Martin kontra Solberg az első futamgyőzelemért

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.11.16. 20:48
Címkék
A Brit Rali szombati versenynapjának egyik legfontosabb híre kétségtelenül az volt, hogy a világbajnoki címvédő és a versenyben is vezető Marcus Grönholm kiesett. A vezető pozíciót ezek után a Ford fiatal észt versenyzője, Markko Martin vette át, akit azonban megveszekedett tempóban üldözött a futamgyőzelemmel szintén nem büszkélkedő subarus Petter Solberg.
Markko Martin (képünkön) élete elsô futamgyôzelméért küzd, de ugyanez a helyzet az észt nyomában lihegô Petter Solberggel is
Markko Martin (képünkön) élete elsô futamgyôzelméért küzd, de ugyanez a helyzet az észt nyomában lihegô Petter Solberggel is
Markko Martin (képünkön) élete elsô futamgyôzelméért küzd, de ugyanez a helyzet az észt nyomában lihegô Petter Solberggel is
Markko Martin (képünkön) élete elsô futamgyôzelméért küzd, de ugyanez a helyzet az észt nyomában lihegô Petter Solberggel is
Markko Martin (képünkön) élete elsô futamgyôzelméért küzd, de ugyanez a helyzet az észt nyomában lihegô Petter Solberggel is
Markko Martin (képünkön) élete elsô futamgyôzelméért küzd, de ugyanez a helyzet az észt nyomában lihegô Petter Solberggel is
Nem illik azonban simán átlépni a többi eseményen, úgyhogy menjünk csak szépen sorjában. Szombaton kora reggel még abszolút nem utalt semmi arra, hogy bárki is elvehetné az első helyet az immár kétszeres világbajnok finntől, hiszen a pénteken megtartott öt gyorsaságiból négyet megnyerő Peugeot-pilóta magabiztosan vezetett. Sőt, a hajnali hidegben (két fokot mértek Cardiff környékén) még erre is rátett egy lapáttal Grönholm, aki megnyerte a nyitó szakaszt. Ezután Petter Solberg részsikere következett, aki egyébként már a pénteken lapzártánk után befejeződött szuperspeciálison is felírta a nevét a szakaszgyőztesek listájára.
A norvég versenyző így közelebb került Markko Martinhoz, akivel az egész verseny folyamán hatalmas csatát vív.
Egy gyorsaságival később azonban már nem a második helyért folyt ez a küzdelem, hanem a győzelemért, amely mindkettejük számára az első lenne a pályafutásuk során.
Az idén öt futamgyőzelmet arató Grönholm tehát hibázott a tízes gyorsaságin. Az idén ilyen még nem nagyon fordult elő vele, de most lecsúszott az útról és a verseny feladására kényszerült. Ez semmit sem von le annak az értékéből, amit egész évben "letett az asztalra”, megfosztotta viszont magát attól a lehetőségtől, hogy beállítsa Didier Auriol 1992-es, egy évadon belüli futamgyőzelmi rekordját.
"Mindenki hibázhat, így Marcus is – mentegette kollégáját az észt Markko Martin, akinek azért, valljuk be, jól jött ez a hiba. – Folytatódik a csatánk Solberggel, csak annyi változott, hogy most már az első hely a tét. Nem érzem, hogy különösebb nyomás nehezedne rám emiatt, én csak teszem a dolgom.”
Mint ahogy teszi Petter Solberg is, aki három gyorsaságit nyert meg ezen a napon, és a nap végére (az esti, cardiffi szuperspeciális lapzártánk után ért véget) már csak 1.8 másodperccel volt lemaradva Martin mögött.
A két ifjú titánnak azonban nemcsak egymásra kell figyelnie, mert ott "lopakodik” mögöttük lőtávolban a korábbi kétszeres világbajnok Carlos Sainz, akinek szintén égetően fontos a jó szereplés, hiszen az év végi második helyért küzd, csakúgy mint Solberg, a negyedik helyen álló Burns, vagy a jelenleg
58. Brit Rali, a 14 futamos vb utolsó versenye, Cardiff
Abszolút sorrend 12 gyorsasági szakasz után: 1. Martin, Park (ész, brit, Ford Focus WRC) 2:11:21.8 (átlag: 104.5 km/óra), 2. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1.8 másodperc hátrány, 3. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus WRC) 27.4 mp h., 4. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 56.5 mp h., 5. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 1:37.8 perc h., 6. C. McRae, Ringer (brit, Ford Focus WRC) 1:39.2 p h.
Következik: 3. nap, 4 gyorsasági szakasz (137.6 km)

Tv: Viasat3 – 23.50, Eurosport – 0.00
hatodik McRae.
Ha ez a sorrend maradna a harmadik napon, az Burnsnek lenne a legjobb, a langaléta angol ugyanis ebben az esetben egy ponttal megelőzné Sainzot, akinek már csak ezért is a fiatalok elé kell kerülnie valahogy. Kérdés, hogy a Ford beleavatkozik-e az ügybe kívülről, vagyis ad-e utasítást Martinnak, hogy engedje el csapattársát.
Erre a kérdésre azonban csak vasárnap tudhatjuk meg a választ, viszont szombaton is történtek még érdekességek: a végig remeklő Harri Rovanperä például negyven másodpercet veszített a tizedik gyorsaságin fékproblémák miatt; Armin Schwarz lecsúszott az útról, és kigyulladt az autója, amit csak Juha Kankkunen segítségével tudott eloltani; a Mitsubishivel autózó Jani Paasonen pedig pont ugyanott esett be az árokba, ahol Grönholm, amikor a nézők le akarták lassítani a baleset miatt, ő azonban elveszítette az uralmát az autója fölött.
Mozgalmas nap volt tehát a szombati, a vasárnapi azonban még ennél is sokkal kiélezettebbnek ígérkezik...
Legfrissebb hírek

Serie A: gyors gólokkal kezdett a Sassuolo, győzött is

Olasz labdarúgás
1 perce

Már nem Laurent Blanc a szaúdi futballbajnok vezetőedzője

Minden más foci
12 perce

NB I: MTK–Kisvárda

Labdarúgó NB I
39 perce

Női kézi BL: Borussia Dortmund–DVSC-Schaeffler

Kézilabda
45 perce

András Mira nyerte a sprint távú duatlon ob Balatonszemesen pótolt női futamát

Egyéb egyéni
49 perce

Szoboszlai Dominik hősies tettéről beszél a brit sajtó

Angol labdarúgás
1 órája

Székelyföld két keréken: együtt tekertünk a Gurul a rádió csapatával

Képes Sport
1 órája

„Ha nem játszom, nem vagyok boldog” – interjú az ETO középpályásával, Vitális Milánnal

Képes Sport
3 órája
Ezek is érdekelhetik