Szabó újabb kihívása

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.01.22. 20:35
Címkék
Szabó Gergő és Köhler Zoltán nagy fába vágta a fejszéjét. A versenyzőpáros rajthoz áll a világbajnokság egyik legnehezebb versenyének számító Monte-Carlo-ralin, amelyen az övékén kívül mindössze egy Toyota Corolla WRC indul. Persze, a World Rally Car elnevezés itt korántsem azt takarja, amit a gyári csapatok esetében, hiszen az élmezőny már az adott típus harmadik-negyedik evolúcióját használja, nem úgy, mint a mieink.
Szabót az a megtiszteltetés érte, hogy gyári Pirelliket használhat élete elsô vb-futamán (Fotó: Rallye 2002 évkönyv)
Szabót az a megtiszteltetés érte, hogy gyári Pirelliket használhat élete elsô vb-futamán (Fotó: Rallye 2002 évkönyv)
Szabót az a megtiszteltetés érte, hogy gyári Pirelliket használhat élete elsô vb-futamán (Fotó: Rallye 2002 évkönyv)
Szabót az a megtiszteltetés érte, hogy gyári Pirelliket használhat élete elsô vb-futamán (Fotó: Rallye 2002 évkönyv)
Szabót az a megtiszteltetés érte, hogy gyári Pirelliket használhat élete elsô vb-futamán (Fotó: Rallye 2002 évkönyv)
Szabót az a megtiszteltetés érte, hogy gyári Pirelliket használhat élete elsô vb-futamán (Fotó: Rallye 2002 évkönyv)
Az ő esetükben tehát már az is szép teljesítmény lenne, ha egy-egy gyorsasági szakaszon a gyári menők közelébe tudnának kerülni. De persze, nem ez a cél, hanem az, hogy teljesítsék a versenytávot és a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjtsék a hétvégi viadalon.
– Túl vannak már a pályabejáráson?
– Igen, minden gyorsasági szakaszt felírtunk, igaz, volt amelyiken csak egyszer tudtunk végigmenni az időszűke miatt – mondta Szabó. – A harmadik napi pályákon szerdán tréningeztünk, és ennek az volt az érdekessége, hogy a fél mezőny elakadt és hóláncot kellett felszerelnie. Kizárólag azok tudtak normálisan végigmenni a gyorsaságin, akik eleve hoztak magukkal szöges gumikat.
– Milyen az időjárás?
– Kiszámíthatatlan. Az egyik körben még hó van, a másikban már jeges a pálya. Csak a pályabejárás után tudatosult bennem, hogy milyen nehéz is lesz ez a verseny. Egészen más, mint amihez hozzászoktunk, mint a magyar bajnokság. Itt két gyorsasági szakasz olyan hosszú, mint nálunk egy verseny. Úgyhogy most már még inkább szeretnék célba érni.
– A gyári csapatoknál a pályákat úgynevezett "jégkémek” járják be, akik az információikkal segítik a versenyzőket. Önöknek is lesz segítőjük?
– Selmeczi György végigmegy hajnalban a pályákon, de a gumiválasztásnál elsősorban a Pirelli szakembereinek tanácsára fogunk hagyatkozni. Nagyon nagy lehetőség számunkra, hogy megkapjuk a gyári vébés abroncsokat.
– Milyen taktikát választanak?
– Az első nap önmagunkhoz képest is lassan kell mennünk, mert körülbelül 220–230 kilométert kell megtenni. Ha azt túléljük, akkor lehet, hogy gyorsítunk egy kicsit.
– Ijesztőek a szakadékok?
– Volt olyan része a pályának, ahol nem mertem lenézni a mélybe. Nincs szalagkorlát, semmi, ami megfogjon, ha hibáznál. De erről inkább ne is beszéljünk.
– Miért pont Monte-Carlo?
– Mert itt tartották az első ralit a világon és mert iszonyú nehéz. A száraz aszfaltos pályák mellett van itt jég, hó, minden, ami kell. És mi nagyon szeretjük a kihívásokat.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik