A Ferrari-istálló pénteken Maranellóban bemutatta idei autóját, az F2003-GA-t, amely nevének utolsó két betűjével Gianni Agnelli emléke előtt tiszteleg a világbajnok gárda. A FIAT nemrég elhunyt elöljárója rengeteget tett a Ferrariért, amely ezzel a gesztussal emlékezik a kiváló üzletemberre.
Az új gép, az F2003-GA fantázianévre hallgató Ferrari és idei „legénysége” (balról): Massa, Barrichello, Schumacher és Badoer
Az új gép, az F2003-GA fantázianévre hallgató Ferrari és idei „legénysége” (balról): Massa, Barrichello, Schumacher és Badoer
Az autó egyébként arra hivatott, hogy a tavalyi sikereket ismételje meg vele Michael Schumacher és Rubens Barrichello. Emlékezetes, 17 futamból 15-öt nyert meg a maranellói istálló, az idény során szerezhető 442 pontból 221 egységet besöpört a gárda, aminek köszönhetően Schumi a Francia Nagydíj után, a csapat a Magyar GP-t követően védte meg világbajnoki címét. A Ferrari 1999 óta négy konstruktőr-vb-t nyert, Michael Schumacher pedig az elmúlt három idényben nem talált legyőzőre. Az ötszörös világbajnok pilóta szerint nem kérdés, hogy az új autóval folytatni lehet a sorozatot. "Megint csodálatos autót építettünk, remélem, legalább olyan gyors lesz, mint az elődje. Évek óta a legjobbat hozzuk ki magunkból, talán nem meglepő, hogy újabb világbajnoki címre vágyom” – nyilatkozta Schumi a bemutatón.
A felülnézetből háromszög alakú F2003-GA hátulja sokkal keskenyebb, mint elődjéé, ovális oldalsó légterelő elemei mögött vadonatúj hátsó futómű és kerékfelfüggesztés rejlik. Az új autó a jövő héten mutatkozik be az aszfalton, a Scuderia fioranói tesztpályáján. A bemutatón nem derült ki, hogy a "paripa” melyik versenyen szerepel először, minden bizonnyal a tesztek eredményeitől függ a debütálás időpontja. A csapat vezetői elmondták, a 2002-es szezonhoz hasonlóan régi autóval kezdik az idényt, és nem zárható ki, hogy csak a negyedik futamon, a San Marinó-i Nagydíjon mutatkozik be az F2003-GA.
"Nagyon szép ez az autó, már alig várom, hogy kiguruljon a pályára. Megbízunk a tervezők és a szerelők munkájában, de biztos, ami biztos, az F2002-essel kezdjük az új idényt, majd eldöntjük, melyik a legmegfelelőbb pillanat az új masina bevetésére –nyilatkozta Jean Todt csapatvezető. – Rory Byrne főtervező azt mondta nekem, hogy a kilencvenes évek közepe óta a tavalyi volt a legszebb Ferrari, de tudom, hogy ő és a csapata ugyanígy vélekedik az F2003-GA-ról is. Nem változott meg a motivációnk, ezúttal is úgy vágunk neki a szezonnak, mint aki az első győzelmére hajt.”
Elhunyt a Mercedes egyik nagy öregje
NÉMETORSZÁG. Kilencvenhét éves korában elhunyt Manfred von Brauchitsch, a Mercedes elsô GP-gyôztese. Az 1934-es Eiffel-futam volt az elsô, amelyen részt vett a Mercedes, és von Brauchitschcsel a volánjánál meg is nyerte. A legendás pilóta gyôzelmével zárult az autósport történetének egyik legizgalmasabb versenyeként emlegetett 1937-es Monacói Nagydíj is, de sikerei mellett bukásairól és törékeny csontjairól is elhíresült, és a Balszerencsés Madár becenevet kapta (élete során eltört a koponyája, többször is néhány bordája, a karja, a lába, továbbá a kulcscsontja, a lapockája és az arccsontja). Idôsebb korában keletnémet sportminiszterként dolgozott, és részt vett a McLaren-csapat 1997-es bemutatóján is.
A főtervező szerint agyának legújabb szüleménye új szintre emeli a Formula–1-et. "Tavaly megépítettük a legszebb és a legsikeresebb autót. Most viszont itt áll előttünk az F2003-GA, és az előzetes tesztelésekből arra következtetünk, hogy a teljesítmény tekintetében minden tervünket meg tudjuk vele valósítani, úgyhogy bízom benne, az F2003-GA lesz minden idők legjobb Ferrarija” – mondta a dél-afrikai Byrne.
Ross Brawn technikai igazgató sem fogta vissza magát, szerinte az F2003-GA jelenti a legnagyobb előrelépést a Scuderia történetében. A brit szakember szerint az sem lenne váratlan, ha a csapat az idény összes futamát megnyerné, azaz 2003-ban 16 alkalommal diadalmaskodna. "Tudom, hogy nehéz tizenötnél több versenyt nyerni egy évben, de mindent megteszünk, hogy ez sikerüljön. Teljesítményben még sohasem volt ekkora különbség két, egymást követő Ferrari között”– nyilatkozta Brawn, aki elárulta, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) "kémkészüléket” építtet minden autóba, így ellenőrzi, hogy az istállók használják-e az elektronikus segédeszközöket, amelyeket a Brit Nagydíjtól betiltanak.
Schumacher mellett Barrichello feladata lesz a pontok halmozása, a brazil is alig várja, hogy beülhessen az új gépbe. "Nem tudom levenni róla a szemem, olyan ellenállhatatlan. Biztos vagyok benne, hogy Maranellóban marad a világbajnoki trófea” – áradozott Rubinho, akinek munkáját továbbra is Luca Badoer segíti tesztpilótaként, az olasz új társa a tréningeken Felipe Massa lesz. A szponzorok megmaradtak, a Vodafone számára nagyon nagy sikerforrás a csapattal való együttműködés, amely tovább tart 2003-ban is. Az új autó fotóit egyébként megtalálhatják a telekommunikációs cég internetes oldalán, a www.vodafone.hu-n.
A Ferrari a bemutató napján a gyárral szemben álló üzletében áruba bocsátott egy 047-es jelű V10-es erőforrást, amelyet 1998-ban használt Schumacher és Eddie Irvine. Az, hogy a működőképes erőforrás elkelt-e, és ha igen, mennyiért, nem derült ki.