Kisék is bemutatkoztak

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.12.13. 21:22
Címkék
Mintha a fáraók korából léptek volna elő... A Nissant az ókori Egyiptom hangulatát idéző lányok táncolták körül, majd be is szálltak a versenygépbe, hogy hátborzongató hangokat csaljanak ki belőle. Csak azt nem értette senki, hogy hol maradnak a versenyzők. Merthogy nem véletlenül gyűlt össze az a sok ember pénteken délelőtt a Summit Motors Hungary székházába. A január 1-jén rajtoló Dakar-ralira készülő Kis Sándor, Czeglédi Péter duóra voltak kíváncsiak. De a párost sehol sem lehetett látni. Aztán következett a másik meglepetés  egy újabb hatalmas kendő alatt egy másik versenyautó  immár az igazi.
Czeglédi Péter (balról), Kis Sándor és Edi Orioli a Dakarra felkészített Nissan elôtt
Czeglédi Péter (balról), Kis Sándor és Edi Orioli a Dakarra felkészített Nissan elôtt
Czeglédi Péter (balról), Kis Sándor és Edi Orioli a Dakarra felkészített Nissan elôtt
Czeglédi Péter (balról), Kis Sándor és Edi Orioli a Dakarra felkészített Nissan elôtt
Czeglédi Péter (balról), Kis Sándor és Edi Orioli a Dakarra felkészített Nissan elôtt
Czeglédi Péter (balról), Kis Sándor és Edi Orioli a Dakarra felkészített Nissan elôtt
Péntek 13-án 13 óra 13 perckor (na jó, a fővárosban uralkodó kaotikus közlekedési viszonyok miatt néhány perccel később) lekerült a lepel Kis Sándor és Czeglédi Péter dakaros versenyautójáról.
Az tehát, viszonylag hamar kiderült, hogy a korábbi nyolcszoros autókrosszbajnok nem babonás.
Nem sokkal később az is kiderült, hogy igazán profi szervező. Sikerült ugyanis elérnie, hogy az ő sajtótájékoztatójára hazánkba utazzon a motorral négy Dakar-ralit nyerő Edi Orioli.
Persze, az igazsághoz hozzátartozik, hogy az első olasz Dakar-győztes szívesen jött Budapestre és jó barátja Kisnek, hiszen szinte az egész idényben együtt versenyeztek a Világkupa-viadalokon. A szakág legrangosabb nemzetközi versenyein, amelyek közül Kis mind a haton rajthoz állt és ötön célba is ért.
Talán ez az a tény, amely alapot ad a reménykedésre. Kis ugyanis mindenképpen szeretne célba érni a negyedszázados jubileumát ünneplő sivatagi show-n és ha lehet, akkor a legjobb harminc között. (Azért nem előrébb, mert a gyári csapatok versenyzőit privát menőként szinte lehetetlen legyőzni.)
Kisék egyébként eredetileg csak a 2004-es Dakaron szerettek volna bemutatkozni, ám a Világkupa-futamokon való remek szereplés azt eredményezte, hogy már az idén beneveztek a világ legnehezebb tereprali-megméretésére. A szervizhátteret a Technosport Italia biztosítja, amelynek két szervizkamionja öt autót lát el alkatrészekkel, a részvétel költségei körülbelül százezer eurót tesznek ki.
Arra a kérdésre, hogy visznek-e magukkal kabalát a háromhetes túrára, mindketten azt válaszolták, hogy a gyermekeik fényképét, abból próbálnak majd erőt meríteni.
Nos, az erőre biztosan nagy szükségük lesz a dűnék között...
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik