Magyar idő szerint reggel fél nyolckor már csak a legfanatikusabb Räikkönen szurkolók, és a legmegrögzöttebb Schumacher ellendrukkerek bíztak abban, hogy csoda történhet Szuzukában, és a finn lesz az idei világbajnok. Bár erre a páratlanul izgalmas futam során szinte végig esély is volt, kilenc órára Michael Schumacher hatszoros világbajnokká vált.
A rajttól Barrichello és Montoya lőtt ki legjobban, de Schumacher és Raikkönen is 2-2 helyet előrelépett. A kolumbiai rettentő lendülettel vetette magát az 53 kör elé: ellentmondást nem tűrően ment el Barrichello mellett, és az élre állt. Mögötte Barrichello, Alonso, amjd Da Matta következett, akivel az első kerékcseréig nem bírt a nyakán loholó Räikkönen. A hátsó régiókban Ralf Schumacher esett-kelt, az utolsó sikánban kétszer is megpördült, másodszor ezt az egyik Sauber bánta. Schumacher egészen a kilencedik helyen vitézkedő Szatóig viszonylag zökkenőmentesen tört előre, ám a japán a célegyenes előtti sikánban becsukta előtte a kaput, és ezt Schumi első vezetőszárnya bánta, amelyet a boxban pótoltak a szerelők. A címvédő csak a mezőny végére tudott visszaállni. Néhány körrel ezután Montoya száguldásának egy váltóhiba vetett véget, majd következtek az első kerékcserék, amelyet az élen állók egymás után, tehát hasonló taktikával abszolváltak. A 18. körben Alonso is kiesett, így Barrichello mögött Coulthard, Räikkönen, Da Matta, Button volt a sorrend, Michael Schumacher ekkor a 12. helyen állt.A második kerékcserék után a 34. körben Barrichello, Coulthard, Räikkönen, Da Matta, Ralf Schumacher és a már hatodik helyen autózó Michael Schumacher volt a sorrend. A finn és az élen álló brazil pilóta között ekkor már negyven másodperc a különbség. A 38. körben Schumacher harmadszor is a boxba látogatott, és a 10. helyre állt vissza. Az újabb kerékcseréknek köszönhetően három körrel később pedig már a nyolcadik volt, de ekkor egy hajszálon múlt, hogy versenyben maradt: A hetedik helyét védő Da Matta mögött ugyanis vészfékezésre kényszerült, de közvetlenül mögötte Ralf Schumacher is blokkolta a kerekeit, ám a Williams megcsúszott és az első vezetőszárnyával eltalálta a Ferrari bal hátsó kerekét. Ralf a boxutcába hajtott az elem cseréje céljából, bátyja viszont sértetlenül folytathatta a versenyt. Óriási szerencséje volt!A forró helyzet után a kedélyek megnyugodtak és Rubens Barrichello Räikkönen és Coulthard előtt megnyerte a versenyt, ezzel a Ferrari besöpörte a konstruktőri címet. Schumachernek pedig erre a segítségre sem volt szüksége, hiszen egyetlen pontjával lezárta a Formula-1 történetének egy újabb fejezetét. A 34 éves német pilóta vált a sportág első hatszoros világbajnokává.Japán Nagydíj, 53 kör
Végeredmény
1. Barrichello (brazil, Ferrari)
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) +11.085 mp
3. Coulthard (skót, McLaren-Mercedes) +11.614 mp
4. Button (angol, BAR-Honda) +33.106 mp
5. Trulli (olasz, Renault) +34.269 mp
6. Szato (japán, BAR-Honda) +51.692 mp
7. da Matta (brazil, Toyota) +56.794 mp
8. M. Schumacher (német, Ferrari) +59.487 mp