Kellemetlen ferraris emlékek

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.05.14. 20:37
Címkék
Az Osztrák Nagydíj minden évben tartogat valamit a Formula1 rajongói számára. A száguldó cirkusz szereplői imádták az Österreichringet, a villámgyors, lendületes aszfaltcsík hullámvasútszerű emelkedői és lejtői, hosszú egyenesei izgalmas futamokkal ajándékozták meg az autósport szerelmeseit.
Az új A1-Ringen 1997 óta szintén több emlékezetes viadal zajlott, mindegyik után volt miről beszélniük a szakértőknek.Az elsőn Jarno Trulli remekelt egy Prost-Mugen-Hondával, az olasz sokáig vezetett, de motorhiba miatt le kellett mondania az értékes pontokról. Egy évvel később Giancarlo Fisichella Benetton-Playlife-ja és Jean Alesi Sauber-Petronasa indult az első sorból, szintén kevés eredménnyel. 1999-ben a két McLaren-Mercedes koccanása után a Michael Schumacher távollétében Ferrari-vezérré előlépő Eddie Irvine-é lett a diadal. 2000-ben Schumachert a rajtnál kilökte Ricardo Zonta, 2001-ben és 2002-ben azonban Schumi kárpótlásban részesült egy másik brazil, Rubens Barrichello jóvoltából: csapattársa előbb a második helyet, majd a győzelmet engedte át felsőbb utasításra a németnek.Utóbbi esetek kellemetlen emlékek a Scuderia számára, de Barrichello, mint mondja, nem csak rossz tapasztalatokkal gazdagodott az afférok után – még a tavalyit követően sem, pedig akkor a közvélemény a Ferrari és a Formula–1 ellen fordult. "A döntés megkérdőjelezhető és kellemetlen volt, de egy év távlatában már nem a célegyenesben történtekre gondolok. Csodálatos versenyem volt, a rajttól a célig keményen nyomtam a gázpedált. A végén persze olyasmi történt, ami megváltoztatta a Formula–1 történetét. Számomra nem volt hátrányos az eset, inkább megerősödött a kötelék, amely a Ferrarihoz köt. A vezetők hite megnőtt irántam, és én is elhittem magamról, hogy tudok versenyt nyerni Michael előtt” – nyilatkozta Rubinho.A brazil elmondta ugyanazokat a részleteket is, amelyeket a többiek is hangoztattak, azaz, hogy sajnálja az Osztrák Nagydíj megszűnését, és bánja, hogy nem versenyezhetett a régi Österreichringen. Ám ezen a versenyen még egyszer nekifuthat, vasárnap kap még egy esélyt, hogy felvésesse nevét az ausztriai győztesek listájára.Michael Schumachernek ez tavaly az ismert módon sikerült. A németnek az a célja, hogy az idén először a pontverseny élére álljon: ehhez legalább négygyel több pontot kell szereznie, mint az éllovas Kimi Räikkönennek. A győzelemért várhatóan éppen a finnel kell megvívnia Zeltwegben, ahol – a Ferrari-istálló fejeseihez hasonlóan – nem számol a Renault-val. "Bár a franciák nagyot léptek előre, a Spanyol Nagydíj eredménye alapján nem lehet átrendezni az erőviszonyokat. A McLaren lesz a legfőbb vetélytársunk, a wokingiak az összes versenyen nagyon erősek, elsősorban tőlük kell tartanunk. Persze, a következő néhány futamon megváltozhat a véleményem, és most nemcsak a Renault-ra gondolok, hanem a Williamsre is. Ám most még Kimi Räikkönen vezeti a pontversenyt, ha valakitől, akkor tőle és David Coulthardtól kell félnünk” – mondta Michael Schumacher.A McLaren Spanyolországban igencsak maga alatt volt, a rajtrács végéről rajtoló Räikkönen számára mindössze tíz méteren, a Trullival és Jenson Buttonnal ütköző Coulthardnak 17 és fél körön át tartott a barcelonai viadal. "Nagyon kemény volt az a hétvége, de az autósportban benne vannak az ilyen esetek is. Túl kell tennünk magunkat rajta, és a következő feladatra kell összpontosítanunk. Az A1-Ring olyan, mint egy gokartpálya, a hosszú egyenesek végén éles kanyarokkal. Rövid a pálya és gyors, ezért itt tart a legrövidebb ideig egy kör megtétele. Bár nem nagyon érjük el a háromszáz kilométer per órás sebességet, rengeteget autózunk padlógázzal, és a fékeket is alaposan megterheljük az egyenesek végén” – mondta a vb-pontversenyben éllovas Räikkönen.A Renault nem reménykedik nagy eredményekben a vasárnapi futam előtt, a francia csapat számára minden egyes elcsípett pont aranyat ér Zeltwegben. Trulli már remekelt Ausztriában, Fernando Alonso tehetségét mindenki elismeri, de az A1-Ring túl sokat követel a motoroktól, és a gyenge Renault V10-es megköti az olasz, spanyol duó kezét – a bivalyerős BMW-motor ellenben esélyessé emeli a Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher kettőst.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik