Ezentúl a Formula1-ben is alkalmazzák azt az éberségi tesztet, amely hatalmas sikerrel járt az Egyesült Államokban. A pittsburghi egyetemen kifejlesztett eljárás során mérik az egészséges versenyzők memóriáját, a reakcióidejét, gondolkodásuk gyorsaságát.
A vizsgálat során megszerzett adatok segítenek egy baleset után felmérni, mikor áll készen a versenyző arra, hogy újra autóba üljön.Az amerikai futballban, a Cartban és az IRL-ben bevált módszer minden pilóta esetében húsz percet vesz igénybe. A HANS fej- és nyakvédő rendszer után ez lesz a második biztonsági eljárás, amelyet a tengerentúlról vesz át a Formula–1. A HANS már bevált, és minden bizonnyal az éberségi teszt is sikeresebb lesz az eddigi módszernél, amely körülbelül abból állt, hogy az orvos megkérdezte a balesetet szenvedő pilótát, hogy elmúlt-e a szédülése és a fejfájása.A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) azt is tervezi, a jövőben kötelezi a motorgyárakat arra, hogy egynél több csapatot lássanak el erőforrásokkal, és ezt évi tízmillió dolláros egységáron tegyék. A BMW és a Honda már kifogásolta ezt a tervezetet, és most a Cosworth is kifejezte nemtetszését. "Képtelenség ilyen olcsón megoldani egy csapat ellátását. Profitálni csak úgy lehet belőle, ha valamiféle anyagi támogatást kapunk egy nagy autógyártól” – nyilatkozta a Cosworth egyik elnökségi tagja, aki hozzátette, az új szabály következményeként a Cosworth ki is szállhat a Formula–1-ből.Szerdán Alex Wurzcal a volánjánál a Paul Ricard-versenypályán végre aszfaltra gurul a McLaren-csapat új autója, az MP4-18-as. A régóta várt autót – amelyet Monte-Carlóban még biztosan nem használnak a wokingiak – két váltóval szerelik fel, egy forradalmi koncepcióval és egy tradicionálissal, amelyet az eddigi versenyeken használt MP4-17D alkatrészéből fejlesztettek ki.