Magyar idő szerint csütörtök késő éjszaka a négycsapatos teszteléssel útjára indult az idei Formula1-es idény, amelynek első hivatalos időmérőjén pénteken hajnalban a mezőny kipróbálta az új, egykörös időmérő rendszert.
Jacques Villeneuve 1996-ban pole pozíciójával lepte meg az F1 világát, ezúttal a pénteken elért 3. helye is elég volt ehhez
Jacques Villeneuve 1996-ban pole pozíciójával lepte meg az F1 világát, ezúttal a pénteken elért 3. helye is elég volt ehhez
A legjobb eredményt a legnyugodtabb pilóta, Rubens Barrichello érte el, így a Ferrari brazilja indulhatott el utolsóként a szombat hajnali második időmérőn. A vasárnapi rajtsorrendet kizárólag a szombati eredmények alapján állapítják meg, ha többen nem tudnak mért kört teljesíteni, akkor a pénteki eredményük tükrében rendezik el őket a rajtrács végén.
Pénteken helyi idő szerint reggel fél kilenckor négy csapat, a Renault, a Jaguar, a Minardi és a Jordan elkezdte kétórás tesztelését, amely során igen nagy előnyhöz jutott a többiekkel szemben. A kvartettből a Renault Allan McNish tesztpilótát és a harmadik autóját is bevetette, így az Albert Parkba kilátogatók legnagyobb örömére kilenc autó körözött. A Renault által megtett több mint hétszáz kilométer eredménye meglátszott az első szabadedzésen: Jarno Trulli a 3. helyen zárt. A szurkolóknak egyébként csak fél- órát kellett várniuk a teszt után, és egy órán át csodálhatták a többi csapat autóit is. Már a szabadedzés elején látszott, hogy a McLaren és a Ferrari a két legjobb csapat, Kimi Räikkönen, David Coulthard, Rubens Barrichello és Michael Schumacher egymás után javította meg a legjobb időeredményt, a tavalyi autóik módosított verziójával száguldók tehát maguk mögött tartották a többieket. A délutáni hivatalos időmérőre készülve az egy óra végére egymás után gyorsultak be a pilóták, az edzés végén több váratlan időeredmény is született. Coulthard és Räikkönen zárt az első két helyen, mögöttük Trulli befurakodott a 3. helyre, Barrichello elé. DC 23 kört tett meg a hatvan perc alatt, ennél több időt csak Cristiano da Matta töltött a pályán – a Toyota újonca igyekezett bepótolni a többi debütálóval szembeni hátrányát, ugyanis csak ő nem vett részt a teszten, amelyen Justin Wilsonnak, Antonio Pizzoniának és Ralph Firmannek temérdek ideje volt arra, hogy megismerje a pályát. Barrichello és csapattársa, Michael Schumacher közé befért a helyi kedvenc, a reggeli órákban szintén sokat köröző Mark Webber a Jaguar-Cosworth-tal. Az ausztrál csapattársa, Pizzonia volt a legjobb újonc, ő a 11. helyen, a két Williams-BMW mögött végzett. A grove-i istállónak nem ment valami jól, és a későbbiekben sem fordult jobbra a sorsa. Nem úgy Jacques Villeneuve-nek, aki a Honda motor meghibásodása miatt délelőtt mindössze öt kört tett meg, és ezzel az utolsó helyen végzett. Azután viszont a tartalék autójára váltott, és délután mindenki nagy meglepetésére a 3. helyet szerezte meg. Neki sikerült a lehető legjobban az egykörös hivatalos edzés, amelyet Michael Schumacher nyitott meg, de Barrichello köre után máris visszacsúszott a második helyre. A világbajnokot még Räikkönen is megelőzte, majd jött Villeneuve, akinek csapattársa, Jenson Button korábban alig maradt el Schumitól. "Jacques kiválóan ment délután, szerintem Jenson jó eredménye húzta fel. Az új, egykörös időmérés nagyon nagy terhet rak a pilóták vállára, óriási odafigyelést kíván, és mindenki másképp birkózik meg a feladattal. Jacques nagyon nyugodt, elképesztő, ahogy uralkodni tud magán” – nyilatkozta David Richards, a BAR csapatfőnöke. "Nem is tudtam felkészülni erre az edzésre, néhol még abban sem voltam biztos, hogy jó helyen fékezek. Ám remek az autó, kiválóak a gumik, és azért a pályát is megismertük már az évek során” – mondta Villeneuve. Michael Schumachert kicsit boszszantotta, hogy kiszorult az első háromból. "Nem szoktam ennyire elmaradni a csapattársamtól, de nem vitás, Rubens ma gyorsabb volt nálam. Csalódott vagyok, de a negyedik hely még nem tragikus, némi változtatással behozom a hátrányomat” – mondta Schumi, míg Barrichello érthetően elégedett volt. "Mindenkinek új volt ez a rendszer, nagyon izgatott voltam, amikor rám került a sor. Szeretem az új szabályokat, amelyeknek köszönhetően a hét vége folyamán a pénteki hivatalos időmérőn a leggyorsabb az autó” – fogalmazott a brazil. A Williams-csapatnak még a délelőttinél is rosszabbul ment délután, Juan Pablo Montoya a 10., Ralf Schumacher pedig a 16. helyen zárt. Utóbbi megcsúszott az egyik kanyarban, így ő lett az új edzésrendszer első szenvedője. A másik Firman volt, aki szintén elrontott egy kanyart, és csak a 17. pozíciót kaparintotta meg a Jordan-Forddal.
19. Ausztrál Nagydíj, Melbourne A pénteki első hivatalos időmérő edzés végeredménye: 1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:26.372, 2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:26.551, 3. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:26.832, 4. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:27.103, 5. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:27.159, 6. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:27.242, 7. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:27.255, 8. Panis (francia, Toyota, M) 1:27.352, 9. Trulli (olasz, Renault, M) 1:27.411, 10. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:27.450, 11. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:27.478, 12. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:27.510, 13. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:27.563, 14. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:27.633, 15. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:27.675, 16. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:28.266, 17. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:29.977, 18. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:30.053, 19. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:30.092, 20. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:30.479 A szombati időmérés indulási sorrendje: 1. Wilson, 2. Pizzonia, 3. Verstappen, 4. Firman, 5. R. Schumacher, 6. Webber, 7. Fisichella, 8. Frentzen, 9. Heidfeld, 10. Da Matta, 11. Montoya, 12. Trulli, 13. Panis, 14. Alonso, 15. Coulthard, 16. Button, 17. M. Schumacher, 18. Villeneuve, 19. Räikkönen, 20. Barrichello
A vasárnapi program 4.00: a verseny (58 kör, 307.574 km) rajtja (tv: RTL, ORF1, RTL Klub)
A csapatvezetők újra bírálták Max Mosleyt
MELBOURNE. Ron Dennis, a West-McLaren és Sir Frank Williams, a Williams első embere a péntek délutáni hivatalos sajtótájékoztatón ismét kemény szavakkal bírálta Max Mosleyt, az FIA elnökét, sőt, mindketten a csapatok és a szövetség viszonyát szabályozó, 2007 végéig szóló Concorde-egyezmény újratárgyalását követelték. A "szövetségesekhez” csatlakozott Eddie Jordan is, aki úgy véli: az F1-et újra vonzóvá kell tenni új csapatok számára, ellenkező esetben "bezárhatjuk a boltot, és mind hazamehetünk, mint Gerhard Berger.” A BMW osztrák sportigazgatója egyébként nem tölti ki szeptemberig szóló szerződését, a jövő héten távozik a müncheniektől – jelentette tudósítónk, Simon István.
Firman és Da Matta korai kellemetlenségei
MELBOURNE. Kellemetlen tapasztalatokkal gazdagodott Cristiano da Matta és Ralph Firman az első Formula–1-es futamuk elején. A Jordan újoncát a hét közepén nem ismerte fel az Albert Park-i pályán az egyik biztonsági őr, és kérdőre vonta, mit keres a boxutcában. Néhány percnyi kellemetlen magyarázkodás után jött egy másik őr, aki már tudta, hogy a Jordan újoncáról van szó, és sűrű bocsánatkérések közepette elengedte Firmant. A Toyota brazil zöldfülűje a péntek délelőtti szabadedzésen a maximális 60 helyett 69.6 km/órás sebességgel haladt a boxutcában, ezért a versenybírák 2500 dolláros pénzbírsággal büntették, így ő lett a 2003-as vb-sorozat első "áldozata” – jelentette tudósítónk, Simon István.