Schumacher rossz szériája

HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCSHEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS
Vágólapra másolva!
2003.09.10. 20:23
Címkék
A McLaren-istálló tart az új Michelin-gumik miatti esetleges formahanyatlástól, ám a francia abroncsgyár másik két élcsapata, a Williams és a Renault örömmel fogadta a  FIA Olasz Nagydíjra beharangozott ellenőrzési rendszerének váltása miatt létrehozott  frissen gyártott futófelületeket. Sam Michael, a Williams- és Mike Gascoyne, a Renault-istálló technikai vezetője egyaránt arról beszélt, hogy az új abroncsok gyorsabbak, mint az előzőek.
Michael Schumacher az ellenkezőjében bízik, no és abban, hogy az olasz szurkolók segítségével Monzában véget vethet ötversenyes nyeretlenségi sorozatának. Schumi számára egyébként egyáltalán nem ismeretlen érzés az efféle sikertelenség, pályafutása során ez a hetedik terebélyesnek mondható nyeretlenségi szériája. A két leghosszabb sorozat természetesen karrierje első éveiből való: 18. nekifutásra győzött először, és újabb tizennyolc nagydíj telt el a második futamsikeréig. 1995-ben nagy fölénnyel szerezte meg második világbajnoki címét, ám a szezonzáró ausztráliai futamon elszalasztott siker után, 1996 elején újabb hat, győzelem nélküli GP következett, csak Spanyolországban tudott nyerni először. Abban az évadban volt még egy négyes (sőt, ha beleszámítjuk a Francia Nagydíjat is, amikor a felvezető körben műszaki hiba miatt kiállt, amiért nem tudott részt venni a viadalon, akkor ötös) nyeretlenségi sorozata is.A német az utolsó két futamon sem tudta megszerezni az első helyet, miként az 1997-es idény első négy versenyén sem nyert – így jött össze a hatos széria, amelyet monacói diadalával szakított meg. A következő nagy elsőség nélküli periódusa az 1999-es esztendőre esett. Monte-Carlóban Eddie Irvine-t és Mika Häkkinent megelőzve győzött, majd Barcelonában harmadik lett, míg Montrealban kiesett. A Francia Nagydíjon esőben sem tudott nyerni, aztán elérkezett a Brit GP, amelyen Michael az első körben kiszaladt a pályáról, és lábtörést szenvedett. A második rajtra, amely után a teljes távot futotta le a mezőny, nem is sorakozott fel – a hivatalos statisztikák ezért úgy tartják nyilván azt a versenyt, mint amelyen Schumacher nem indult el! Hatnagydíjas lábadozását követően Malajziában tért vissza, de mivel a vb-elsőségért harcoló Irvine-t kellett segítenie, be kellett érnie a második hellyel.Öt futamon átívelő nyeretlenségi sorozata aztán Japánban zárult le, a 2000-es melbourne-i idénynyitón ugyanis újra diadalmaskodott. Jóllehet, az év végén ismét világbajnokká avatták, volt egy ötös "kudarcszériája”. Monzában talált ismét magára: Schumi 41. futamsikerével beérte a vonatkozó örökranglistán második Ayrton Sennát, egyúttal megkezdte diadalmenetét a harmadik vb-címe felé. Győzelmi sorozata csak 2001 elején, hat sikert (Olasz, Egyesült Államokbeli, Japán, Malajziai, Ausztrál és megint Malajziai GP) követően, Brazíliában szakadt meg. A 2001-es szezonban még hármas nyeretlenségi sorozata sem volt, 2002-ben pedig mindössze egy alkalommal fordult elő, hogy egyhuzamban kétszer nem ő lett az első. Az idén Kanada óta viszont Schumira és a Ferrarira sem lehet ráismerni.
Michael Schumacher leghosszabb nyeretlenségi sorozatai
GP-szám mettől meddig (GP) csapat
17 1991 Belga–’92 Magyar Jordan, Benetton
17 1992 Olasz–’93 Olasz Benetton
7 1995 Ausztrál–’96 Monacói Benetton, Ferrari
6 1996 Portugál–’97 San-Marinó-i Ferrari
5 1999 Spanyol–Japán Ferrari
5 2000 Francia–Belga Ferrari
5 2003 Európai–Magyar Ferrari
Michael Schumacher leghosszabb nyeretlenségi sorozatai
GP-szám mettől meddig (GP) csapat
17 1991 Belga–’92 Magyar Jordan, Benetton
17 1992 Olasz–’93 Olasz Benetton
7 1995 Ausztrál–’96 Monacói Benetton, Ferrari
6 1996 Portugál–’97 San-Marinó-i Ferrari
5 1999 Spanyol–Japán Ferrari
5 2000 Francia–Belga Ferrari
5 2003 Európai–Magyar Ferrari
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik