A Minardi gumiszerzôdése
FAENZA. Többhetes huzavona után a Minardi-istálló megállapodást kötött a Bridgestone-nal, így most már nem kell Formula–3000-es gumikkal tesztelnie. Január végén ugyanis ez a kínos helyzet állt elô a valenciai teszten, amikor még nem volt szerzôdése a szerény anyagi lehetôségekkel rendelkezô istállónak. A Paul Stoddart vezette istálló két autóját a holland Jos Verstappen és az újonc angol Justin Wilson vezeti a március 9-én kezdôdô szezon során.
A Minardi gumiszerzôdése
FAENZA. Többhetes huzavona után a Minardi-istálló megállapodást kötött a Bridgestone-nal, így most már nem kell Formula–3000-es gumikkal tesztelnie. Január végén ugyanis ez a kínos helyzet állt elô a valenciai teszten, amikor még nem volt szerzôdése a szerény anyagi lehetôségekkel rendelkezô istállónak. A Paul Stoddart vezette istálló két autóját a holland Jos Verstappen és az újonc angol Justin Wilson vezeti a március 9-én kezdôdô szezon során.
A gárda 1991-ben, debütáló idényében használt utoljára Ford-erőforrásokat, azóta kipróbálta már a Yamahát, a Hartot, a Peugeot-t, a Mugen-Hondát és a Hondát is, de újra rátalált a kék oválra.
A Benson and Hedges 1996-tól 2001-ig névadó szponzorként vett részt a Jordan életében, de tavaly a DHL futárszolgálat a háttérbe szorította. A Deutsche Post részévé váló cég a télen a postásokkal együtt kivonult a Formula–1-ből, és a Benson and Hedges felajánlotta, hogy ha Eddie Jordan szerződtet egy menő brit pilótát, újra főszponzor lesz. Az anyagi gondokkal küszködő ír vezető Eddie Irvine-nal és Anthony Davidsonnal is tárgyalt, és végül a Formula–Nippon bajnokát, Ralph Firmant választotta.
Giancarlo Fisichella helye biztos, Silverstone-ban az olasztól várják az eredményeket. A csapat ezúttal kerüli a kihívó festéseket, nincs cápa, nincs lódarázs, és nincs kígyó sem. "A sárga színről a Formula–1-ben mindenkinek a Jordan-istálló jut az eszébe, és ez hízelgő számunkra. Tetszik az új kocsi, mindig nagy pillanat az új gép bemutatása, és külön öröm a számomra, hogy újra ott díszeleg a kocsin a kék ovál” –mondta Jordan, aki szerződést kötött a Formula–3000-es SuperNova-csapattal, amely a team fiókcsapata lett.
Egykor Michael Schumacher és Rubens Barrichello is a silverstone-i csapat pilótájaként kezdte Formula–1-es pályafutását, és amíg Schumi 1991-ben egyetlen verseny után a Benettonhoz igazolt, Rubinho 1993-tól 1996-ig versenyzett a Jordannél, mielőtt a megalakuló Stewarthoz átment volna. Sir Jackie Stewart három éven át foglalkoztatta a brazilt, aki a team Jaguarrá alakulásakor a Ferrarihoz, Michael Schumacher mellé szerződött.
A két pilóta első három közös évében Schumi világbajnok lett, de Stewart úgy érzi, ebben az évben már Barrichellóé lehet a főszerep. "Nagyon jól ismerem Rubenst, nemcsak kiváló versenyző, de nagyon jó ember is egyben. Ha megkapja a szükséges támogatást, szállítani fogja a várt eredményeket. Tudjuk, hogy Michael Schumacher előnyben van vele szemben, és roppant nehéz megtörni a Ferrarinál fennálló szemléletet, de történtek már furcsa dolgok a Formula–1-ben. Nem Michael a hibás azért, mert ő ott az első számú pilóta, ez csak a Ferrari vezetőin múlik” – mondta Stewart.
Az FIA október végén betiltotta a csapatutasításokat, és a Ferrarinál bejelentették, 2003-ban már nem minden áron kedveznek Schuminak, az idény elején eldől, ki áll jobb pozícióban, és csak azután kezdődik el annak kiemelt támogatása.