Barrichello mindent vitt

HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCSHEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS
Vágólapra másolva!
2003.07.20. 21:19
Címkék
Rubens Barrichello a pole pozícióból indulva győzni tudott a Brit Nagydíjon, amelyen emellett a verseny leggyorsabb körét is ő jegyezte. A mesterhármas ráadásul az idény egyik legmozgalmasabb versenyén született meg, Silverstone-ban kétszer is a pályára hajtott a biztonsági autó, és Rubinhón kívül Jarno Trulli, Cristiano da Matta és Kimi Räikkönen is vezetett. A finn végül a harmadik lett Juan Pablo Montoya mögött és Michael Schumacher előtt, a legutóbbi két futamot megnyerő Ralf Schumachernek azonban be kellett érnie a kilencedik hellyel. A világbajnokság tehát remekül alakul, 11 futamon hét győztest avattak, és öt versennyel az idény vége előtt az első és az ötödik pilótát 20 pont választja el egymástól.
Barrichello (elöl) és Montoya jelentôs hasznot húzott a silverstone-i káoszból
Barrichello (elöl) és Montoya jelentôs hasznot húzott a silverstone-i káoszból
Barrichello (elöl) és Montoya jelentôs hasznot húzott a silverstone-i káoszból
Barrichello (elöl) és Montoya jelentôs hasznot húzott a silverstone-i káoszból
Barrichello (elöl) és Montoya jelentôs hasznot húzott a silverstone-i káoszból
Barrichello (elöl) és Montoya jelentôs hasznot húzott a silverstone-i káoszból
Rubens Barrichello nagyon rosszul rajtolt, Jarno Trulli és Kimi Räikkönen is elment mellette, így a pole-ból visszaesett a harmadik helyre. Mögötte hatalmas tülekedés alakult ki, de Ralf Schumacher maga mögött tartotta bátyját, akit Fernando Alonso támadott. A renault-s próbálkozása azonban nem csupán sikertelen volt, Juan Pablo Montoya meg is előzte őt.
A rajt David Coulthardnak sikerült legjobban, a McLaren skótja a 12. helyről a kilencedikre jött fel. Ám nem sokáig örülhetett, az ötödik körben ugyanis elvesztette autójának fejvédő peremét (!). A szétszóródó alkatrészek miatt a pályára hajtott a biztonsági autó, amely két körön át állt a mezőny élén. Néhányan – köztük Coulthard és a két toyotás – a boxba hajtottak. Az újraindulás után sikertelen támadások következtek, az első előzést a 11. körben Räikkönen hibája után Barrichello vitte véghez. Percekkel később egy őrült rohant be a pályára, aki hosszú másodperceken keresztül futott a mezőnnyel szemben, de szerencsére a pilóták ki tudták kerülni. Újabb biztonsági időszak következett, amely során mindenki a boxba hajtott, és a káoszban teljesen felborult a sorrend.
Az első biztonsági időszakban kiállók álltak az élre, és azután, hogy mindenki egyszer szervizelt, Cristiano da Matta, Olivier Panis, Coulthard, Trulli, Räikkönen, R. Schumacher, Ralph Firman, Barrichello, …12. Montoya, …14. Michael Schumacher sorrend alakult ki. A 16. körben történt újraindulás után óriási izgalmak közepette törtek előre a pilóták, Da Matta elhúzott, mögé villámgyorsan feljött Räikkönen, míg hátrébb Barrichello látványos manőversorozat végén tudta megelőzni Ralf Schumachert. A Ferrari brazilja elkapta a fonalat, már Trullit támadta, míg Montoya elment csapattársa mellett. Alonso és Michael Schumacher eközben továbbra is a 13. és a 14. helyen haladt.
Ralf Schumi Williams-BMW-jével nem volt minden rendben, a német a 19. körben a boxba hajtott szervizelésre. Trulli, Barrichello és Montoya között hatalmas csata alakult ki, és az olasz némi ellenállás után fejet hajtott támadói előtt . Da Matta szívósan tartotta magát Räikkönen előtt, és Panis is Coulthard előtt maradt. DC a 28. körben szervizelt, Panis Barrichellót és Montoyát nem tudta feltartóztatni. Közben Alonso és M. Schumi átverekedte magát a középmezőnyön, amelyből főleg Jacques Villeneuve mutatott hatalmas ellenállást.

A legjobbak mondták

Rubens Barrichello:
– A bemelegítô körben kissé túlmelegedtek a fékek, emiatt lassítottam, és a rajtra kihűltek az abroncsok. Így a startnál két helyet veszítettem, de szerencsére elôre tudtam lépni, amikor a gumik már megfelelôen tapadtak.

Juan Pablo Montoya: – Kemény csatát kellett vívnom, mert az elsô boxkiállásom után sokan kerültek elém. Utána viszont gyorsan visszaverekedtem magam az élmezônybe, és bár a Ferrari erôsebb volt, nem vagyok csalódott.

Kimi Räikkönen: – Rubens sokkal gyorsabb volt nálam, nem tudtam feltartóztatni. Ráadásul a biztonsági autó pályára küldése miatt a tervezett taktikánk is felborult.
A 30. körben Da Matta is szervizelt, Räikkönen állt az élre. A verseny felénél Räikkönen, Barrichello, Montoya, Trulli, Alonso, Da Matta, M. Schumacher volt a sorrend. Räikkönen a 34. körben a boxba hajtott, a pole-os Barrichello így a verseny során először az élre került. A többiek után, a 39. körben Rubinho, a negyvenedikben Michael Schumacher is szervizelt. A brazil Räikkönen mögé jött vissza, de hatalmas tempót diktált, és végül a finn által a Priory-kanyarban elkövetett hiba után az első helyre került.
A 46. körben Coulthard harmadik boxkiállása után véget értek a tervezett szervizelések, a pontszerző helyeken Barrichello, Räikkönen, Montoya, Trulli, M. Schumacher, Da Matta, Coulthard, Mark Webber sorrend alakult ki. Räikkönen azonban újabb nagy hibája miatt visszaesett Montoya mögé, M. Schumi megelőzte Trullit, míg Alonso feljött a nyolcadik helyre. Coulthard sem maradt ki a jóból, a skót elhúzott Da Matta mellett, és előretört a hatodik pozícióba. Alonso az 52. körben a célegyenesben feladta a versenyt, majd két fordulóval a vége előtt DC Trulli mellett is elment.
A kaotikus versenyen DC négy ponttal gazdagodott, a britek közül ő lett a legjobb. Jenson Button is pontot szerzett, az utolsó helyről rajtoló BAR-pilóta Alonso kiesése után feljött a nyolcadik helyre, Da Matta mögé. Ralf Schumacher a pontot érő helyeken kívül ragadt – az idény során először!
Ezzel vissza is esett csapattársa, Montoya mögé a vb-pontversenyben. A Barrichello mögött, a második helyen végző Cart-bajnok ugyanakkor három pontot faragott Michael Schumacherrel szembeni hátrányából. Räikkönen megőrizte összetettbeli második helyét, ő hét pontra van a világbajnok ferraristól, aki két hét múlva hazai pályán, a Német Nagydíjon próbálhatja meg megtörni három futam óta tartó nyeretlenségi sorozatát.

54. Brit Nagydíj, a 16 futamos Formula–1-es világbajnokság 11. állomása, Silverstone

A 60 körös (308.355 km) verseny végeredménye:


1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:28:34.554 (átlag: 208.757 km/óra)
2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 5.462 mp h.
3. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 10.656 mp h.
4. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 25.648 mp h.
5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 36.827 mp h.
6. Trulli (olasz, Renault, M) 43.067 mp h.
7. Da Matta (brazil, Toyota, M) 45.085 mp h.
8. Button (brit, BAR-Honda, B) 45.478 mp h.
9. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 58.032 mp h., 10. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:03.569 p h., 11. Panis (francia, Toyota, M) 1:05.207 p h., 12. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:05.567 p h., 13. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1 k h., 14. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1 k h., 15. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 2 k h., 16. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 2 k h., 17. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 2 kör h.

Feladta: Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M, motorhiba) 32, Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B, kerékfelfüggesztés) 44, Alonso (spanyol, Renault, M, ) 52 megtett kör után

Leggyorsabb kör: Barrichello (38. kör) 1:22.236 (átlag: 225.054 km/óra)

Számításaink szerint

Az idei hat pezsgőzése közül most volt a legboldogabb Rubens Barrichello, aki a korábbi öt alkalommal (2. hely, 3., 3., 3., 3.) nem mint győztes állhatott föl a pódiumra. A brazil 172-edszer rajtolt – ezzel már egyedül 12. a vonatkozó örökranglistán Niki Laudát megelőzve –, és hatodszor diadalmaskodott az F1-ben. Korábbi sikereit a 2000-es Német, a 2002-es Európai, Magyar, Olasz GP-n, valamint az Egyesült Államok Nagydíján aratta. Rubinho egyhuzamban nyolcadszor szerzett pontot, s ennél hosszabb pontszerzőszériája csak egyszer volt: a tavalyi kanadai és japán viadal között kilencszer került be az első hatba (a Francia GP-n nem indult).

Juan Pablo Montoya az utóbbi időben kibérelte a 2. helyet. A kolumbiai sorozatban harmadszor lett ezüstérmes – a dobogóra pedig egymást követő ötödik alkalommal lépett fel. Csapattársának, Ralf Schumachernek viszont megszakadt a tízes pontszerző sorozata, így már egyetlen pilóta sincs a mezőnyben, aki mindig az első nyolcban ért célba.

Michael Schumacher a GP-rajtok (188) tekintetében lehagyta a legendás Nigel Mansellt, aki 187 versenynek vágott neki pályafutása során. Brazília 85. futamgyőzelmét (Senna 41, Piquet 23, E. Fittipaldi 14, Barrichello 6, Pace 1) jegyezte a nemzetek között.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik