Ralf Schumacher élete legjobb körét hajtotta szombaton Monte-Carlóban, ahol meg is szerezte pályafutása második pole pozícióját. A német mellett csapattársa, Juan Pablo Montoya is kitett magáért, a harmadik legjobb időeredménnyel végzett. Úgy tűnik, hogy a Williams a gyenge idénykezdet után végre tényleg magára talált, Montoya két hete vezető helyről esett ki, ezúttal pedig egyértelműen győzelmi eséllyel várja a grove-i istálló a versenyt.
Buttonnak csak az autója tört össze
Buttonnak csak az autója tört össze
A BMW számára roppant kiváló hír ez a pole pozíció, hiszen nemrég még azt hangoztatták a müncheniek, hogy a motorjukat elpazarolják a félresikerült FW25-ösre. Ám Monacóban, ahol keveset számít a motor, ellenben sokat a kasztni és a pilóta, a Williams tűnik a legerősebbnek. A két kék-fehér négykerekű közé Kimi Räikkönen furakodott be, az Ausztriában a pole pozícióról 39 ezreddel lemaradó mclarenest ezúttal 36 ezreddel előzte meg a legjobb, azaz Ralf Schumi. A délelőtti szabadedzéseken csapattársával, David Coultharddal együtt remeklő vb-éllovas tizedikként hajtott ki a pályára, és sokáig az élen is állt. DC a hatodik rajtkockát szerezte meg, befért elé Jarno Trulli, a Renault edzésmenője és Michael Schumacher is. Az előző három versenyt a pole-ból kezdő, csütörtökön edzéselső ferraris nem értette, miért jobbak nála a vetélytársak. "Egész nap láttuk, hogy lassabbak vagyunk a pálya utolsó kétharmadában a többieknél, de fugalmunk sincs, mi lehet ennek az oka” – mondta az ötszörös monacói győztes. Az okot a gumikban kell keresni, a Bridgestone-abroncsok ugyanis csak addig jobbak a Michelinnél, amíg csúszós a pálya – ha lerakódik valamekkora gumiréteg az aszfaltra, akkor már a Michelin a nyerő. A francia abroncsoknak emellett a meleg is kedvez, és mivel vasárnapra napsütést ígérnek, a Ferrarinak nem olyan jók az esélyei, mint az előző néhány GP-n. A negyedik sort a négy nagycsapat maradék két pilótája, Rubens Barrichello és Fernando Alonso teszi teljessé. Mögöttük a hét végét ígéretesen kezdő (a csütörtöki szabadedzést megnyerő) Mark Webber és a Cartban városi nagymenővé avanzsáló Cristiano da Matta várhatja majd a rajtjelzést. Remélhetőleg Jenson Button is ott lesz a mezőnyben, a BAR pilótája a szombat délelőtti szabadedzésen az alagút kijárata után, 270 kilométer/órás sebességgel a falnak
A vb-pontverseny állása
Pilóták: 1. Räikkönen 40, 2. M. Schumacher 38, 3. Barrichello 26, 4. Alonso 25, 5. Coulthard 23, 6. R. Schumacher 20, 7. Montoya 15, 8. Fisichella és Trulli 10-10, 10. Button 8, 11. Frentzen 7, 12. Webber 4, 13. Villeneuve és Da Matta 3-3, 15. Heidfeld és Firman 1-1 Konstruktôrök: 1. Ferrari 64, 2. McLaren 63, 3. Renault és Williams 35-35, 5. Jordan és BAR 11-11, 7. Sauber 8, 8. Jaugar 4, 9. Toyota 3 A verseny (78 kör, 260.520 km) rajtja: 14.00 (tv: ORF1, RTL, RTL Klub)
csapódott, és kórházba kellett szállítani. Az edzést onnan nézte végig, de jól van, és David Richards csapatvezető reményei szerint az FIA engedélyével rajthoz állhat a versenyen.
A legjobbak mondták
Ralf Schumacher: – Óriási eredmény ez a csapat számára, főleg a külső körülmények közepette, hatalmas nyomás alatt kell versenyeznünk. Amikor a délelőtti időeredményeket nézegettük, nem reméltük, hogy ilyen jók leszünk, tartottunk a McLarentől. Nagyon érdekes lesz az első kanyar, remélem, nem csinálunk őrültséget és nem történik baleset.
Kimi Räikkönen: – Monacóban nagyon fontos, hogy az első sorból induljon az ember, ezért örülök a második helynek. Akárcsak két hete Ausztriában, nagyon kevéssel maradtam le a pole pozícióról, és ez kicsit bánt, de előbb-utóbb úgyis edzéselső leszek. Monte-Carlóban nagyon sokat számít a tapasztalat, magabiztosabbnak érzem magam, mint egy évvel ezelőtt. Izgalmas futam lesz, meglátjuk, mit hoz a vasárnap.
Juan Pablo Montoya: – Nagyon jó az autó, és kiváló pozícióból kezdhetjük a versenyt. A múlt heti teszteken sokat fejlődtünk, a csapat sokkal jobban érzi az autót, könnyebben találjuk meg a megfelelő beállításokat. Michael Schumacher meglepően lassú volt, azt hittem, bejön elém a végén. Úgy tűnik, vasárnap a McLaren ellen kell csatáznunk, de készen állunk rá.
Számításaink szerint
Schumacher helyett Schumacheré a pole pozíció. A testvérpár Williamset erősítő tagja 107. időmérő tréningjén másodszor szerezte meg a legelőkelőbb startkockát, amely először a 2001-es Francia GP-n volt az övé. Akkor a báty, Michael indulhatott Ralf mellől, ám a viadal végén felcserélődött a kettejük közti sorrend: a Ferrari pilótája nyert, míg az ifjabbik fivér a második helyen hajtott célba.
Kimi Räikkönen és Juan Pablo Montoya is megismételte két héttel korábbi teljesítményét, a finn a második, a kolumbiai a harmadik pozícióját tartotta meg Monte-Carlóban. Räikkönen ennél jobb helyről még sohasem rugaszkodott neki Formula–1-es versenynek (korábban tavaly Belgiumban és az idén Ausztriában került be az első sorba), Montoya pedig ebben a szezonban nem rajtolt előrébb a harmadik helynél. Érdekesség, hogy mindkét sofőr 4–3-as vesztésre áll a csapattársával szembeni edzéspárbajban.
Idei második leggyengébb hivatalos edzésén van túl Michael Schumacher, aki ezt megelőzően egyhuzamban háromszor szerezte meg a pole-t. A világbajnoki pontversenyben futamról futamra feljebb kapaszkodó német 2003-as mélypontja a Brazil Nagydíj volt, amelyben csak a hetedik rajtpozíciót sikerült megkaparintania, majd a verseny feladására kényszerült.
A maranellóiak második számú versenyzője, Rubens Barrichello sem lehet büszke a hetedik helyére. A brazil legutóbb a 2002-es interlagosi nagydíjon rajtolt ilyen hátulról, akkor a nyolcadik kockáról. Honfitársa, az újonc Cristiano Da Matta ugyanakkor karriercsúcsot ért el a tizedik helyével.