Fisichella (balra) pénteken Imolában megkapta Räikkönentôl az interlagosi serleget
Fisichella (balra) pénteken Imolában megkapta Räikkönentôl az interlagosi serleget
A San Marinó-i Nagydíj első napja után úgy tűnik, jót tett a Ferrarinak az Európába való visszatérés, hiszen a pénteki időmérő edzésen Michael Schumacher és Rubens Barrichello zárt az első két helyen. A hazai pályán induló Scuderia mellett a Williams-istálló is magára talált, hiszen a Ralf Schumacher, Juan Pablo Montoya duó uralta a szabadedzést, majd a Ferrarik mögött végzett a szombati indulási sorrendről döntő edzésen.
A 23. San Marinó-i GP menetrendje Szombat. 9.00–9.45: második szabadedzés, 10.15–11.00: harmadik szabadedzés, 13.30–13.45: bemelegítô edzés (tv: RTL), 14.00–15.00: második hivatalos idômérô edzés (tv: RTL, ORF1, RTL Klub) Vasárnap. 14.00: a verseny rajtja (tv: RTL, ORF1, RTL Klub)
A vb állása Pilóták 1. Räikkönen 24 2. Coulthard 15 3. Alonso 14 4. Fisichella 10 5. Trulli 9 6. Montoya, Barrichello, M. Schumacher, R. Schumacher 8-8, 10. Frentzen 7, 11. Villeneuve 3, 12. Button 2, 13. Heidfeld 1
Konstruktôrök 1. McLaren 39 2. Renault 23 3. Ferrari 16 Williams 16 5. Jordan10, 6. Sauber 8, 7. BAR 5
Az Autodromo Enzo e Dino Ferrarin péntek reggel a Jaguar és a Jordan megelőzte a Renault trióját, a kétórás tesztet a jaguaros Antonio Pizzonia zárta az élen. A négycsapatos tréning és az első szabadedzés közötti félórás szünetben a McLaren-istálló ünnepélyesen átadta a Brazil Nagydíj győzelméért járó díjakat a Jordan-istállónak. A célegyenesben Kimi Räikkönen Giancarlo Fisichellának, Ron Dennis csapatfőnök Eddie Jordannek adta át a győztes pilótát, illetve csapatot megillető ezüstserleget. A két héttel ezelőtti, kaotikus futamon időmérési malőr miatt a finnt hozták ki győztesnek a lerövidített versenyen, de végül az FIA belátta, hogy hiba történt, és a múlt pénteken helyesbítette a végeredményt. A szabadedzés elején folytatódott Pizzonia uralma, a Jaguarnál másfél hete "megfenyített” brazil az egyórás tréning korai szakaszában sokáig az élen állt idejével. Azonban egy motorhiba miatt nem tudta folytatni a száguldást, így egyre hátrébb csúszott a listán (végül a 12. lett). Annak tetején a Williams-BMW-k zártak, megelőzve Mark Webbert és David Coulthardot. A Ferrarik csak a kilencedik és a tizedik helyet tudták elcsípni, de ez csak altatás volt. Délután ugyanis az F2002-eseknek nem volt ellenfelük Imolában. A "vörösök” dominanciájának első jelét Barrichello adta, amikor a délelőtt remeklő Montoyát négy tizedmásodperccel megelőzte. Aztán jött Schumi, és négy és fél tizeddel Rubinho elé ugrott! "Jól tettük, hogy az F2002-es mellett döntöttünk, meg tudjuk nyerni vele a vasárnapi versenyt. Malajziában és Brazíliában nem szoktak jól sikerülni a futamaink, de mostantól minden más lesz, ez az év is a miénk lesz” – nyilatkozta magabiztosan Michael Schumacher. A Williams a bátyja után következő Ralfban bízott, de a német sem tudta megtörni a Ferrari-hegemóniát, és csak a harmadik lett. "Nagyon örülök, kiválóan sikerült az első imolai időmérésünk, ebből is látszik, milyen gyorsan fejlődünk. Minden versenyre tudunk új aerodinamikai elemeket szállítani, és a BMW is remek motort fejlesztett ki erre a futamra” – mondta Ralf Schumacher, aki két éve itt aratta pályafutása első diadalát. Heinz-Harald Frentzen 1997-ben szintén Imolában, szintén a Williams-istálló színeiben szerezte meg első futamgyőzelmét, de a német ezúttal már a Saubernél versenyez. Frentzen a 10. helyen zárta a pénteki napot, és bár megelőzte Fisichellát, gázpedáljának eltörése miatt (!) elmaradt az új Honda-motorral remeklő BAR és a McLaren mögött. A McLaren-csapatnak meg kellett elégednie a nyolcadik és a kilencedik hellyel, az "utcaseprő” szerep kifogott a wokingi duón. A BAR-nak jobban ment, Jacques Villeneuve annak ellenére meg tudta szorongatni csapattársát, hogy délelőtt csak 15 kört ment autója műszaki hibája miatt. A BAR-ról szól a hír, hogy a Hondához szerződött Leo Ress, a Sauber egykori technikai igazgatója, aki ezután a japán cég fejlesztési központjában dolgozik. Még egy hír a pályán kívülről. A Lehman Brothers és az LP Morgan bankvállalat megvásárolta a Formula–1-es futamok közvetítési és reklámjogait kezelő SLEC-vállalat 16.7 százalékát a német EM.TV-től, és a Kirch-csoporttól korábban megszerzett hányaddal együtt immár 75 százalékot birtokol a cégből (a maradék 25 százalék továbbra is Bernie Ecclestone-é). A bankok hatalomra jutása nem vigasztalja az autógyártókat, akik megerősítették, hogy 2008-tól az F1-ből kiszállva új sorozatot indítanak.
Pénteki hivatalos időmérő edzés A végeredmény: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:20.628 (8.) (átlag: 220.256 km/óra), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:21.082 (7.), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 1:21.193 (9.), 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:21.490 (6.), 5. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, Michelin) 1:21.669 (14.), 6. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:21.891 (12.), 7. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:21.926 (11.), 8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:22.417 (1.), 9. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:22.326 (2.), 10. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:22.531 (10.), 11. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:22.724 (4.), 12. Panis (francia, Toyota, M) 1:22.765 (20.), 13. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:22.809 (3.), 14. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:22.911 (13.), 15. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:22.919 (18.), 16. Trulli (olasz, Renault, M) 1:23.100 (5.), 17. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:24.360 (16.), 18. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:24.854 (15.), 19. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:24.990 (17.), 20. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:25.195 (19.) Az időeredmények után zárójelben azt jelöltük, a pilóta hanyadikként tette meg körét. A szombati indulási sorrend: 1. Wilson, 2. Verstappen, 3. Da Matta, 4. Firman, 5. Trulli; 6. Pizzonia, 7. Heidfeld, 8. Alonso, 9. Panis, 10. Fisichella; 11. Frentzen, 12. Coulthard, 13. Räikkönen, 14. Villeneuve, 15. Button; 16. Webber, 17. Montoya, 18. R. Schumacher, 19. Barrichello, 20. M. Schumacher