Talmácsi gyári Aprilián

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.11.29. 21:42
Címkék
Talmácsi Gábor döntött.A motorsportrajongók már hetek óta azon tanakodtak, hogy vajon hol folytatja pályafutását az idén a világbajnokság 125 köbcentis kategóriájában szereplő magyar pilóta. Felröppentek pletykák arról, hogy az idei Brazil Nagydíjon hatalmas meglepetést szerezve a negyedikként célba érő versenyző esetleg kategóriát vált, és a negyedliteresek között folytatja, és természetesen, csapatnevekről is szó esett.
Talmácsi kipróbált egy gyári Apriliát, és úgy döntött, egy ilyen motor nyergében folytatja
Talmácsi kipróbált egy gyári Apriliát, és úgy döntött, egy ilyen motor nyergében folytatja
Talmácsi kipróbált egy gyári Apriliát, és úgy döntött, egy ilyen motor nyergében folytatja
Talmácsi kipróbált egy gyári Apriliát, és úgy döntött, egy ilyen motor nyergében folytatja
Talmácsi kipróbált egy gyári Apriliát, és úgy döntött, egy ilyen motor nyergében folytatja
Talmácsi kipróbált egy gyári Apriliát, és úgy döntött, egy ilyen motor nyergében folytatja
Nos, Talmácsi végre tiszta vizet öntött a pohárba: pénteken délelőtt egy sajtótájékoztató keretében, idei fő támogatója, a Kométa standján bejelentette, hogy jövőre egy gyári Aprilia-csapatban folytatja a pályafutását. A team egyelőre SMI Aprilia Racingként szerepel a nevezési listán, ám egy főszponzor esetleges belépése megváltoztathatja a csapat nevét. A istálló mögött egyébként Olivier Ligeois áll, akinek a neve a szakmán belül garancia arra, hogy Talmácsi szakképzett szerelőgárdával és megfelelő technikai háttérrel indul majd a versenyeken.
–Az idén sajnos nagyon mellényúltunk, úgyhogy most százszor is meggondoltam, mielőtt döntöttem – vallotta be Talmácsi. – Ezt az idényt az Italjet gyári csapatával kezdtem, amely nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A technikai háttér alulmúlta a várakozásaimat, ezért év közben egy privát hondás csapathoz igazoltam. Velük sikerült elérnem azt a negyedik helyet Brazíliában.
– Az Apriliánál remélhetőleg nem lesznek gondok a megbízhatósággal.
– Ez az egyik legjobb motor a világon.
– De mi lesz, ha nem kapja meg a spéci alkatrészeket?
– Az Apriliánál az év elején az összes gyári támogatottságú pilóta egyforma KIT-et, gyári erőforrást kap és azonos alkatrészeket. Ha ezzel a háttérrel tudok bizonyítani, akkor én kapom majd az új fejlesztéseket.
– Mit kell tudni a csapatról?
– Az Aprilia biztosítja a szerelőket, két motort, és én választom meg, hogy kivel szeretnék együtt dolgozni. Ez azért fontos, mert sokszor a jó együttműködés lényegesebb, mint egy új alkatrész. Például az én hondámról Brazíliában mindenki tudta, hogy nem való az élmezőnybe, de a csapat segítségével mégis életem eddigi legjobb eredményét értem el.
–Ezután a siker után megnőtt ön iránt az érdeklődés a szponzorok részéről?
– Be kell vallanom, most sem kopogtatnak az ajtómon azzal, hogy támogatni szeretnének, de talán már jobban ismerik a nevemet, mint két évvel ezelőtt.
– Korábban szó volt arról, hogy a Bridgestone tesztpilótája lesz.
– Sajnos, ez meghiúsult, mivel az Aprilia-gyárnak szerződése van a Dunloppal, ezért nem folytathatom az együttműködést a rivális gumigyárral. De a Dunlop is remek abroncsokat gyárt, erre jó bizonyíték a világbajnoki címe.
– Megkönnyítette a döntést, hogy két hete Spanyolországban kipróbálhatta Gino Borsoi Apriliáját?
–Természetesen. A motor hihetetlenül erős, és bár a futómű nem volt tökéletes, hatvanhárom versenyző közül a második lettem a spanyol bajnoki futamon. Ám természetesen sok-sok tesztre van még szükségünk.
– Eszébe sem jutott, hogy felül egy negyedliteres motorra? Hiszen a súlyát tekintve is odavaló lenne, meg talán a mezőny sem olyan sűrű, ha szabad ilyet mondani.
– Kaptam ajánlatot 250-es csapattól is, de nem akartam sutba dobni az elmúlt két év tapasztalatait. Én az a fajta versenyző vagyok, aki nem bíz mindent a csapatra, hanem aktívan részt vesz a motor beállításában, folyamatosan jegyzetel. Hihetetlenül sok beállítási adatom van most már minden pályára, és ezt a tudást jövőre szeretném kamatoztatni. Egyébként meg egy ilyen erős motoron, mint az Aprilia, szerintem nem számít az a négy-öt kilónyi különbség, amivel én nehezebb vagyok a riválisoknál.
– Miben látja a siker titkát?
– A siker olyan, mint egy kombinációs lakat. Minden számot ismerned kell, ha ki akarod nyitni. Nos, a motorozással is így van. Mindennek passzolnia kell ahhoz, hogy nyerni tudj. Kell egy jó motor, egy jó futómű és egy jó pilóta. Nos, úgy tűnik, hogy a motoron nem fog múlni. És ha ez így van, szeretnék a lehető legtöbbször az első hat között végezni. Nagyon jólesett, hogy az idei világbajnok Vincent csapatfőnöke az egyik olasz újságban azt nyilatkozta: én lehetek a 2003-as évad meglepetésembere, mert egy ország áll mögöttem. És én tényleg így is érzem. Rengetegen szurkolnak nekem, nagyon sok szeretet kapok, és ez a legfontosabb. Ezt kell meghálálnom jövőre...
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik