Szabó Gergő és Köhler Zoltán nagy fába vágta a fejszéjét. A versenyzőpáros rajthoz áll a világbajnokság egyik legnehezebb versenyének számító Monte-Carlo-ralin, amelyen az övékén kívül mindössze egy Toyota Corolla WRC indul. Persze, a World Rally Car elnevezés itt korántsem azt takarja, amit a gyári csapatok esetében, hiszen az élmezőny már az adott típus harmadik-negyedik evolúcióját használja, nem úgy, mint a mieink.
Szabót az a megtiszteltetés érte, hogy gyári Pirelliket használhat élete elsô vb-futamán (Fotó: Rallye 2002 évkönyv)
Szabót az a megtiszteltetés érte, hogy gyári Pirelliket használhat élete elsô vb-futamán (Fotó: Rallye 2002 évkönyv)
Az ő esetükben tehát már az is szép teljesítmény lenne, ha egy-egy gyorsasági szakaszon a gyári menők közelébe tudnának kerülni. De persze, nem ez a cél, hanem az, hogy teljesítsék a versenytávot és a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjtsék a hétvégi viadalon. – Túl vannak már a pályabejáráson? – Igen, minden gyorsasági szakaszt felírtunk, igaz, volt amelyiken csak egyszer tudtunk végigmenni az időszűke miatt – mondta Szabó. – A harmadik napi pályákon szerdán tréningeztünk, és ennek az volt az érdekessége, hogy a fél mezőny elakadt és hóláncot kellett felszerelnie. Kizárólag azok tudtak normálisan végigmenni a gyorsaságin, akik eleve hoztak magukkal szöges gumikat. – Milyen az időjárás? – Kiszámíthatatlan. Az egyik körben még hó van, a másikban már jeges a pálya. Csak a pályabejárás után tudatosult bennem, hogy milyen nehéz is lesz ez a verseny. Egészen más, mint amihez hozzászoktunk, mint a magyar bajnokság. Itt két gyorsasági szakasz olyan hosszú, mint nálunk egy verseny. Úgyhogy most már még inkább szeretnék célba érni. – A gyári csapatoknál a pályákat úgynevezett "jégkémek” járják be, akik az információikkal segítik a versenyzőket. Önöknek is lesz segítőjük? – Selmeczi György végigmegy hajnalban a pályákon, de a gumiválasztásnál elsősorban a Pirelli szakembereinek tanácsára fogunk hagyatkozni. Nagyon nagy lehetőség számunkra, hogy megkapjuk a gyári vébés abroncsokat. – Milyen taktikát választanak? – Az első nap önmagunkhoz képest is lassan kell mennünk, mert körülbelül 220–230 kilométert kell megtenni. Ha azt túléljük, akkor lehet, hogy gyorsítunk egy kicsit. – Ijesztőek a szakadékok? – Volt olyan része a pályának, ahol nem mertem lenézni a mélybe. Nincs szalagkorlát, semmi, ami megfogjon, ha hibáznál. De erről inkább ne is beszéljünk. – Miért pont Monte-Carlo? – Mert itt tartották az első ralit a világon és mert iszonyú nehéz. A száraz aszfaltos pályák mellett van itt jég, hó, minden, ami kell. És mi nagyon szeretjük a kihívásokat.