Jön a Volkswagen?

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.01.29. 21:18
Címkék
Bernd Pischetsrieder, a Volkswagen igazgatója újabb nyilatkozatban utalt arra, hogy a gyár esetleg beszáll a Formula1-be. "Csodálatos lenne, ha már holnap a Formula1-es mezőny tagjai lehetnénk  mondta a Die Weltnek a szakember, aki nagy szerepet játszott a BMW F1-es bemutatkozásában.
Formula–1-es tesztek, kedd
Valencia: 1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.429 (79 kör), 2. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:11.703 (66), 3. Panis (francia, Toyota, Michelin) 1:11.867 (63), 4. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:11.952 (52), 5. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:12.384 (65), 6. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:12.690 (62), 7. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:12.774 (41), 8. Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:12.889 (104), 9. Paffett (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:12.890 (19), 10. Szato (japán, BAR-Honda, B) 1:13.118 (51)

Felipe Massa gondjai

JORDAN. Az elmúlt két hétben Felipe Massa lett az elsô számú esélyes a Jordan-istálló második számú pilótaállására, de úgy tûnik, még messze áll a megegyezéstôl az ír csapat és a brazil autóversenyzô. A Ford brazíliai részlege négymillió fonttal támogatná a csapatot, ha alkalmazná Massát, de az eddig igen jól alakuló tárgyalások váratlanul megszakadtak. Ha igazak a hírek, akkor két brit, Ralph Firman és Anthony Davidson közül kerül ki Szato Takuma utódja.
Formula–1-es tesztek, kedd
Valencia: 1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:11.429 (79 kör), 2. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:11.703 (66), 3. Panis (francia, Toyota, Michelin) 1:11.867 (63), 4. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:11.952 (52), 5. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:12.384 (65), 6. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:12.690 (62), 7. Wurz (osztrák, McLaren-Mercedes, M) 1:12.774 (41), 8. Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:12.889 (104), 9. Paffett (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:12.890 (19), 10. Szato (japán, BAR-Honda, B) 1:13.118 (51)

Felipe Massa gondjai

JORDAN. Az elmúlt két hétben Felipe Massa lett az elsô számú esélyes a Jordan-istálló második számú pilótaállására, de úgy tûnik, még messze áll a megegyezéstôl az ír csapat és a brazil autóversenyzô. A Ford brazíliai részlege négymillió fonttal támogatná a csapatot, ha alkalmazná Massát, de az eddig igen jól alakuló tárgyalások váratlanul megszakadtak. Ha igazak a hírek, akkor két brit, Ralph Firman és Anthony Davidson közül kerül ki Szato Takuma utódja.
A Volkswagennél azonban eddig elutasították a száguldó cirkuszban való megjelenés lehetőségét, egyedül Pischetsrieder nyilatkozta azt, hogy szívesen látná a gyárat a sportágban. A Formula–1 eddig túl drága volt a németeknek, de a legújabb intézkedések, amelyek a csapatok költségeinek csökkentését célozzák meg, utat nyitnak a cég előtt.
Több kiscsapat is hangoztatja, hogy a túlélés egyetlen lehetősége a nagy gyárral való egyesülés, Peter Sauber és Paul Stoddart (Minardi) is sorra járja a nagy gyárakat, akik hajlandóak lennének tárgyalni vele. Stoddart emellett a gumigyártókkal is tárgyal, kétéves michelines kapcsolata után szeretne visszatérni a Bridgestone-ra.
Ám a tárgyalások még nem fejeződtek be, ezért a Minardi szerdán Valenciában Formula–3000-es Avon gumikkal kezdte el a körözést. A brit gyár azonban csak barázda nélküli abroncsokat tud adni a csapatnak, Justin Wilson, az F3000 2001-es bajnoka így a régi idők emlékének adózva rótta a köröket a Ricardo Tormo-autópályán, ahol kedden Rubens Barrichello teljesítette a leggyorsabb kört.
A Ferrari brazilja mögött igen versenyképes idővel végzett a második helyen Giancarlo Fisichella, aki remek eredményt hozott ki a múlt héten sokat kritizált Jordan-Fordból. A silverstone-i csapat azonban nem lehetett maradéktalanul elégedett, műszaki hiba miatt ugyanis Fisichellának korán be kellett fejeznie a száguldást.
A harmadik helyen Olivier Panis zárt, a francia roppant elégedett volt a Toyota TF103-assal, amelyet csapattársa, Cristiano Da Matta is megdicsért. Új autóval körözött a jaguaros Mark Webber és a BAR-os Jacques Villeneuve is, mindketten megfelelőnek tartják négykerekűjük fejlődését.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik