Michael Schumacher kiégett?

HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCSHEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS
Vágólapra másolva!
2003.08.25. 21:03
Címkék
A 18. Magyar Nagydíj, amint arra számítani lehetett, hatalmas szerepet játszott a világbajnokságban, hiszen Juan Pablo Montoya és Kimi Räikkönen is felzárkózott Michael Schumacherre.
A már csak egy ponttal vezetô Michael Schumachernek javítania kell a formáján, ha meg akarja védeni világbajnoki címét (Fotó: Czagány Balázs)
A már csak egy ponttal vezetô Michael Schumachernek javítania kell a formáján, ha meg akarja védeni világbajnoki címét (Fotó: Czagány Balázs)
A már csak egy ponttal vezetô Michael Schumachernek javítania kell a formáján, ha meg akarja védeni világbajnoki címét (Fotó: Czagány Balázs)
A már csak egy ponttal vezetô Michael Schumachernek javítania kell a formáján, ha meg akarja védeni világbajnoki címét (Fotó: Czagány Balázs)
A már csak egy ponttal vezetô Michael Schumachernek javítania kell a formáján, ha meg akarja védeni világbajnoki címét (Fotó: Czagány Balázs)
A már csak egy ponttal vezetô Michael Schumachernek javítania kell a formáján, ha meg akarja védeni világbajnoki címét (Fotó: Czagány Balázs)
A kolumbiai egy, a finn két ponttal van lemaradva a némettől, három versennyel az idény vége előtt így óriási küzdelem várható a trófeáért. A jelenlegi forma alapján Montoya és Räikkönen tűnik esélyesebbnek, de még van három hét a következő viadalig, amelyet Monzában, a Ferrari hazájában rendeznek meg. Az Olasz Nagydíj előtt pedig rengeteg a tesztelési lehetőség, és ezt a Scuderia igyekszik maximálisan kihasználni – a jövő héten Monzában lesz a csapatok kollektív tréningje, az azon elvégzendő munka meghatározó lehet az év vége előtt.
"Képesek vagyunk arra, hogy felálljunk, és megküzdjünk a világbajnoki címekért” – mondta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója a versenyt követően. A brit szakemberrel egyetért Jean Todt, a gárda sportigazgatója is, és vélhetően mindketten arra várnak, hogy Michael Schumacher kikerüljön abból a gödörből, amelybe az elmúlt versenyeken került. A vb-címvédő sorozatban az ötödik versenyről távozott győzelem nélkül, ráadásul egyhuzamban harmadszor még a dobogóra sem állhatott föl.
Nyolcpontos előnye ez alatt a három viadal alatt minimálisra csökkent, de nem is a statisztika riasztó számára, hanem az, ahogy ezeken a viadalokon elmaradt az ellenfeleitől. Az Osztrák GP óta nem volt pole pozíciós, a legutóbbi három versenyen pedig az első két sorba sem tudott bekerülni. Csapattársa, Rubens Barrichello e hétvégék edzésein könnyedén megelőzte; a Brit Nagydíj óta csak a brazil bizonyítja, hogy a Ferrarival lehet még futamot nyerni.
Ironikus, de Schumacher csapattársa balszerencse-sorozatának köszönheti, hogy még vezet a vb-pontversenyben. Hockenheimben a hetedikként való célba érkezése csak azért jelentett pontokat a számára, mert Rubinho a rajtnál összeütközött Räikkönennel és Ralf Schumacherrel. A Hungaroringen pedig egyáltalán nem szerzett volna pontot, ha a brazil célba ér. Barrichello ugyanis Németországban és hazánkban is esélyes volt arra, hogy a dobogóra álljon, miközben Schumacher úgy lett nyolcadik a Hungaroringen, hogy akik előtte végeztek, azok jobbak voltak nála. Tehát nem volt szükségük a német defektjére ahhoz, hogy megelőzzék őt.
Ralf ráadásul olyan könnyedén hagyta faképnél a bátyját, mint néhány körrel korábban David Coulthardot. Fernando Alonso le is körözte a világbajnokot, a Formula–1 legfiatalabb futamgyőztese a Hungaroringen hozta a Renault által Monacóra beharangozott diadalt. János Károly spanyol király röviddel a futam vége után gratulált Alonsónak, aki 22 évesen és 26 naposan lett a valaha volt legifjabb győztes, és ez már a hatodik rekord, ami a nevéhez fűződik. A 2001-es Ausztrál Nagydíjon ő lett a legfiatalabb célba érkező pilóta (19 éves és 217 napos volt akkor), az idei Malajziai Nagydíjon a legfiatalabb pole pozícióból induló, dobogós és versenyen vezető sofőr lett (mind 21 évesen és 237 naposan), Kanadában pedig a legfiatalabb leggyorsabb körösként (21 évesen és 320 naposan) írta át a rekordkönyveket.
A Renault mellett a Michelin-gumigyár is maradéktalanul elégedett lehetett, hiszen egymás után hozta visszatérése utáni legjobb eredményeit. Hockenheimben az első hat, a Hungaroringen az első hét helyezett lett Michelin gumin futó pilóta – ebben az eredményességben is hatalmas szerepe volt Barrichello (és előbbi esetben Michael Schumacher) balszerencse-sorozatának.
Monzában a Williams, a McLaren és a Ferrari várhatóan sokkal jobb lesz, mint a gyenge motorral hajtott Renault, Alonso és kollégája, Jarno Trulli minden bizonnyal nem fog beleszólni a dobogóért folyó küzdelembe, mások – elsősorban a Toyota – viszont meglepetést okozhatnak. Alátámasztandó a jóslást: Alonsónál és Trullinál csak Baumgartner Zsolt és Nicolas Kiesa volt lassabb a célegyenesben, míg Olivier Panisnál és Cristiano da Mattánál csupán Ralf Schumi és Montoya repesztett gyorsabban.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik