Michael Schumacher előzne

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.05.15. 20:44
Címkék
Fordulópontjához érkezhet az idei Formula1-es világbajnoki sorozat Ausztriában, ahol Michael Schumacher az idén először az élre állhat a pontversenyben. A szezon első három futamán csak szenvedő német az utóbbi kettőt megnyerte, és már az éllovas nyakán lohol  négy pont a hátránya Kimi Räikkönenhez képest.
Jeles nap következik a Schumacher fivérek életében: Ralf (balra) és Michael századszor versenyez egymás ellen az F1-ben
Jeles nap következik a Schumacher fivérek életében: Ralf (balra) és Michael századszor versenyez egymás ellen az F1-ben
Jeles nap következik a Schumacher fivérek életében: Ralf (balra) és Michael századszor versenyez egymás ellen az F1-ben
Jeles nap következik a Schumacher fivérek életében: Ralf (balra) és Michael századszor versenyez egymás ellen az F1-ben
Jeles nap következik a Schumacher fivérek életében: Ralf (balra) és Michael századszor versenyez egymás ellen az F1-ben
Jeles nap következik a Schumacher fivérek életében: Ralf (balra) és Michael századszor versenyez egymás ellen az F1-ben
A német szerint az A1-Ring a megfelelő helyszín ahhoz, hogy forduljon a kocka. A Ferrari F2003–GA Barcelonában ugyan győzelemmel és egy harmadik hellyel mutatkozott be, de a csapat szereplését szinte mindenki visszafogottan értékelte, hiszen Schumiékkal tudta tartani a tempót Fernando Alonso a Renault volánjánál. A világbajnoki címvédő szerint Zeltwegben minden más lesz. "Barcelonában nem tudtuk megmutatni, mennyit fejlődtünk, de erre lesznek jobb alkalmaink. Emlékezhetnek rá, hogy tavaly Brazíliában még kemény csatát vívtam Ralffal az F2002 bemutatkozó versenyén, onnantól kezdve viszont minden egyre könnyebb lett. Miért ne lehetne ez így az idén is? Szerintem ez az autó csak jobb lesz annál, mint amilyen Barcelonában volt” – mondta Schumacher.
A világbajnoknak várhatóan kemény csatát kell vívnia csapattársával, Rubens Barrichellóval, akinek nagyon fekszik a pálya, tavalyelőtt és tavaly is legyőzte itt Schumit. Aztán a célegyenesben a leintés előtt mindkét alkalommal átadta a németnek a pozícióját, így papíron még nem tudta megverni őt az A1-Ringen. Az idén nagyon készül erre, hiszen az FIA betiltotta a csapatutasításokat, azaz Jean Todték elvileg nem szólhatnak bele kettejük versenyzésébe. Ám tudvalévő, hogy az ilyen esetekre is megvannak a világbajnok csapat módszerei, azaz már a verseny előtt megbeszélhetik a "haditervet”.
Michael Schumacher számára jubileumi viadal lesz a vasárnapi, ez ugyanis a századik alkalom, hogy öccsével, Ralffal együtt versenyez. A fiatalabbik fivérnek ez már a 106. versenye lesz, de 1999-ben Michael lábtörése miatt néhány futamon elmaradt kettejük párharca. Ralf nem tagadja, hogy a Williams számára rémesen kezdődött az idény, de bízik a feltámadásban. "Az FW25-ös képes a diadalra. Eddig még nem raktuk úgy össze, hogy kihozzuk belőle a maximumot, de nagyon keményen dolgozunk, mert felismertük a benne rejlő lehetőségeket. Amióta a Williamsnél versenyzek, még nem volt ekkora lendület a csapatban, úgyhogy minden okunk megvan a bizakodásra” – mondta Ralf.

Focigála Szlovéniában

Szerdán Szlovéniában is bemutatkozott a Michael Schumacher vezette pilótaválogatott, amely Nova Goricában 4–4-es döntetlent ért el a szlovén, bosnyák, osztrák, valamint olasz politikusok és sportolók által alkotott alkalmi csapat ellen. A mérkôzés bevételével a Bosznia-Hercegovinában aknák által megsebesített gyerekeket támogatják.
A zeltwegi verseny elôtt Michael Schumacher, Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella és Fernando Alonso is pályára lépett, csapatukban szerepelt még Riccardo Patrese, Ivan Capelli, Giorgio Pantano és Emanuelle Pirro is. Az ellenfél csapatában Saso Udovic, Darko Milanic és Srecko Katanec oldalán játszott Anton Rop szlovén miniszterelnök, valamint a téli sportok sztárjai – Jure Kosir, Mitja Kunc és Damjan Fras.
A városka stadionjába a rossz idôjárás ellenére négyezer nézô látogatott ki, ami új csúcs a „stadion” történetében. A pilótaválogatott góljain Pantano, Alonso, Schumacher és Fisichella osztozott, utóbbi kettô találataival az utolsó nyolc percben 2–4-rôl állt fel a világjáró gárda –jelentette tudósítónk, Heka László.
A Williams az A1-Ringen a bivalyerős BMW-motorban bízik, és ezt teszi a BAR is a maga Hondáját illetően. A japán gyár erőforrásai ugyan elég nehezek, de lóerőben az éllovasok közé tartoznak, ami segíthet Jenson Buttonnak és Jacques Villeneuve-nek. A két pilóta nagyon szereti az osztrák pályát, így magabiztosan készülődik a versenyre. Villeneuve-nek kell az eredmény, hiszen 2004-re még nincsen szerződése, és az eddigi öt versenyből hármon műszaki hiba miatt kiesett. Ha végre valami nagy eredménnyel rukkol ki, kedvezőbb pozícóban kezdheti el a tárgyalásokat David Richards csapatvezetővel, aki nem zárta ki, hogy megtartja a kanadait.
A két gumigyár egyébként elkészítette új abroncsait, amelyekkel a nagyon vizes aszfalton is képesek körözni a pilóták. Az új gumik már Ausztriában is a csapatok rendelkezésére állnak, ezekkel el lehet kerülni az interlagosihoz hasonló kellemetlenségeket.

A 26. Osztrák Nagydíj menetrendje

Péntek: 8.30–10.30: teszt, 11.00–12.00: első szabadedzés, 14.00–15.00: első hivatalos időmérő edzés (tv: ORF1).

Szombat: 9.00–9.45: második szabadedzés, 10.15–11.00: harmadik szabadedzés, 13.30–13.45: bemelegítés (tv: RTL), 14.00–15.00: második hivatalos időmérő edzés (tv: ORF1, RTL, RTL Klub).

Vasárnap: 14.00: a verseny rajtja (tv: ORF1, RTL, RTL Klub)

Hírek a Formula-1 világából

Visszatért a Williams-istállóhoz Frank Dernie tervezőmérnök, aki 14 évvel ezelőtt távozott a grove-i istállótól. A szakember a hetvenes és nyolcvanas években aerodinamikai asszisztensként, a szélcsatorna építőjeként és az aktív kerékfelfüggesztés tervezőjeként dolgozott a Williamsnél, azóta pedig megfordult a Lotusnál, a Ligier-nél, a Benettonnál és az Arrowsnál is. Dernie a Williamsnél a speciális projekteket felügyeli majd.

Niki Lauda szerint a Formula–1 jobban jár egy bahreini vagy kínai futammal, mint a spielbergi Osztrák Nagydíjjal. "Sajnálom, de ez az igazság. Pedig én mindig élveztem a hazai futamokat. Nem csak elkoptatott szólam, hogy az Osztrák GP különbözik a többi versenytől. Jelenleg azonban nem látok esélyt arra, hogy a Formula–1 rövid időn belül visszatérjen ide” – mondta Lauda. Bernie Ecclestone, az F1 első számú irányítója jövőre Sanghajt és Bahreint kapcsolná be az F1 "vérkeringésébe”, s tervei szerint 2005-ben Isztambul, majd Oroszország is csatlakozik. Az sem elképzelhetetlen, hogy néhány év múlva csak öt-hat verseny lesz Európában.

Bernie Ecclestone elárulta, hogy nagyon nehéz döntést hozott, amikor törölte az Osztrák Nagydíjat a 2004-es versenynaptárból. Az F1 ura hozzátette, ha rajta múlna, rövidesen visszakerülne a helyszínek közé az osztrák futam. "Az osztrákok tudják, hogy számíthatnak rám, mert én is számítok rájuk. Amint lehetőségünk lesz rá, visszajövünk. Ez azonban a csapatoktól függ, el kell fogadniuk, hogy több versenyt is rendezzünk egy évben. Ha nekik megfelel az ötlet, és lesz üres hely a versenynaptárban, visszatérünk” – mondta Ecclestone, igaz, a csapatok eddig kizártnak tartották, hogy tizenhétnél több versenyen szerepeljenek egy idény során.

Bernie Ecclestone december 31-éig kapott haladékot az autógyártóktól arra, hogy rendezze a Formula–1 hosszú távú jövőjével kapcsolatos kérdéseket. A Ferrari, a Renault, a Mercedes, a Ford és a BMW alkotta egyesülés résztulajdont akar a Formula–1-ből, különben 2007 végén kiszáll, és saját versenysorozatot alapít Grand Prix World Championship néven. "Szeretnénk megegyezni Ecclestone-nal és az F1 gazdasági oldalát felügyelő bankokkal. Ha ez nem sikerül, akkor sem történik tragédia. Az autógyártók egyre több pénzt fektetnek a Formula–1-be, és ebből szeretnének viszszakapni valamit. Ha nincsenek autógyártók, nincsen világbajnokság, és ezt mindenkinek meg kell értenie” – mondta Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke a Financial Timesnak.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik