Clio-kupa: lehetőség a kitörésre

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.01.28. 21:28
Címkék
Sportos, dinamikus kocsi, amely lehetőséget nyújt a fiataloknak arra, hogy kipróbálják magukat az autósportban. Egy új lehetőség, új esély. A Magyar Nemzeti Autósport-szövetség, a Renault Hungária és a Zengő Motorsport összefogásának eredményeként ettől az évtől kezdve egy második márkakupa-sorozattal bővül a hazai gyorsasági autósport. A Renault Clio-kupa sokak számára már nem újdonság, hiszen a demóautót tavaly szeptemberben, az országos bajnokság zárófutamán már bemutatták, ám azóta már jó néhány versenygép elképszült Zengőék műhelyében.
Az egyesület vezetője, Zengő Zoltán is egy márkakupában (az Opel Astra-sorozatban) kezdte pályafutását, két évvel ezelőtt pedig átvette annak irányítását is. Az ő fejéből pattant ki az ötlet: mi lenne, ha egy másik márkát is bevonnának a gyorsasági autósportba. Azért döntöttek végül is a Clio mellett, mert az a legerősebbek közé tartozott, és mert a fiatalok többségének tetszik az a stílus, amelyet az autó képvisel. Negyven kocsit rendeltek meg, ezek közül 23 már az országban van, sőt, hatot már át is építettek. Mert hiába hagyják ki a Clio Ragnottiból már eredendően az olyan kényelmi és biztonsági berendezéseket, mint a légkondicionáló, az ABS vagy a xenonlámpa, azért átépítésre szükség van. Egyrészt a bukókeret miatt, amely arra hivatott, hogy a versenyző testi épségét megvédje a borulásokkor, másrészt a Zengő műhelyben speciális, OMP-versenyülés, hatpontos biztonsági öv, valamint versenyfutómű és kipufogórendszer kerül a Cliókba.Mivel a sorozat lényege, hogy a tehetséges hazai versenyzők ne kallódjanak el, fontos, hogy a márkakupában való részvétel ne kerüljön sokba. A Renault Clio versenykész állapotában négymillió forintért vásárolható meg, ám a vásárlási lehetőség mellett természetesen bérleti konstrukciók is léteznek. A költségcsökkentés további eleme, hogy a versenyautók az úgynevezett slick gumik helyett szabvány, utcai sportabroncsokat használhatnak majd, amelyek normálisan is jóval olcsóbbak, ám a Pirelli támogatásának köszönhetően az egyébként 34–36 ezer forintos ár 18–19 ezerre csökken abroncsonként. És akkor arról, hogy kik ülhetnek bele a kétliteres, 900 kilós, 180 lóerős versenygépekbe, amelyek 6.5 másodperc alatt gyorsulnak 100 km/órára, és 220 fölötti végsebességre képesek. Feltétel, hogy a sorozat résztvevőinek legalább egy évet el kellett már tölteniük a szakág valamelyik kategóriájában, de méltányossági alapon a más szakágakban licenccel rendelkező versenyzők is kapnak indulási jogot. Azok, akik eddig nem szereztek versenytapasztalatot, a Hungaroring autóversenyző-képző iskolájának elvégzésével szerezhetnek B-kategóriás versenyzői licencet és így indulási jogot a Renault Clio-kupában.
Legfrissebb hírek

Sportembergyár – Ballai Attila publicisztikája

Vizes vb 2025
23 perce

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
24 perce

Gruber-parádé a Kazincbarcika ellen; Nagy László: Két-három lépéssel a Szeged előtt…

E-újság
28 perce

Vasárnapi sportműsor: Magyar Nagydíj; záró nap a vizes vb-n

Minden más foci
36 perce

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
1 órája

Valter Attila 57. lett a San Sebastián-i egynapos versenyen

Kerékpár
1 órája

Nyerő mesterhármas a ráadásban, emberhátrányban – ilyen is történt a Magyar Kupa szombati nyitányán

Labdarúgó NB I
1 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
1 órája
Ezek is érdekelhetik