Formula–1-es teszt, csütörtök
Valencia: 1. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:10.556 (104 kör), 2. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:11.466 (111), 3. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, Bridgestone) 1:11.824 (64), 4. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:11.987 (80), 5. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.485 (62), 6. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:12.634 (22)
Paul Ricard: 1. Ricardo Zonta (brazil, Toyota, M) 1:07.609 (86), 2. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.876 (88), 3. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:08.216 (84), 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:15.394 (61)
Fiorano: Michael Schumacher (német, Ferrari, B) 56.807 (84)
Formula–1-es teszt, csütörtök
Valencia: 1. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:10.556 (104 kör), 2. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:11.466 (111), 3. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, Bridgestone) 1:11.824 (64), 4. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:11.987 (80), 5. Gené (spanyol, Williams-BMW, M) 1:12.485 (62), 6. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:12.634 (22)
Paul Ricard: 1. Ricardo Zonta (brazil, Toyota, M) 1:07.609 (86), 2. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:07.876 (88), 3. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:08.216 (84), 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:15.394 (61)
Fiorano: Michael Schumacher (német, Ferrari, B) 56.807 (84)
Michael Schumacher újabb pályacsúcsot futott Fioranóban, Juan Pablo Montoya visszavette az uralmat Valenciában, Ricardo Zonta legyőzte a mclareneseket Le Castellet-ben, de a legnagyobb dobást az FIA követte el. Előkészített egy vadonatúj szabálytervet, amelynek lényege, hogy a szombati hivatalos időmérő edzés és a vasárnapi verseny rajtja között nem lehet üzemanyagot tölteni az autókba.
Ez azt jelenti, hogy a csapatok és a pilóták különböző stratégiákat dolgozhatnak ki: vagy kevés üzemanyaggal előkelő rajtpozíciót szereznek és korán kimennek tankolni, vagy pedig inkább sok üzemanyaggal hátrébb szorulnak a rajtrácson, de sokáig nem kell a boxba hajtaniuk. "A taktikázás már a hivatalos időmérőn elkezdődhet. Szombaton az utoljára pályára futó pilóták megfigyelhetik a többieket, és kitalálhatják, hogyan cselezhetik ki őket” – mondta Max Mosley, az FIA elnöke, aki elárulta, ezt még meg kell szavaztatni az F1 szabályalkotó bizottságával.
Az FIA nyilvánosságra hozta az új nagydíjmenetrendet is, amely szerint az évközi tesztelést elvető három istálló – a Renault, a Jordan és a Minardi –8.30-tól kezdené el kétórás tréningjét, míg az első közös szabadedzés 11 órakor indulna. Az első hivatalos időmérő 14 órától hatvan percig tartana. Szombaton a háromnegyed órás szabadedzések az eddig megszokott időpontban, azaz 9 órakor és 10.15-kor kezdődnének, de 13.30-tól lenne egy negyedórás bemelegítés, amely alatt a csapatok felkészíthetik autóikat a versenyre, illetve a rajthelyeket eldöntő szombati időmérőre. Utóbbi 14 órakor kezdődne, akárcsak a vasárnapi verseny. Ami még megszavazásra vár, az a vasárnap reggeli, negyedórás bemelegítő 9.45 és 10 óra között.
És akkor a tesztekről! Az egynapos pihenő után Schumacher új csúcsot futott Fioranóban, ahol a pálya története során először 57 másodperc alá szorította a köridőt. Montoya nem javított pályacsúcsot Valenciában, de sokkal gyorsabb volt a többi, Ricardo Tormo-pályán köröző versenyzőnél.