Kimi Räikkönen egyre jobb lesz

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.03.24. 21:23
Címkék
Ausztráliában remek versenyt produkált a Formula1-es mezőny, ám a szakemberek többsége óva intette a rajongókat attól, hogy az új szabályok egyenes következményének tudják be a melbourne-i futam izgalmait. Eső esett a futam előtt, a viadalon kétszer is megjelent a biztonsági autó, és többször hibázott a Ferrari-csapat és Michael Schumacher.
A nagy melegben Räikkönen nem csak az új szabályok miatt nyerte meg a futamot
A nagy melegben Räikkönen nem csak az új szabályok miatt nyerte meg a futamot
A nagy melegben Räikkönen nem csak az új szabályok miatt nyerte meg a futamot
A nagy melegben Räikkönen nem csak az új szabályok miatt nyerte meg a futamot
A nagy melegben Räikkönen nem csak az új szabályok miatt nyerte meg a futamot
A nagy melegben Räikkönen nem csak az új szabályok miatt nyerte meg a futamot
Nem vitás, ezek alapvetően közrejátszottak abban, hogy a viadal rég nem tapasztalt izgalmakat hozott és hogy a McLaren és a Williams autói egyenlő ellenfelei voltak a világbajnoknak.
Malajziában nem esett az eső, nem jött a biztonsági autó, mégis érdekes volt a futam. Nem vitás, Michael Schumacher ezúttal is elintézte magának, hogy kihagyja a verseny utáni díjátadási ceremóniát és hivatalos sajtótájékoztatót: a rajt után a második kanyarban úgy nekiment Jarno Trulli Renault-jának, hogy azt az első légterelő cseréje és egy büntetés követte. Schumacher hibáját az új szabályok kényszerítették ki, a két Renault Trullival és a pole pozíciót megszerző Fernando Alonsóval bekerült az ötszörös világbajnok elé –erre a régi szabályok szerint nem lett volna esélye.
Schumi mégis inkább az Ausztrál Nagydíjat megnyerő David Coulthardtól félt, a rajt után igyekezett, nehogy megelőzze a skót. A McLaren-Mercedesek ugyanis az összes szabadedzésen roppant versenyképesek voltak, Schumacher valószínűleg tudta, Coulthard egyenes ütközetben is képes lehet arra, hogy legyőzze őt. Amikor a harmadik körben motorhiba miatt kiesett DC, Schumacher nagyon mérges volt magára, hiszen legfőbb vetélytársa már nem volt versenyben.
Nélkülük Kimi Räikkönen és Rubens Barrichello döntötte el egymás között a versenyt, és korántsem biztató a maranellóiak számára, hogy a finn az ezüst nyíllal gyorsabb volt a brazilnál. És ez Interlagosban folytatódhat, hiszen a McLaren elégedett a tavalyi autó eddigi teljesítményével, és a Ferrari sem készül arra, hogy a San Marinó-i Nagydíj előtt, Brazíliában bevesse az új F2003-GA-t. Már csak azért sem, mert az idei gép tesztelését Luca Badoer két balesete miatt felfüggesztették. Két futam után megállapítható, hogy a McLaren-Mercedesek téli teszteredményei a valóságot tükrözték, és a Michelinnek sikerült olyan jó gumiabroncsokat kifejlesztenie, amelyekkel az ezüst nyilak felvehetik a versenyt a Ferrarikkal.
A szabálymódosítások segítettek a többi csapatnak abban, hogy közelebb kerüljenek a Ferrarihoz, de igazán kiugró eredményre csak úgy lehet képes egy team, ha ki is használja az új regulák adta lehetőségeket. Ron Dennis szerint a McLarennek ez sikerült, a csapatvezető a Malajziai GP előtt elmondta, istállója a ravaszságával megverheti a Scuderiát. "Ez a sepangi eredmény elmondhatatlanul fontos volt a csapat számára. Ausztráliában a körülmények miatt nem tudtuk meg pontosan, milyen versenyképesek vagyunk, de itt kiderült, hogy a kemény munka és a Michelin fantasztikus abroncsai tényleg fellendítették a gárdát. Egy pilóta számára roppant fontos az első győzelem, Kimi ezután már csak jobb lesz. Davidtől elnézést kell kérnünk, a műszaki hiba miatt a csapat a felelős. Nagyon várjuk a következő versenyeket, de tudjuk, hogy nem szabad merész terveket szövögetnünk, mert a legfőbb vetélytársunk még mindig nagyon jó”–mondta Dennis a futam után.
Coulthard a két héttel ezelőtti győzelme után nem tudott újabb pontokat szerezni, és emiatt roppant csalódott. "Megint dobogóra állhattam volna, hiszen a rajtom jól sikerült, és még az ütközést is elkerültem. Azonban a motor a harmadik kör elején »köhögni« kezdett, nem sokkal később pedig le is állt” – nyilatkozta DC, a pontverseny másodikja.
Coulthard kiesése után Räikkönennek viszonylag egyszerű dolga volt, hiszen csak Nick Heidfeld és Alonso volt előtte, akiket idővel maga mögé utasított. Ellene még Barrichello és Juan Pablo Montoya tudott volna versenyezni, de mindketten fennakadtak a rajtnál történt karambolban, és visszaestek. "Már az első körben eldőlt a versenyem. Pizzonia hátulról nekem jött, a hátsó légterelő cseréjére a boxba kellett hajtanom. A szárnycserét kisebb gondok akadályozták, de a szerelők kitartóan próbálkoztak, és végül sikerült megoldani. Háromkörös hátrányba kerültem, ráadásul néhány kör után tönkrement az ivókám, ezért nagyon kikészültem a futam végére”– nyilatkozta Montoya.
Csapattársa, a 17. helyről rajtoló Ralf Schumacher a negyedik helyen végzett, de a Williams-BMW-k erejéről nem sok minden derült ki Sepangban. A grove-i alakulat már-már egyversenyzős istállóvá vált, hiszen Ralf eddig igencsak gyengélkedik, úgy tűnik, egyedül Montoya esélyes a győzelemre. A tavalyi maláj győztes német rutinból is megoldotta feladatát Sepangban, de hogy tényleg gyorssá váljon, arra még várni kell. "Ez a verseny olyan volt, mint egy ötvenhat körös kvalifikációs edzés. Tavaly a mezőny elején sokkal könnyebb dolgom volt. Örülök a negyedik helynek és az új szabályoknak, amelyek annyira felkavarják a mezőnyt, hogy a verseny minden pillanata izgalmas” – fogalmazott Ralf Schumacher.
A Williams-csapat sikerei még váratnak magukra, a Renault viszont magasabb csúcsra jutott, mint ahogy azt Franciaországban remélték. A gyári csapat az első rajtsor elfoglalásán túl megszerezte visszatérése utáni első dobogós helyezését, Alonso a váltóhibája ellenére is harmadik lett. Trulli a lökdösődés után továbbment, és a világbajnok előtt az ötödik lett. "Csodálatos hétvégénk volt! Kiváló taktikát alkalmaztunk, ha Schumacher nem löki ki Jarnót, akkor mindkét pilótánk dobogóra állhatott volna. Fontos pontokat szereztünk, Fernando csodálatosan vezetett, büszkék vagyunk az eredményünkre” – nyilatkozta Flavio Briatore csapatfőnök.
Trulli az utolsó kanyarban ment el Jenson Button mellett, a BAR brit pilótája néhány száz méterrel a vége előtt esett vissza az ötödikről a hetedik pozícióba. Tavaly a harmadik helytől búcsúzott el az utolsó körben, akkor ő juttathatta volna oda a Renault-t, ahova most Alonso. Buttonnak akkor három, ezúttal két pont nyújtott némi vigaszt. "Fárasztó verseny volt, keményen küzdöttem az autóval, nehéz volt Jarnót magam mögött tartani. Aztán a végén elfékeztem magam, és Michael is megelőzött. Nagyon csalódott vagyok, de bizakodóan várom a Brazil Nagydíjat” – mondta Button.
A 2003-as menetrend
Ausztrál Nagydíj, MelbourneCoulthardCoulthard(10, 2)
Malajziai Nagydíj, SepangRäikkönenRäikkönen(16, 6)
Brazil Nagydíj, Interlagosáprilis 6.
San Marinó-i Nagydíj, Imolaáprilis 20.
Spanyol Nagydíj, Barcelonamájus 4.
Osztrák Nagydíj, A1-Ringmájus 18.
Monacói Nagydíj, Monte-Carlojúnius 1.
Kanadai Nagydíj, Montrealjúnius 15.
Európai Nagydíj, Nürburgringjúnius 29.
Francia Nagydíj, Magny-Coursjúlius 6.
Brit Nagydíj, Silverstonejúlius 20.
Német Nagydíj, Hockenheimaugusztus 3.
Magyar Nagydíj, Hungaroringaugusztus 24.
Olasz Nagydíj, Monzaszeptember 14.
Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolisszeptember 28.
Japán Nagydíj, Szuzukaoktóber 12.
A már megrendezett verseny után a győztes, illetve a vb-pontverseny éllovasa (pontjainak száma, illetve előnye) áll, a még hátralévő futamok esetében a dátumot tüntettük fel.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik