos Gianmaria Bruni helye, a Jordannél Nick Heidfeld még csak opciós megállapodást kötött.
Nekik még sok évük lehet az F1-ben, ám Luca di Montezemolónak, a Ferrari elnökének már megvannak számlálva a napjai. Az 1991-ben a maranellóiak élére kinevezett üzletember az utóbbi években rengeteg sikert ért el a Scu-deriával, de a Timesnak adott nyilatkozatában elárulta, hogy egyre többet gondolkodik a nyugdíjba vonuláson.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik