Feltámadt a Williams-csapat

HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCSHEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS
Vágólapra másolva!
2003.05.31. 20:40
Címkék
Ralf Schumacher élete legjobb körét hajtotta szombaton Monte-Carlóban, ahol meg is szerezte pályafutása második pole pozícióját. A német mellett csapattársa, Juan Pablo Montoya is kitett magáért, a harmadik legjobb időeredménnyel végzett. Úgy tűnik, hogy a Williams a gyenge idénykezdet után végre tényleg magára talált, Montoya két hete vezető helyről esett ki, ezúttal pedig egyértelműen győzelmi eséllyel várja a grove-i istálló a versenyt.
Buttonnak csak az autója tört össze
Buttonnak csak az autója tört össze
Buttonnak csak az autója tört össze
Buttonnak csak az autója tört össze
Buttonnak csak az autója tört össze
Buttonnak csak az autója tört össze
A BMW számára roppant kiváló hír ez a pole pozíció, hiszen nemrég még azt hangoztatták a müncheniek, hogy a motorjukat elpazarolják a félresikerült FW25-ösre. Ám Monacóban, ahol keveset számít a motor, ellenben sokat a kasztni és a pilóta, a Williams tűnik a legerősebbnek.
A két kék-fehér négykerekű közé Kimi Räikkönen furakodott be, az Ausztriában a pole pozícióról 39 ezreddel lemaradó mclarenest ezúttal 36 ezreddel előzte meg a legjobb, azaz Ralf Schumi. A délelőtti szabadedzéseken csapattársával, David Coultharddal együtt remeklő vb-éllovas tizedikként hajtott ki a pályára, és sokáig az élen is állt. DC a hatodik rajtkockát szerezte meg, befért elé Jarno Trulli, a Renault edzésmenője és Michael Schumacher is.
Az előző három versenyt a pole-ból kezdő, csütörtökön edzéselső ferraris nem értette, miért jobbak nála a vetélytársak. "Egész nap láttuk, hogy lassabbak vagyunk a pálya utolsó kétharmadában a többieknél, de fugalmunk sincs, mi lehet ennek az oka” – mondta az ötszörös monacói győztes. Az okot a gumikban kell keresni, a Bridgestone-abroncsok ugyanis csak addig jobbak a Michelinnél, amíg csúszós a pálya – ha lerakódik valamekkora gumiréteg az aszfaltra, akkor már a Michelin a nyerő. A francia abroncsoknak emellett a meleg is kedvez, és mivel vasárnapra napsütést ígérnek, a Ferrarinak nem olyan jók az esélyei, mint az előző néhány GP-n.
A negyedik sort a négy nagycsapat maradék két pilótája, Rubens Barrichello és Fernando Alonso teszi teljessé. Mögöttük a hét végét ígéretesen kezdő (a csütörtöki szabadedzést megnyerő) Mark Webber és a Cartban városi nagymenővé avanzsáló Cristiano da Matta várhatja majd a rajtjelzést.
Remélhetőleg Jenson Button is ott lesz a mezőnyben, a BAR pilótája a szombat délelőtti szabadedzésen az alagút kijárata után, 270 kilométer/órás sebességgel a falnak
A vb-pontverseny állása

Pilóták: 1. Räikkönen 40, 2. M. Schumacher 38, 3. Barrichello 26, 4. Alonso 25, 5. Coulthard 23, 6. R. Schumacher 20, 7. Montoya 15, 8. Fisichella és Trulli 10-10, 10. Button 8, 11. Frentzen 7, 12. Webber 4, 13. Villeneuve és Da Matta 3-3, 15. Heidfeld és Firman 1-1
Konstruktôrök: 1. Ferrari 64, 2. McLaren 63, 3. Renault és Williams 35-35, 5. Jordan és BAR 11-11, 7. Sauber 8, 8. Jaugar 4, 9. Toyota 3
A verseny (78 kör, 260.520 km) rajtja: 14.00 (tv: ORF1, RTL, RTL Klub)
csapódott, és kórházba kellett szállítani. Az edzést onnan nézte végig, de jól van, és David Richards csapatvezető reményei szerint az FIA engedélyével rajthoz állhat a versenyen.

A legjobbak mondták

Ralf Schumacher:
– Óriási eredmény ez a csapat számára, főleg a külső körülmények közepette, hatalmas nyomás alatt kell versenyeznünk. Amikor a délelőtti időeredményeket nézegettük, nem reméltük, hogy ilyen jók leszünk, tartottunk a McLarentől. Nagyon érdekes lesz az első kanyar, remélem, nem csinálunk őrültséget és nem történik baleset.

Kimi Räikkönen: – Monacóban nagyon fontos, hogy az első sorból induljon az ember, ezért örülök a második helynek. Akárcsak két hete Ausztriában, nagyon kevéssel maradtam le a pole pozícióról, és ez kicsit bánt, de előbb-utóbb úgyis edzéselső leszek. Monte-Carlóban nagyon sokat számít a tapasztalat, magabiztosabbnak érzem magam, mint egy évvel ezelőtt. Izgalmas futam lesz, meglátjuk, mit hoz a vasárnap.

Juan Pablo Montoya: – Nagyon jó az autó, és kiváló pozícióból kezdhetjük a versenyt. A múlt heti teszteken sokat fejlődtünk, a csapat sokkal jobban érzi az autót, könnyebben találjuk meg a megfelelő beállításokat. Michael Schumacher meglepően lassú volt, azt hittem, bejön elém a végén. Úgy tűnik, vasárnap a McLaren ellen kell csatáznunk, de készen állunk rá.

Számításaink szerint

Schumacher helyett Schumacheré a pole pozíció. A testvérpár Williamset erősítő tagja 107. időmérő tréningjén másodszor szerezte meg a legelőkelőbb startkockát, amely először a 2001-es Francia GP-n volt az övé. Akkor a báty, Michael indulhatott Ralf mellől, ám a viadal végén felcserélődött a kettejük közti sorrend: a Ferrari pilótája nyert, míg az ifjabbik fivér a második helyen hajtott célba.

Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya is megismételte két héttel korábbi teljesítményét, a finn a második, a kolumbiai a harmadik pozícióját tartotta meg Monte-Carlóban. Räikkönen ennél jobb helyről még sohasem rugaszkodott neki Formula–1-es versenynek (korábban tavaly Belgiumban és az idén Ausztriában került be az első sorba), Montoya pedig ebben a szezonban nem rajtolt előrébb a harmadik helynél. Érdekesség, hogy mindkét sofőr 4–3-as vesztésre áll a csapattársával szembeni edzéspárbajban.

Idei második leggyengébb hivatalos edzésén van túl Michael Schumacher, aki ezt megelőzően egyhuzamban háromszor szerezte meg a pole-t. A világbajnoki pontversenyben futamról futamra feljebb kapaszkodó német 2003-as mélypontja a Brazil Nagydíj volt, amelyben csak a hetedik rajtpozíciót sikerült megkaparintania, majd a verseny feladására kényszerült.

A maranellóiak második számú versenyzője, Rubens Barrichello sem lehet büszke a hetedik helyére. A brazil legutóbb a 2002-es interlagosi nagydíjon rajtolt ilyen hátulról, akkor a nyolcadik kockáról. Honfitársa, az újonc Cristiano Da Matta ugyanakkor karriercsúcsot ért el a tizedik helyével.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik