Tudta-e, hogy…
…Eddie Irvine Malajziában aratta pályafutása utolsó diadalát?
…a sepangi pálya célegyenesére, illetve a hátsó egyenesére néz a világ elsô kétoldalú lelátója?
…a tribün tetejét egy hibiszkuszvirágról mintázták?
Tudta-e, hogy…
…Eddie Irvine Malajziában aratta pályafutása utolsó diadalát?
…a sepangi pálya célegyenesére, illetve a hátsó egyenesére néz a világ elsô kétoldalú lelátója?
…a tribün tetejét egy hibiszkuszvirágról mintázták?
Willi Weber elmondta, már tárgyal a Ferrarival a címvédő szerződéshosszabbításáról, de a maranellóiak az idei 45 millió euró helyett 32 millió euróval honorálnák a német szolgálatait. Schumacher többször leszögezte, hogy a Ferraritól fog visszavonulni, de a fizetéséről nem nyilatkozott, a Williams érdeklődését pedig visszautasította. "Én döntöm el, hogy a Ferrarinál maradok-e, vagy sem, a tárgyalás pedig Willi feladata. A szerződésemről még csak most alkudoznak, én nem szeretnék ezzel foglalkozni, majd tárgyalóasztalhoz ülök, ha eljön az ideje. Az biztos, hogy a Ferrarinál maradok, amíg hasznosak vagyunk egymás számára, és biztos, hogy közös nevezőre jutunk. Kizártnak tartom, hogy más csapatnál versenyezzek a Formula–1-ben” – mondta Schumacher.
A világbajnok csapattársa, Rubens Barrichello kizárólag a Malajziai Nagydíjra összpontosít, javítani szeretne ausztráliai teljesítményén. Rubinho a hatodik körben kicsúszott Melbourne-ben, így pont nélkül maradt. "Nagyon rosszul alakultak az események Ausztráliában, de a második versenyre felfrissültem, bizakodva megyek Sepangba. Hasznos tapasztalatokkal gazdagodtunk az új szabályokról, de még tovább kell tanulnunk, hogy maximálisan ki tudjuk használni a lehetőségeket. A hét végi versenyre már másképp készültünk, mint az idénynyitóra”– mondta Barrichello.
A brazil elárulta, legelőször arra kell rájönni, hogyan lehet a legjobban kihasználni a szombati hivatalos időmérőt megelőző negyedórás bemelegítő edzést, amely után igen kevés idejük van a csapatoknak arra, hogy változtassanak a kocsi beállításain. Barrichello arról is beszélt, hogy az Albert Park-i kicsúszását a HANS fej- és nyakvédőrendszer okozta, és mivel ezt az eszközt kötelező viselni, Sepangban már egy módosított HANS áll a rendelkezésére. "Nagyon erősen nyomta a nyakamat, roppant zavaró volt. Malajziában már új HANS lesz rajtam, kicsit szélesebben ül majd, így nem nyomja annyira a kulcscsontomat sem. Tudom, hogy nagyon hasznos ez az eszköz, mindannyiunk érdeke, hogy a lehető leghamarabb tökéletesítsük és hozzászokjunk” – mondta Barrichello.
A Ferrari az elmúlt hetekben kétszer is kicsúszó Luca Badoer helyett Felipe Massát jelölte meg harmadik számú pilótájának Malajziában, azaz ha Schumival vagy Barrichellóval baj történik, a brazil száll be helyettük. Badoer a múlt héten törte össze másodszor a Ferrari új F2003-GA-ját, és a baleset óta nem tesztelik az idei autót, amelynek könnyen csúszhat a San Marinó-i Nagydíjra tervezett debütálása is.
Barrichello és Schumacher legnagyobb ellenfelei, akárcsak Ausztráliában, Sepangban is a Williams és a McLaren pilótái lehetnek, de persze ott vannak a középcsapatok is, a Renault, a BAR, a Sauber, a Toyota, a Jordan és a Jaguar is biztatóan szerepelt az idénynyitón, és ha az időjárás úgy alakul, bármelyik team dobogóra kerülhet. Malajziában olykor a hőség, olykor pedig a nagy esőzés szedi az áldozatait, a célba érés aranyat érhet a vasárnapi futamon.
Az Ausztrál Nagydíj után Jenson Button és Jacques Villeneuve között alakult ki kisebb szócsata, amelynek már előzményei is voltak a csapat bemutatása óta. Melbourne-ben azt kifogásolta Button, hogy Villeneuve a számára tervezett kerékcserét egy körrel később hajtotta végre, mint ahogy azt kellett volna, pont abban a fordulóban, amikor Buttont szólították a garázsa elé. Az angol szerint ezen a malőrön úszott el a pontszerzése, de a jelek szerint már lecsillapodott. "Nem dúl háború Jacques és köztem, az ausztráliai gondjainkat elfeledtük, már mindketten azon vagyunk, hogy Malajziában a lehető legjobban szerepeljünk, és hogy ne történjen a melbourne-ihez hasonló eset. A rádiókat megjavítottuk, tökéletesen működnek. Ami a BAR-t illeti, tökéletesen beilleszkedtem, sohasem bántak még velem enynyire profin, mint ennél a csapatnál”– mondta Button, aki jelezte, a középcsapatok a Brit Nagydíjon kerülhetnek közelebb az élgárdákhoz, mert akkor már tiltják az elektronikus segédeszközök használatát.