Sikerült megegyezniük az autógyáraknak az F1-es versenyek gazdasági oldalát felügyelő SLEC vállalattal, így elmúlt a veszélye annak, hogy 2007 után új autóverseny-sorozat alakul. A FIAT, a DaimlerChrysler, a Renault, a BMW és a Ford által megalapított GPWC (Grand Prix World Championship) kiharcolta, hogy a gyárak a következő évektől megkapják az F1 reklám- és televíziós bevételének nagy százalékát.
Ecclestone (fehér ingben) boldog, mert sikerült megmentenie az F1-et
Ecclestone (fehér ingben) boldog, mert sikerült megmentenie az F1-et
"Örülünk, hogy elértük az áttörést, és sikerült biztossá tennünk a Formula–1 jövőjét. Ezzel elmondhatatlan örömet szereztünk az autósport rajongóinak” – nyilatkozta Bernie Ecclestone, a SLEC megalapítója. A cég 75 százaléka jelenleg a Bayerische Landesbank, a JP Morgan és a Lehman Brothers bank tulajdonában van, miután felvásárolták a csődbe ment Kirch médiacsoport tulajdonát. Közben folytatódtak a tesztek Jerezben és Barcelonában, előbbi helyen a szakadó esőben a Bridgestone gumisok vették át a hatalmat. Köztudott, hogy a japán abroncsok jobbak a vizes pályán a Michelinnél, és Michael Schumacher az Egyesült Államok Nagydíján annak köszönhette a világbajnokság szempontjából sorsdöntő győzelmét, hogy az esőben sokkal magabiztosabban és gyorsabban tudta kormányozni az autóját, mint michelines ellenfelei. A francia gumigyár emberei fogadkoztak, fogadkoznak, hogy sokkal jobb vizesgumikat gyártanak, de úgy tűnik, van még min dolgozniuk. Jerezben ugyanis nemcsak Luca Badoer, Felipe Massa és Luciano Burti Ferrarija előzte meg a BAR-Hondákat és a Williams-BMW-ket, hanem a szárazon esélytelen Jordan-Fordban ülő Nick Heidfeld is. A másik sárga géppel Jaroslav Janis ugyanúgy megszenvedett, mint fiatal vetélytársai, a williamses Nelson Angelo Piquet, Nico Rosberg duó. A Ferrari-istálló részéről egyébként Jean Todt bejelentette, hogy a csapat a lehető legkorábban szeretné bemutatni új autóját, az F2004-et, amelyet már az idénynyitó Ausztrál nagydíjon be akar vetni. Az F2003–GA-val a csapat nehezen tudta megnyerni a világbajnokságot, ezért az F2001-gyel és az F2002-vel ellentétben nem akarják a következő idény elejéig kitolni a használatát. Az is az F2004 mellett szól, hogy számos szabály megváltozott, az átszervezett elektronikus rendszer és a teljes versenyhétvégét teljesítő motorok miatt érdemesebb a kezdetektől az új autót használni. Barcelonában minden szempontból a Renault új tesztpilótája, Franck Montagny volt a legjobb, 136 teljesített körét és 1:16.290 perces idejét sem tudta senki felülmúlni. A franciát a McLaren-Mercedesek követték, az idei autóval Alex Wurz napok óta először meg tudta előzni az új géppel köröző David Coulthardot.
Formula–1-es tesztek, csütörtöki eredmények Jerez: 1. Luca Badoer (olasz, Ferrari, Bridgestone) 1:25.432 (12 kör), 2. Massa (brazil, Ferrari, B) 1:26.043 (54), 3. Heidfeld (német, Jordan-Ford, B) 1:26.545 (50), 4. Burti (brazil, Ferrari, B) 1:26.638 (9), 5. Button (brit, BAR-Honda, Michelin) 1:26.709 (26), 6. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:26.957 (76), 7. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:26.976 (105), 8. Szato (japán, BAR-Honda, M) 1:27.437 (49), 9. Janis (cseh, Jordan-Ford, B) 1:28.001 (46), 10. Piquet Jr. (brazil, Williams-BMW, M) 1:28.640 (46), 11. Rosberg (finn, Williams-BMW, M) 1:30.262 (30) Barcelona: 1. Franck Montagny (francia, Renault, M) 1:16.290 (136), 2. Wurz (osztrák, McLaren MP4-17D-Mercedes, M) 1:16.422 (80), 3. Coulthard (brit, McLaren MP4-19-Mercedes, M) 1:16.829 (70), 4. Zonta (brazil, Toyota, M) 1:16.898 (88), 5. Briscoe (ausztrál, Toyota, M) 1:17.289 (68), 6. Klien (osztrák, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.434 (84), 7. Kovalainen (finn, Renault, M) 1:17.823 (58), 8. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.974 (86)