Egy kis hiba is végzetes lehet

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.05.28. 20:53
Címkék
A szokásoknak megfelelően Monte-Carlóban nem pénteken, hanem csütörtökön tartják meg a Formula1-es Grand Prix nyitónapját, majd a pénteki pihenés után szombaton és vasárnap minden a máshol is szokásos lebonyolítási rendben zajlik. A kaszinó városa az idén nemcsak a menetrendjében tér el a többi versenytől, ezen a futamon lesz a legnagyobb szerepe a szombati hivatalos időmérő edzésnek.
Tudta-e, hogy…

…Stirling Moss 1960-ban itt szerezte meg a Lotus elsô futamgyôzelmét?
…Alberto Ascari 1955-ben a tengerbe csúszott? Rajta kívül senki sem szenvedett ehhez hasonló balestetet Formula–1-es vb-futamon Monacóban.
…a Loews-kanyar a leglassúbb, az alagút íve pedig a leggyorsabb kanyar jelenleg a Formula–1-ben?
Tudta-e, hogy…

…Stirling Moss 1960-ban itt szerezte meg a Lotus elsô futamgyôzelmét?
…Alberto Ascari 1955-ben a tengerbe csúszott? Rajta kívül senki sem szenvedett ehhez hasonló balestetet Formula–1-es vb-futamon Monacóban.
…a Loews-kanyar a leglassúbb, az alagút íve pedig a leggyorsabb kanyar jelenleg a Formula–1-ben?
A rajtpozíciók mindig is fontos elemei voltak a monte-carlói versenynek, de eddig minden nagymenőnek volt elég lehetősége arra, hogy kihozza magából és autójából a lehető legjobb köridőt. Ezúttal azonban csak egyetlen lehetősége lesz a pilótáknak arra, hogy jó eredményt érjenek el, és ha túlfeszítik a húrt, nem a kavicságy állítja meg őket, hanem a fal. Meg kell tehát találni azt a tempót, amelylyel biztonságosan körbeautózható a monacói pálya, de túl lassan sem szabad menni, mert az ember könnyen a mezőny második felében találhatja magát. A versenyen pedig nem lesz könnyű előzni, a legjobbak győzelmi esélye is lecsökken egy rossz szombati szerepléssel.
A sorsdöntő hivatalos időmérőre rápihenhet egy napot a mezőny a csütörtöki időmérő után. Az első napon viszont ízelítőt kaphatunk a szezon legizgalmasabbnak ígérkező időméréséből, a hétvége leggyorsabb tréningjén is hatalmas meglepetések várhatóak.
A Renault-nak olyan jó esélye van a meglepetésre, hogy már nem is lenne szenzáció, ha a francia gyár pilótái borsot törnének a három nagycsapat menőinek orra alá. A pályán a motor teljesítménye sokadrangú, ugyanakkor az évad folyamán itt számít legjobban a pilóták tehetsége. Tavaly David Coulthard győzött, Michael Schumacher Graham Hillhez hasonlóan ötször diadalmaskodott már a hercegségben, ahol Ayrton Senna még az úr – hat sikerrel. A jelenlegi mezőnyből Olivier Panis 1996-ban eddigi egyetlen F1-es győzelmét aratta, míg Nick Heidfeld (1998-ban) és Mark Webber (2001-ben) Formula–3000-es pályafutásuk során győztek Monacóban.
Ralph Firman ugyanakkor még nem is körözött Monte-Carlóban, sőt, F1-es autóval pénteken reggel teszi meg első köreit városi pályán. Cristiano da Matta sem versenyzett még a riviérán, de amióta a Toyotánál van, itt él, és utcai autója volánjánál megismerkedett a helyszínnel. A brazil a Cartban az utcai versenyek királya volt, és mivel tavaly itt nagyon jó volt a Toyota, meglepetést okozhat.
A pályát egyébként némiképp megváltoztatták: az úszómedence és a Rascasse-kanyar közötti részt kiegyenesítették, így a – zömében monte-carlói rezidenciával rendelkező, így hazai pályán versenyző – pilóták örömére valamivel gyorsabb lett egy kör.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik